Stihol som vsak jednu bikovacku s clenmi, stretli sme sa v Heinburgu (Rasto - Klein Attitude, Roman - zimak/favorit, Dano - Colnago a este jeden Elswort

Ahoj, tu máš aj foto :wink: viewtopic.php?f=10&t=17859&start=360
Aby to nebolo úplne OT, plne súhlasím s nižšie napísanými názormi na zadnú stavbu.


Naposledy upravil cicamica dňa 04.01.2009 - 22:37:58, celkovo upravené 1 krát.

03.01.2009 - 23:32:02
00
ako tak pozeram, tak ten pells ma hadam najskarediu zadnu stavbu spomedzi vsetkych jednocapov.. pripada mi to ako zbuchane za vecer v garazi .. ale to je subjektvne
04.01.2009 - 07:27:16
00
suhlasim
04.01.2009 - 18:59:16
00
bohuzial aj ja :(
04.01.2009 - 19:20:18
00
zase cim menej pohyblivejsich casti tym je mensia sanca , ze sa nieco pokazi.
mam niekedy pocit ze sa tu na fore dost zaznavaju 1-capy ako napr.Canondale atd.
Na druhej strane sa tu dost chvali LAPERIERE a ine.
Ako tak pozeram na LAPERIERE - urcite, keby som kupoval fulla tak by som nad nim vazne uvazoval, design, kvalita spracovania, vybavy atd.
Ale ak tak pozeram tu tolko vychvalovany ZESTY je co? Podla toho co je na obrazku je to 1-cap?
opravte ma ak sa mylim.

To iste GT - Idrive - vychadza z 1-capu.
Otazka:
Je mozne dosiahnut dobry chod zadnej stavby (pomer zehlenie - pohupovanie) aj vdaka dobremu umiestnenemu tlmica a naslednemu prepakovaniu vzhldadom k stredu otacania aj pri jednocape????

to je otazka rad by som pocul Vase komentare - su tu taki, ktori maju v tomto omnoho lepsie skusenosti a vedia sa k tomu patricne vyjadrit.
03.03.2009 - 10:44:54
00
LAPERIERE :D

Zesty je 4čap len tak medzi rečou...
www.bikemagazin.sk
Mimochodom nebude Zesty náhodou vychvaľovaný preto, že má fakt dobre navrhnutú zadnú stavbu a vďaka tomu má skutočne dobré vlastnosti?
O tomto biku sa tu už hodne popísalo, skús si prečítať Mlokove elaboráty....
Pri jednočapoch hodne závisí od polohy hlavného čapu, ktorý sa nachádza pri strede. Z netu si môžeš zadarmo stiahnuť demo verziu Linkage-u a skús sa s tým hlavným čapom pri hocakom, či už klasickom alebo prepákovanom jednočape, pohrať s polohou hlavného čapu a sám zbadáš ako sa to bude chovať :wink:
Posledná vec, prečítaj si tento článok, hádam v tom budeš mať jasnejšie:
http://www.bikemagazin.sk/clanok/items/Jednocap-stvorcap-vycap....html
03.03.2009 - 11:22:33
00
Martinux ma predbehol ale hodím to aj tak sem: (ako vidím niektoré veci sa opakujú :D)

2Martinux: chovajú sa zvieratá :)

Zesty je štvorčap, variácia Horst linku (čap na spodnom ramene zadej stavby je pred osou kolesa). Čiže koleso je uchytené nie na spodnom ramene zadnej stavby ale na hornom ramene ktoré stláča tlmič.(koelso neopisuje kružnicu ale krivku, ktorá je daná vahadlom pri tlmiči a spodným ramenom zadnej stavby). Keby bol ten čap až za osou kolesa, t.z. os kolesa by bola na spodnom ramene zadnej stavby, jednalo by sa o prepákovaný jednočap (koleso by opisovalo presne kružnicu s polomerom: os kolesa - os otáčania spodného ramena zadnej stavby).

Odpoveď na otázku: áno možné to je, no sú určité nevýhody ktoré ma jednočap, napr. zvyčajne vplyv brzdenia na chod zadnej stavby. Ťažko je však vo všeobecnosti povedať aký bude rozdiel medzi jednočapom a štvorčapom, nakoľko je veľa variácií a všetko záležií od dĺžok ramien a rozmiestnenia čapov atď. Tieto vlastnosti najlepšie vyjadruje program linkage, no niet nad prax a test biku pod zadkom.

Sú tu aj ľudia čo vidia viac to týchto vecí, (napr. Mlok) možno by mohlo pomôcť aj toto.
03.03.2009 - 11:32:21
00
ad chovajú: zvieratá sú väčšinou ekonomickejšie ako títo úžerníci :)

Ešte doplním, že špecifickými prepákovanými jednočapmi sú aj Split Pivot/ABP, ktoré majú čapy umiestnené priamo v pätkách rámu a toto riešenie umožňuje mať najmenší brake squat (blokovanie pruženia pri brzdení), len neviem prečo som si myslel, že patria medzi virtuálne čapy :oops:
Avšak Linkage nepustí.
03.03.2009 - 12:27:30
00
keyboard_arrow_up