TIR-X nechcem ti veľmi búrať ilúzie, ale pri tých zliatinách "s názvom či menom" je to spravidla iba marketingový názov pre niektorú zo starých dobrých zliatin 6xxx alebo 7xxx série, pretože aby si si vyvinul zliatinu "na mieru", musel by si mať veľmi veľké prostriedky na vývoj a vždy je lacnejšie sa prehrabať metalurgickými tabuľkami, kde máš toho na výber viac ako dosť. A nielen to, ale aby ti ju vyrobili, musel by si brať celkom zaujímavý odber, a to si tak malotonážna výroba, ako je výroba bikov, spravidla nemôže dovoliť. Musel by si byť naozaj veľký a asi aj celkom predražený výrobca. Nevravím ešte o tom, že napr. 7005ku pozvárať je mierny problém a len kvôli tomu, aby sa dobre vynímala v katalógu, nebude výrobca meniť zabehnuté spoľahlivé linky - v priemysle sa spravidla linka používa až do skončenia životnosti a servisovateľnosti (myslím že Cannondale na 7xxx zliatiny presne z tohoto dôvodu okázalo prdí).
Systém pruženia takého Treku alebo aj podaktorých napríííklad Spešlov na druhej strane NEznesie porovnanie s podaktorými vcelku lacnejšími riešeniami (napr. Canyonom, ale nielen), kde ten "lacnejší" či "menej značkový" na tom môže byť o poznanie lepšie.
K tomu "zaznávaniu" istých značiek čo tu je občas vidieť - za seba môžem povedať toľko, že pokiaľ som to buď nemal v plutve, alebo to nejazdí niekto dostatočne mne známy a dôveryhodný, tak v prvom priblížení hodnoteniu neverím. No a s rozšírením značky a počtom referencií (s dostatočnou validitou) sa postupne vytvára istá povesť značky. Tie hodnotenia takisto nie sú zaujímavé, pokiaľ dané stroje jazdia napr. vypatlaní puberťáci (na druhej strane 16-17ročný pretekár .sk úrovne už JE relevantným zdrojom informácií). No a nevýhodou Haibike je, že vďaka priaznivej cene ho u nás jazdia hlavne nie veľmi skúsení a nie veľmi objektívni -násťroční, ktorí ťažko môžu niečo hodnotiť, ak mali dodnes 1 alebo 2
biky - a to ešte v kombinácii "prvý bike" a "prvý full". Nemajú s čím porovnávať. A navyše je tam istá kognitívna disonancia, že sa snažia sami seba presvedčiť, aký bomba
bike kúpili. Až ak z tohoto vyrastú, môžu hodnotiť objektívne.
caupistemi: cena súvisí skôr s náročnosťou výroby a kompletácie...
rám môjho HT je nejakých 15 zvarov a pár buchnutí lisom do hutníckeho prvovýrobku (zámerne zjednodušujem),
tlmič je zložitý a pomerne presný mechanizmus kompletovaný z výrobkov niekoľkých dodávateľov kde už je na každom vyššia pridaná hodnota... to, ako sa ti bude povedzme tlmič v konečnom dôsledku správať je v prvom rade určené rámom (prepákovanie a pod.), preto rám ešte k sebe vždy potrebuje správny tlmič a jeho nesprávnym výberom alebo vnútorným nastavením ho môžeš funkčne odpísať.