K jazde na biku ti asi moc ráfy a brzdy nepomôžu. Základ biku je vždy rám potom sú to vidla a tlmič, ďaľej by to boli kolesá tieto veci majú najväčší vplyv na zmenu správania sa biku. Samozrejme aj tie ďaľšie sú dôležité no keď nahádžeš na rám z Tesca komponenty za 2 000,- € nikdy z toho nespravíš slušný bike. Takže to, že cena komponentov vs. rám je vyššia pravda je. No žiaľ cena komponentov na jazdné vlastnosti vplyv nemá. Práve takéto rady sa mi nepáčia. Keď kupujem bike tak preto, aby sa mi pohodlne jazdilo. Keby mi niekto ponúkol Hai a Zesty za rovnakú cenu no Hai by mal oveľa lepšiu výbavu, viem čo by som bral ... skúste hádať!

A keď kupuješ nový bike uvažuješ hneď o predaji rámu? :D
11.02.2009 - 16:00:31
00
chces povedat ze radsej budes jazdit zo slabym zle nastavitelnymi brzdami a tazkymi mekkymi rafikmi a nepruziacim odpruzenim na predrazenom rame ako na inom rame z lepsimi komponentami?
11.02.2009 - 16:06:13
00
To s tými brzdami a ráfmi si už prehnal, tak priepastný rozdiel tam nebude ale aj tak ... určite to nebude mať taký vplyv na jazdné vlastnosti ako nekvalitný rám s blbou geometriou a nie najrozumenjším systémom prepákovania/pruženia.
Brzdy ktoré nebrzdia sa už na biky nemontujú, (ak sa bavíme o hydraulikách a zabudneme na Sole) len sú medzi nimi určité rozdiely, ktoré sa zväčša prejavia až pri väčšej záťaži. Mäkké ráfy tiež niesu moc v móde, používajú sa ťažšie ktoré blato nebudú, síce budú strácať na kvalitnejšie ráfy v tuhosti a aj v hmotnosti. Atd. ale povedz mi ako ľahko vymeníš brzdy? ... Vyjde to fakt za facku. Všetci sa vyhovárajú že sú študenti a nemajú na to ... a ja som čo? Viem že všetko ide keď sa chce, ale vymienať rám na biku ktorý si kúpim mi príde padnuté na hlavu. Proste pre bike sa rozhoduje podľa rámu a nie podľa kľúk.
11.02.2009 - 16:15:48
00
Pajoncek: tak pekne po poriadku. PRÁVEŽE ťa tu nikto nenúti nič skladať a sa ti snažím(e) vysvetliť, že drahšími komponentami na úkor rámu nezískaš v podstate skoro nič, ešte môžeš pekne prerobiť! O rok-dva ťa možno nájdeme v kútiku fňukať nad downgradovaným bikom, pretože nebudeš mať ako chudobný študent na to, aby si na ňom udržal vysnívané XT či Fox komponenty!
Ešte raz pomalšie. Predstav si, že na hneď prvom výjazde urveš prehadzovačku. Medzi urvaním Deore a XTR je rozdiel asi 80 €! A to, či to urveš, je vec náhody, nie je pravda, že by sa XTR urvávala menej. V 40 km/h pri nabratí vhodne položeného, lístím maskovaného konára, nemá šancu ani keby bola z ocele. Čo nie je. A v okamihu keď sa ti toto stane a budeš bez prachov, tak príde k javu "čo mala, to dala" a hneď tam bude nejaké deorko miesto XT či čoho... inak povedané: zničiť nejaký XTR či XT komponent bolí viac ako zničiť Deore. Životnosť sa pri slušnom zaobchádzaní nijako výrazne nelíši, chceš poslať foto Deore komponentov po 4000 km?
Podobne to máš aj s Foxom versus Rock Shox (OK, Trance X4 má RS Rebu a Radon Stage 5 má tiež RS, ale Revelation). RS sú takmer bezúdržbové záležitosti, Fox je na to trošku háklivejší a v konečnom dôsledku je jeho servis asi 2x drahší. No a mne stačila sekunda a pretesnenie Reby ma stálo 1900 Sk. U Foxa by to bola drahšia sranda. Je to teda niečo podobné ako s tým Deore vs XTR. Pritom funkčne sú top vidly RS a Fox porovnateľné, rozdiel nie je nič, čo by si ako fullista začiatočník postrehol. Mimochodom tá Reba a Revelationka majú podobné črevá (resp. ak by si porovnával u-turn Rebu s u-turn Revelation tak by to bolo viacmenej to isté). Pokiaľ sa tu ideme baviť o progresivite tak u "nízkozdvižnejšej" Reby je to zároveň ochrana pred dorazom a je to len odraz fyziky - že totiž Revelationka má väčší objem pracovnej náplne, teda vzduchu. Pokiaľ by ti správanie Reby nejako vadilo, je tu vždy možnosť úpravy... a to úpravy doslova na mieru zákazníka... len si položme otázku, odkiaľ vieš, že by si to vôbec rozoznal, a prečo si si istý, že by to tvojmu štýlu jazdenia dokonca nevyhovovalo? Inak z hľadiska nákladov na vlastníctvo (servis, náhradné diely, náročnosť údržby, poruchovosť) ti výber RockShoxu schvaľujem, je to lacnejšia varianta pri úplne porovnateľnej kvalite (jazdím aj RS aj Fox, oboje bez výhrad).
O použití Floatu R vs RP2 vs R23 som už myslím písal. Tam dosť závisí na tom, či je zvolená správna kombinácia rám/tlmič. Teda správna úroveň propedalu (u Floata R) a internej kompresie (a práve toto sa spravidla nemáš ako dozvedieť, kým to niekto nevytestuje). Trúfam si povedať, že pokiaľ je pre daný rám vybraný správny tlmič, čo sa týchto dvoch nastavení týka, tak pokojne stačí Rko a jediné čo ťa ešte teoreticky môže štvať, je nevypínateľný propedal. Ale aj to len v dlhých zjazdoch (a pri zadnom zdvihu tých 140 a viac, čo ani Radon nemá). Na mojom bielom koni je tá správna kombinácia pre daný rám (pre Zestyho je to konkrétne propedal min, kompresia min) a nejako mi srdce po inom tlmiči nepiští. Keď ho náhodou odrovnám, potom by som MOŽNO zvážil iný (ja som aj zvažoval výmenu pri nákupe, ale mi matt, ktorý ho prebehol, povedal, nech neblbnem, že to Rko je tam akurát - ako predajca ma mohol nechať, nech si urobím čo chcem, ešte by na mne zarobil...). Podobný prípad nehúpavej zadnej stavby je aj to čo ti navrhujeme, Maestro na Trance, ten tiež ide za pedálom bez nejakého húpania pri zábere, a preto mu tiež Float R úplne stačí. A opäť sa dostávame k cost of ownership: načo tam, kde netreba, chceš silou-mocou tlačiť drahší tlmič, ktorý je samozrejme mechanicky zložitejší, takže sa ti na ňom má viac čo dodžubať (a to je opäť štatistika, ktorú veľmi neovplyvníš), pričom má samozrejme typicky foxovsky mastný servis? Pri kúpe platíš za fičúru, ktorú nepotrebuješ a potom platíš častejší servis... naozaj to nie je o tom mať na biku "ideály", skôr "optimá". Pre svoj štýl jazdy - aj pre peňaženku. A že Trance X si s večne zapnutým propedalom vystačí, je samozrejme dané aj tým, že to nie je AM, ale trail bike, ktorý dlhšie náročnejšie zjazdy zvláda, ale nie je na ne primárne určený. Mimochodom ani ten Radon na tom nie je v tomto až tak slávne, vzadu má travel 125 mm, čo je pri 140ke vpredu už trošku limitujúce - to riešenie s väčším resp. v podstate rovnakým travelom vzadu u Giantu má viac do seba. "Vzadu menej" je dobrý nápad u XM špeciálov (napr. LP X-Xontrol). Fakt ale je že ako tak na to pozerám tak u Radonu je zadný zdvih kdesi v polke rozsahu tej Revelationky a tak je to v podstate OK, až na tých 20 dekov navyše.
Napokon by si zistil, že 90 % času by si odjazdil na jednom nastavení propedalu a do väčšiny zjazdov by si ho nevypínal (kvôli 50 m sa ti ani neoplatí šahať medzi nohy)... ja tiež notoricky zabúdam do výjazdov zamykať vidlu :P bodejť by neee keď to má význam len na asfalte alebo hladkej spevnenej ceste, už v len trochu drsnejšom teréne ti odomknutá vidla výjazd zlepšuje... a tak tuleň došiel na to, že remote lockout je trošku zbytočnosť ;).
Nazvať Rebu SL na Trance X4 horšou vidlou je tiež dosť odvaha. Celý rozdiel je, že nenastavuješ floodgate točítkom, ale imbusákom, čo aj tak predpokladám, že nastavíš kvôli citlivosti na full open (floodgate je tu kvôli pretekárom, aby nemuseli rozmýšľať nad poplockovaním). 426 Rev má oproti Rebe SL navyše 3 veci: externé nastavenie floodgate, U-Turn a ... nejaké plus na hmotnosti :P znižovanie zdvihu do výjazdu sa hodí, ale jediné dva praktické systémy sú suntourácky TAD a to čo má TALAS, tak opäť neviem, nakoľko by si to využil... a keďže vzadu máš dosť malý travel tak absencia znižovania zdvihu nie je tuná až taká kritická. Jo a samozrejme je to zas niečo čo sa môže kaziť navyše... ešte že ten RockShox servisujú na každom rohu.
Pozerám na ten Trance X4 a naozaj neviem, čo by som mu vytkol také, že by to muselo byť menené pri nákupe alebo v krátkom čase... asi to chce veľkú dávku, ehm, kognitívnej disonancie. Ten rám je pierko a pokiaľ budeš obmieňať komponenty tak, ako ti budú odchádzať (a to ti teda budú, nemysli si, že do roka nebudeš nič meniť, "roky budem na ňom jazdiť tak ako je" skrátka v MTB neplatí!!! ešte na ceste ako-tak...), bude ti pekne chudnúť :) a na to, aké je to pierko, je naozaj extrémne pevný.
Keď už si ideme zarýpnuť, tak Crossridy sú blato, a to som v podstate priaznivcom Mavicu a nábojov na priemyselných ložiskách...

A teraz reálne: medzi tými dvomi by som sa nechcel rozhodovať ani ja, ale keďže na rozdiel od Radonu nie je Giant problém vyskúšať, tak to dosť zaváži. Kúpiť bike v tejto cene A HLAVNE AK SOM CHUDOBNÝ ŠTUDENT bez vyskúšania je holý nerozum. Zistiť, že mi na moju anatómiu nesedí geometria po tom, čo mi príde z .de balík, je trochu průser (otázka potom je, či sú ochotní po tomto frapantnom zistení vymeniť bike za inú veľkosť a za akých "pridružených nákladov", alebo sa budeš musieť samopresvedčiť, že vytúžený Radon ti je vlastne viacmenej akože dobrý - lebo nejakých odhadom 100 € poštovné, a to som možno ešte z lacného kraja, je pretty UNcomparable s 30 € za otočku ICčkom do BA, kde si môžeš Giant naživo skúsiť, v rôznych veľkostiach - a to je ešte čo sa testu Giantu týka tá najdrahšia možnosť, tzv. nadprojektová havária, iste ho môžeš testnúť aj bližšie, ak lepšie pohľadáš - Radon nemôžeš asi vôbec, takže jediné, čo ti v jeho prípade zostáva, je viera... o vás z východu je známe že ste poněkud veriacejší ako my na západe, ale ak ide o prachy, dôveruj, ale preveruj, hlavne, ak ich veľa nemáš).

caupistemi: to radenie bol samozrejme len príklad, a takisto si trúfam tvrdiť, že s výnimkou úplného aušusu typu Tektro a pod. sú dnes v podstate všetky brzdy dobré, vidly som rozpitval vyššie - na všetkých spomínaných bikoch sú takmer top modely, ktoré ak nebudú na optime, sú na optimum upraviteľné, tlmič je tiež rozpitvaný vyššie, crossridy oklebetené :D vyššie, etc. A už som spomínal aj to, že istý cestný rám sa tu so mnou flákal od r. 1985 zatiaľ čo za tie roky zmenil vybavenie asi 3x kompletne. A nie preto, že by to predchádzajúce bolo rádove horšie ako nasledujúce, ale preto, že komponenty proste umierajú prirodzenou smrťou, alebo úrazom (tá smrť na úrazy je v MTB podstatne častejšia a aj prirodzená je rýchlejšia).

Hai síce zrejme kompletuje v Nemecku, ale základ sú podle všeho tajvanské katalógové masové rámy (cena tomu nasvedčuje, ak by to zvárali v Nemecku, nemohli by ísť s cenou tak dole - Číňan robí za to, že ho nezbičujú, Nemec sa, hovädo, chce mať dobre), nie je jediným .de výrobcom, čo to takto robí. U HT to nie je nejaké kritické a hlavne u entry level bikov je to vcelku OK stratégia (hlavne za prijateľnú cenu), ale u fullov asi skôr nie.
11.02.2009 - 16:21:26
00
niekto sa nudiiii :D
sorry... ale tie elaboraty su cim dalej tym menej citatelne .. odhliadnuc od toho,ze ich vypovedna hodnota je sice vysoka.. ale..
11.02.2009 - 16:27:22
00
uf som to upešne dočital tulenik vidno že si pedagóg svätá to tvoja trpezlivosť
11.02.2009 - 16:35:13
00
ja som sa zacal s predstihom obzerat po nejakom lacnejsom fulle. kludne by som sa uskromnil aj s Giant Trance X 5.
jedine co na nom vypada hrozivo je ten tlmic Giant Air Shock.
11.02.2009 - 16:46:37
00
nemusí to byť nič hrozné, tlmiče LP sú napr. vlastne DT Swiss...
11.02.2009 - 16:48:13
00
tulene na hrad :!: preboha zamestnajte ho uz niekto nejak :D
toto sa ti fakt podarilo: "(kvôli 50 m sa ti ani neoplatí šahať medzi nohy)"
btw.kua co je "kognitívna disonancia" :lol:
inak to: "bude ti pekne chudnúť" som na svojom zatial nepostrehol,skor naopak :P
(povodne som to chcel citovat,ale nechcem si pohnevat slovanskych bohov...)
12.02.2009 - 07:28:26
00
hehe :) to sa v pohode stíhalo počas roboty :) ktorá sa odohrávala "o okno vedľa" :)
kognitívna disonancia sa dá popísať asi tak, že:
človek aby mohol existovať musí samozrejme reflektovať realitu okolo seba a nejako si ju interpretovať - nikde ale nie je napísané, že správne :)
pokiaľ nejakému jedincovi predložíš dôkazy o tom, že jeho nejaký názor, záver, etc. je nesprávny, môžu sa stať 2 veci - že to, čo si mu povedal, zváži, skoriguje svoju chybu a pokračuje v jazde s novým názorom
ALEBO mu jeho psychika ponúkne "sebapotvrdzujúce" riešenie, že ti ho proste nevezme, ani keby si mal 100x pravdu, sú za tým mechanizmy rôzneho druhu, napr. "keď som s rozmýšľaním nad tým strávil n hodín, tak snáď nebudem kkt?"
ja som sa ten pojem dozvedel až po tom, čo som formuloval jeho obsah, v tejto diskusii (nech to tu máme trochu multi-kulti)

http://www.d20.cz/diskuze/o-svetech/35284.page1.html

Alnag je psychológ, takže je na to expert
z niektorých tunajších diskusií kognitívna disonancia priam čiší (a v poslednej dobe ma vytočila k pár dosť dlhým príspevkom :P)
12.02.2009 - 08:07:27
00
O rok-dva ťa možno nájdeme v kútiku fňukať nad downgradovaným bikom, pretože nebudeš mať ako chudobný študent na to, aby si na ňom udržal vysnívané XT či Fox komponenty!

Naklady na udrzbu samozrejme beriem do uvahy a financie na to urcite budu.

drahšími komponentami na úkor rámu nezískaš v podstate skoro nič, ešte môžeš pekne prerobiť!

Ale ved ja nekupujem nic na ukor ramu. Nemam zatial ziaden dovod domievat sa ,ze je ten trance pre mna lepsi. Prave naopak , podla toho co som cital by mi mal vyhovovat radon viac.

Ešte raz pomalšie. Predstav si, že na hneď prvom výjazde urveš prehadzovačku. Medzi urvaním Deore a XTR je rozdiel asi 80 €!

Hovoris o tom jak keby sa malo na tom neustale nieco kazit a udrzba by ma stala desattisice. Ak sa daco pokazi ,tak sa pokazi. Co narobim.Peniaze sa na to 100% najdu. Btw, nechapem preco tu pchas xtr. Ja ho na bajku mat nebudem a rozdiel medzi deore a xt je 25€.


A opäť sa dostávame k cost of ownership: načo tam, kde netreba, chceš silou-mocou tlačiť drahší tlmič, ktorý je samozrejme mechanicky zložitejší, takže sa ti na ňom má viac čo dodžubať (a to je opäť štatistika, ktorú veľmi neovplyvníš)

Naklady na udrzbu fakt neries. Neverim ,ze rp23ka je az taka kaziva aby som sa tym musel teraz zaoberat a ist kvoli tomu do Rka. Ak by sa aj nahodou daco posralo po zaruke a servis bol pridrahy tak prinajhorsom budem musiet dat 180€ za novy.Ta sanca je ale urcite mala.


vzadu má travel 125 mm, čo je pri 140ke vpredu už trošku limitujúce

Nie je 125mm ako 125m.Kedze radon ma jeden z najmenej progresivnych ramov a jazdi sa na mensom sagu tak realny zdvih je vyssi jak inde.
Malo by to byt dobre vybalancovane. A stale je v predu u-turn.

Nazvať Rebu SL na Trance X4 horšou vidlou je tiež dosť odvaha. Celý rozdiel je, že nenastavuješ floodgate točítkom, ale imbusákom

Myslel som horsou pre mna a rozdiel je hlavne uplne odlisnom chode. U-turnovy RVL je na tom oproti prilis progresivnej neu-turnovej rebe o dost lepsie.Ked si kupujem 140mm vidlu tak preto lebo chcem aby mi tych 140mm chodila a nie aby pomaly tretina zdvihu ostavala nevyuzita.
U tej reby bez upravy by sa cely zdvih pri mojom style jazdy urcite nevyuzil.

A teraz reálne: medzi tými dvomi by som sa nechcel rozhodovať ani ja, ale keďže na rozdiel od Radonu nie je Giant problém vyskúšať, tak to dosť zaváži.

Ani nie. Co mi pomoze vyskusat ten giant ked ho nemam s cim porovnat? V porovnani s tym co jazdim teraz to bude nepochybne zazrak.
Jedine dalsie s cim by som to mohol porovnat je asi uz len specialized a ten je fakt poriadne predrazeny.

znižovanie zdvihu do výjazdu sa hodí, ale jediné dva praktické systémy sú suntourácky TAD a to čo má TALAS

Pozeral som video o tom ako to funguje na talase a celkom ma to uchvatilo. Bol by som si kvoli tomu aj ochotny priplatit za stage 6.0(a zopar inym veciam) ale po tom co som tu cital o servise foxu ma to celkom preslo.Jediny autorizovany servis na fox v sr je stale len slovkolex?

Este co sa tyka u-turnu,je to s nim az take tragicke ako niektori pisu? Nemyslim ,ze mi bude treba stale zdvih za jazdy menit ale chcem aby to bolo pouzitelne aspon na obcasne prestavenie pocas vyjazdu ak bude treba.

Pokiaľ by ti správanie Reby nejako vadilo, je tu vždy možnosť úpravy... a to úpravy doslova na mieru zákazníka... len si položme otázku, odkiaľ vieš, že by si to vôbec rozoznal, a prečo si si istý, že by to tvojmu štýlu jazdenia dokonca nevyhovovalo?

Ako som uz pisal, chcem aby sa vyuzival cely zdvih ked uz si kupujem 140mm vidlu a bolo by cudne mat jednu z najmenej progresivnych zadnych stavieb(ci uz trance alebo stage) a v predu vidlu ,ktora ma s progresivitou problem.
Niesom ziadny odvazny zjazdar a stale to bude inklinovat skor k XC ,takze chodenia na doraz sa vobec neobavam.Nizka progresivita mi bude bez pochyby vyhovovat.


Maestro na Trance, ten tiež ide za pedálom bez nejakého húpania pri zábere, a preto mu tiež Float R úplne stačí.

Tak preco stale zapnuty propedal? Vyssia zehlivost sa urcite zide.Hadam nedavaju lepsie tlmice do vyssich modelov pre nic za nic. btw,ako je to s compression tune u tohtorocnych trance x? cital som nejaky minulorocny test vo vele a testovany trance x tam mal tune na medium.

Napokon by si zistil, že 90 % času by si odjazdil na jednom nastavení propedalu a do väčšiny zjazdov by si ho nevypínal (kvôli 50 m sa ti ani neoplatí šahať medzi nohy)...

Moznost si to nastavit podla seba urcite nebude na skodu.

Keď už si ideme zarýpnuť, tak Crossridy sú blato, a to som v podstate priaznivcom Mavicu a nábojov na priemyselných ložiskách...

X4ka sa tiez nema cim chvalit.(vid link)


A HLAVNE AK SOM CHUDOBNÝ ŠTUDENT bez vyskúšania je holý nerozum. Zistiť, že mi na moju anatómiu nesedí geometria po tom, čo mi príde z .de balík, je trochu průser

To riziko nie je velke(vo velkosti som si uplne isty) a som ochotny ho podstupit.Nejakych 60-70€ ma nezabije ak by som ho musel vratit.

O použití Floatu R vs RP2 vs R23 som už myslím písal. Tam dosť závisí na tom, či je zvolená správna kombinácia rám/tlmič.

Ten rkovy tlmic mi vadi hlavne po tom co som si precital mlokov nazor na to.Pisal ,ze maestro by s Rkom nezniesol a s comp. tune na medium/max to podla neho uz uplne zabija inak dobre zehlenie ramu.Urcite mal moznost to porovnat a kedze budem jazdit v podstate to iste co on tak jeho nazor je pre mna dost dolezity.Nechcem zadnu stavbu nijako omedzovat a lepsia moznost nastavenia u rp23 nemoze byt na skodu.


Trance som sice stale uplne nezavrhol ale stale ked sa na to pozeram tak mi vychadza skor radon.
btw,Velmi dakujem za vsetky konstruktivne rady.
13.02.2009 - 01:50:57
00
tulenik tvoji oponenti (alebo ako sa im nadava) pri obahjovani habilitacky by si mali precitat tvoje elaboraty na tomto fore a titul mas v suchu :D

No neda mi to a pridam sa aj ja s mojim predbakalarskym vzdelanim a skusenostami stredne pokrocileho bikera. Nie som kompetentny tu komentovat ramy vsetkych znaciek. To co tu bolo popisane o ramoch s tym vcelku suhlasim. Ja osobne vlastnim Radon Stage 5.0 z minuleho roka.
Kedze som zvyknuty na "dlhsie" biky objednal som 20´. Neskusal som ho nikde, objednaval som na "verim v Boha". Nastastie som sa trafil. Samozrejme som si podrobne prestudoval geomtri ramu a aspon ciselne porovnavla. Bol to risk ale vysiel. Ak tu niekto pozna Iwa a Mliecka, tak s nimi jazdim a je to uz riadna divocina. Skoky, pady, skaly no uz som na nom jazdil vsetko mozne a cuduj sa svete ram to vydrzal.
Ram je zakladom biku ako je to u auta podvozok. Tu sa nam ale tema rozvetvuje na KVALITU POUZITEHO MATERIALU a na TECHNOLOGICKE SPRACOVANIE, tj. zvaranie, lysovanie, lakovanie a podobne. Dovolim si tvrdit, ze material sa na väcsine bikov pouziva uz spominana 6xxx a 7xxx. Takze material mame az na par modifikacii rovnaky. Co sa tyka technologie a geometrie tam je to velmi individualne u kazdeho vyrobcu. Ako sa nam to na zaciatku rozvetvilo, tu sa nam to zlieva do jedneho celku. Vysledkom ma byt taky ram, aby sa v prvom rade "nerozlomil" a v druhom rade maximalne vyuzival schopnosti komponentov, ktorymi bude osadeny. Toto sa da zistit jedine testovanim, ktore uskutocnuje kazdy vyrobca a az po splneni urcitych kriterii ide ram do masovej vyroby. Z toho vyplyva, že ram a bike ako celok musi opakujem musi vydrzat tu zataz a ten styl jazdy na aky bol vyrobeny.
To, ze niekto tento proces odvedie fusersky, je vrcholom nezodpovednosti a v trhovej ekonomike pre taketo jednanie nie je miesto.
Teraz otazocka: na zaklade coho porovnavate pevnost resp tuhost ramu? O kolkych "zlomenych" Haioch, Kanonoch, Radonoch, Giantoch atd ste aspon uz poculi???
Geometria je uz dalsia vec, ktoru nebudem rozoberat.

Zaklad je ram, na tom sa vsetci zhodneme, ale zakladom je aj vidlica a tlmic. Naco by som mal kvlaity a pevny ram, pokial by na nom nebolo osadene zodpovedajuce tlmenie, ktore by mi nedovolilo jazdit extremnejsie, v ramci rozsahu pouzitia ramu. Tu sa opat k slovu hlasi geometria zadnej stavby.

Komponenty XTR a XT sa vyznacuju predovsetkym ich ubudajucimi gramami a o trosicku lepsim chodom. Tu si treba uvedomit, ze tieto lahko menitelne komponenty tvoria cca 20-25% ceny biku. Uz len z tohoto dovodu sa na ne ma davat najmensi dôraz.

Este moje vyjadrenie k Radonu. Urcite to nieje spickovy bike na tom sa zhodneme. O tom hovori cena a konzervativne pozivanie materialov a geometrie. Ja osobne si myslim, ze je to vyssia stredna trieda. Pomer cena/vykon je na velmi dobrej urovni pre jazdca, ktory nema maximalisticke naroky a je urceny skor pre pouzivatelov stredne skusenych az skusenych. Je jednoznacne, ze nejakeho kvazi profesionalneho jazdca oslovuje menej.
Je to tak Opel Vectra 2.0 na stupnici medzi Feldou a Porsche :D

Este poznamocka na zaver. Idealny stav sa neda dosiahnut. Vzdy bude na biku nejaky najslabsi komponent, ktory bude obmedzovat tie dalsie.
14.02.2009 - 23:12:33
00
To, ze niekto tento proces odvedie fusersky, je vrcholom nezodpovednosti a v trhovej ekonomike pre taketo jednanie nie je miesto.

To by ses, brácho, divil!

Inak si myslím, že výrobca môže napr. vcelku beztrestne odfláknuť povrchovú úpravu, pretože keď sa raz jazdí v teréne... co se nosí, drat se mosí, hovoria bratia Záhoráci.
Mne na tých nákupoch vadí práve to triafanie bez vyskúšania do neznáma - napr. proti Canyonom nemám nič, boli vo výbere (len už neboli k dispozícii), z germánskych dizajnových hrôz sú na tom najmenej desivo, ale práve tá nemožnosť skúsiť veľkosť mi spôsobovala hlavybolenie. Keď ma kamoška zlomila na MTB a ja som začal vyberať v podstate štýlom značka/vybavenie, tak prvé, čo mi povedala, bolo, že ser na to, Deore jazdí viacmenej tak ako XT, ty to teraz nerozoznáš, ale určite naň sadni, či ti bude vyhovovať ten feeling. No a potom som chodil po BA a sadal, až som sadol na Razzera a tie pred ním sa mohli pocitovo schovať. Potom to už bolo lepšie - lebo akosi som spoznal kopu bikerov a sadol na čo sa len dalo, navyše som si v rámci výberu fulla popožičiaval pár test bikov, no a keďže LP a takisto Giant je pomerne zavedená značka u nás, tak pri finálnom výbere som mal aj dosť referencií. Podobne som spovedal napr. aj romana a pár ďalších canyonistov a pod. Nevýhoda Radonov je pre mňa to, že proste som nijaký +/- mne dobrý nestretol a tudíž ani nemal pod zadkom, a ty si asi prvý o kom viem, že ho fyzicky má :) no a Hai tu kupovali vďaka agresívnej cene "deti", takže tam je dosť odôvodnený predpoklad, že ešte nie sú kognitívnej disonancie prostí a budú si sebazdôvodňovať, že aj napriek x chybám majú naj bike na svete. To by sa samozrejme zmenilo, keby sa k tomu vyjadril kompetentný jazdec, hoci vekovo na podobnej úrovni. To by už ale nebol hobby jazdec, skôr pretekár, alebo by mal doma ešte iného cyklistu (otca, mamku, staršieho súrodenca). Pár takých mlaďasov, čo som ich ešte nevidel plesknúť hovadinu, tu máme. Žiaľ, ani jeden nesedlá tieto minoritné značky.
Ad zlomené rámy a pod.: tiež si myslím, že kto používa rám na to, na čo je určený, ho nezlomí. Otázka je, či vie, na čo je rám určený... lebo už som tu zažil kusy odolné voči vysvetľovaniu, že to, čo s rámom robia/robili/chcú robiť nie je zrovna "in specification". Sám som tu párkrát hovoril, že napr. povesti o praskajúcich Meridách sú založené hlavne na pár pokusoch spred x rokov, ktoré celkom nevypálili, ako by boli mali, a celkove to percento prasknutých nie je veľmi odlišné od iných výrobcov, len pri pomerne dominantnom podieli Meridy u nás sú to už viditeľné čísla. (A opäť, Merida je častý entry bike detí, ktoré sa nevedia správať k biku ako by sa mali.)
15.02.2009 - 00:22:56
00
Tato strana obsahuje posty, ktore su pridlhe uz aj na moj vkus a to som dost odolny jedinec. :) Pripomina mi to Mlokovo dvojtyzdnove posobenie na tomto fore - vela pismenok a primalo novych informacii resp. privela balastu. Pozor, nech neskoncite ako on - takmer vsetci to prestali citat a uz sa odvtedy neozval (kto vie, co s nim je...).

P. S. Fakt sorry, ale ani ja som tuto stranu uz neprecital...
15.02.2009 - 01:10:51
00
Mlok funguje na svojich pôvodných lokalitách výskytu :)
15.02.2009 - 05:49:52
00
keyboard_arrow_up