viete prosim poradit ktory be ste brali? Cenovo ma vyjdu obidva modely priblizne rovnako, cize cenu netreba riesit. Jazdim cca 50% hosrky teren a 50% asfaltove cesty. Na canyon sa mi pozdava pocet prevodov - rychlejsia jazda na asfalte a na scott uzamykanie prednej a zadnej vidli z volantu. Tak co by ste brali Vy? a preco?
Dakujem.
Podla mojho nazoru, uz len ked si pozriem uroven vybavy tychto 2 bikov, tak nie je nad cim premyslat.
Nechce sa mi tu porovnavat kazdy komponent, myslim, ze by si mal byt schopny si aj sam vygooglit ceny pouzitych komponentov, ich generaciu a utvorit si svoj nazor.
Scott ma uplne kazdy komponent horsi. Bud je komponent o 2-3 triedy nizsi alebo este k tomu aj o generaciu starsi.
Aj ked je scott carbonovy, tak vahovo su obidva bajky porovnatelne. Keby mal mat scott vybavu canyonu, tak by stal mozno 4500EUR
U Scott si proste platis za znacku.
O zvyšku sa už vyjadril TOM4S.
Neries nejake blbe uzamykanie z riaditok, podla toho sa bajk nekupuje. Daju sa myslim dokupit "remote" kity, ale nie je to lacne. A vzhladom na to ako casto sa to pouziva, mozno aj zbytocne.
Scott je tiez v XT vybave, ale o generaciu starsej. Za + 200 Eur mas karbonovy ram s o nieco viac trail geometriou.
3-prevodnik vpredu mi uz pride trocha mimo, ale da sa to prerobit na 2. Co sa rychlosti tyka je to jedno.
Osobne mi pride ako lepsia kupa Canyon. Dostanem viac za menej penazi, ale zase nemam kamennu predajnu. Je to na tebe.
Ak ťa to zaujíma tak je pomerne dosť pravdepodobné že na 2017 predstavia nový trailovejší rám - ale to je ešte na dlhé čakanie...
To uzamykanie tlmica a vidly - je to parada a vyuzivam to castejsie ako radenie na prednej pile. Ale je to aj nutnost kvoli stavbe - Scott pouziva prepakovany jednocap (asi kvoli vahe) a ten je nachylnejsi na pohupovanie pri slapani. V trailovej polohe to takmer necitis ale pri plne otvorenych tlmicoch je to vyrazne. Na ceste si zamykam tlmice a tam sa bike sprava takmer ako pevny. Fakt parada. Rozdiel medzi otvorenym (so spustenym sedlom) a plne zamknutym bikom je pocitovo asi ako Dr. Jekyll a Mr. Hyde.
Este k cene medzi 710 a 730 - ak si mozes dovolit drahsi, tak ho kup.
Takze - ak su tvojou priroritou komponenty a pomer cena/vybava, tak chod do Nerva, ak rychly presun na ceste a viac XC pocit, tak Spark. Cenovo - Spark bude vzdy drahsi, ale je to jednorazova investicia.
Ale nemusíš sa trápiť technikou. Každý systém má nejaké výhody a nejaké nevýhody. Scott ma Sparky ako XC race stroje, takže, keby nemali vyriešené pohupovanie, asi by na nich ľudia nevíťazili. Napríklad u Canyonu je tlmič na rane blatu že až. A to má zase vplyv na jeho životnosť a prevádzku. Specialized má štvorčap a rieši pohupovanie elektronikou (brain). Inak riešenie ako má Scott má aj viacero iných firiem - pretoze je lahke, tuhe a jednoduche.
Tu je este info aby si sa uz uplne doplietol: http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-2-28438/
Ja som len chcel napísať, že tá páčka na zamykanie tam má zmysel. Inak, bežne by som mohol jazdiť aj na trail nastavení, ale keď tam už páčka je, tak to prepínam. Pohupovanie je výraznejšie iba keď sú vidla aj tlmič plne otvorené. Na canyone som sa viezol, pohupuje sa aj ten. Na trail nastaveni na ceste je to +/- rovnake.
A to že naň u Canyonu pôjde blato je sprostosť. Minulú sezónu som jazdil na Sparkovi - pohupovanie okrem zamykania nemajú vyriešené.
PS: Všetko je to v nohách.
Uz budem ticho.
Momentalne akcia na 2699€
Mnam, mnam
To vo vvseobecnosti nie je pravda. Zalezi od konstrukcie konkretnych bicyklov.
EDIT: ak 27,5 tak ten Anthem 1 karbonovy vyzera super, len je tam Overdrive 2 na co treba mysliet, ale problem to nie je..
http://linkagedesign.blogspot.sk/2013/09/giant-anthem-650b-2014.html
http://linkagedesign.blogspot.sk/2013/07/scott-spark-650b-2014.html