Stihol som vsak jednu bikovacku s clenmi, stretli sme sa v Heinburgu (Rasto - Klein Attitude, Roman - zimak/favorit, Dano - Colnago a este jeden Elsworth.
Uz dlhsiu dobu zvazujem fulla, paci sa mi vselico, ale som zastancom jednoduchosti. Vybral somm Pells Ridelight s jednocapom. V testoch dopadol celkom dobre. Viem ze uvedeny system je "krok spat" v porovnani s dnesnymi novymi Maestrami, I:driveami, X-Controlmi atd... ale tento system nadalej pouziva aj Cannondale (Prophet, Rush).
Pells je kopiou Santa Cruzu, ktory sa robi uz len zo zotrvacnosti.
Mate niekto skusenosti s tymto Pellsom, aky je Vas nazor? Vybava je OK si myslim.
Zvazoval som ale Lapierre X-Control 310, niekde na fore som tu cital o zadnm tlmici LP (made in DT Swiss) a nie som moc nadseny z vidlic FOX, su vraj vynikajuce, ale mechanici ich pre komplikovanost moc nemaju v laske.
Pells: SLX + XT, Mavic Crossride, Rock Shox
Dakujem
...bocna tuhost tohto systemu, zivotnost
2Martinux: chovajú sa zvieratá
Zesty je štvorčap, variácia Horst linku (čap na spodnom ramene zadej stavby je pred osou kolesa). Čiže koleso je uchytené nie na spodnom ramene zadnej stavby ale na hornom ramene ktoré stláča tlmič.(koelso neopisuje kružnicu ale krivku, ktorá je daná vahadlom pri tlmiči a spodným ramenom zadnej stavby). Keby bol ten čap až za osou kolesa, t.z. os kolesa by bola na spodnom ramene zadnej stavby, jednalo by sa o prepákovaný jednočap (koleso by opisovalo presne kružnicu s polomerom: os kolesa - os otáčania spodného ramena zadnej stavby).
Odpoveď na otázku: áno možné to je, no sú určité nevýhody ktoré ma jednočap, napr. zvyčajne vplyv brzdenia na chod zadnej stavby. Ťažko je však vo všeobecnosti povedať aký bude rozdiel medzi jednočapom a štvorčapom, nakoľko je veľa variácií a všetko záležií od dĺžok ramien a rozmiestnenia čapov atď. Tieto vlastnosti najlepšie vyjadruje program linkage, no niet nad prax a test biku pod zadkom.
Sú tu aj ľudia čo vidia viac to týchto vecí, (napr. Mlok) možno by mohlo pomôcť aj toto.
Ešte doplním, že špecifickými prepákovanými jednočapmi sú aj Split Pivot/ABP, ktoré majú čapy umiestnené priamo v pätkách rámu a toto riešenie umožňuje mať najmenší brake squat (blokovanie pruženia pri brzdení), len neviem prečo som si myslel, že patria medzi virtuálne čapy
Avšak Linkage nepustí.