doma mam velku rucnu autopumpu a mne sa s nou moju macochu podarilo nafukat..sice som trosku presedivel ale po nejakom 20 pokuse to bolo ok. inak ok by bolo hned na prvykrat len po kazdom odstraneni priruby z ventila mi vsetok vzduch unikol, tak som musel trenovat rychlost odpajania
takze pri troche sikovnosti a vhodnej pumpe sa to da aj bez original pumpy ale na nejakej drahsej vidle by som to neskusal
Dnes mi prisla od Matta nova sedlovka Thomson Elite. Dal som ju dokopy so SI SLR XC GelFlow. Nastvil som si sklon sedadla, dotiahol a predna srubka na zamku mi dost trci. Mam ju skratit alebo to nechat tak. Vyzera to dost nebezpecne (vid obrazok).
A ja by som na tom nic neriesil, nie je na tom nic nebezpecne tak naco riesit. A btw mam to tak isto asi... A este jedna vec pre niektorych: ten sklon vobec nie je velky len sedlovka je predpokldam so setback-om.
zdravím, toto fórum.
V auguste minulého roka som presedlal na novú vidlu Rock Shox Recon XC Solo Air, zdvih 100mm (reálne overený na SK páskach cca 90mm) a po pár nenáročných jazdách, asi ani nie po 200km som pociťoval pri zjazde búchanie na bajku. Čumel som kde to je, pretože nebol som zvyknutý na doplnkové zvuky, iba ak reťaz o rám. No toto bolo iné, bola to vidla. Jej zdvih sa končil po 40mm tupými nárazmi do niečoho. Celých 12 rokov som odjazdil na pevnej vidle, takže s údržbou okrem bŕzd som nemal problém, lebo nenajazdím viac ako 500km ročne a len posledné 4 roky chodím vyslovene viac po lesných ako asfaltkách. Po ceste pravdaže nohy čistím a olejujem pred cestou.
A teraz mi poraďťe, kde je chyba? Ja to vidím ako výrobnú vadu. Upozorňujem, že som nefúkal ani raz, pretože si myslím, že vidla je nabombovaná správne od výrobcu a jej ság je cca 1-2cm (neviem presne) a na mieste zatlačím tak na 40mm zdvihu. Chce mi niekto naznačiť, že by bola podhustená, preto tie nárazy? Nechcel by som sa blamovať a platiť servis prehodenia na starú vidlu a odosielanie obchodníkovi, kde som to kúpil, potom servis prehodenia na opravenú vidlu...
Lebo ja to vidím tak, že péruje, tak asi na stlačenom vzduchu, mýlim sa??? Dík za každé info.
Olej z MC pretiekol cez tesnenie dole do mazacieho oleja, teraz ho tam je via ako je zdrávo a to spôsobuje tie nárazy a nevyužívanie zdvihu. Takže to vidím na servis, ak to nezvládaš sám.
Časom sa to stane, ťažko povedať, či na každej vidle. No tesnenie občas ten olej prepúšťa, je dobré ho vymeniť a rovno už aj komplet olej. Šit vidla by som to nenazval, skôr len nedomyslenosť systému, niečo ako vytekanie oleja pri obrátenej polohe vidlice spod páčky locku (kompresie). Pre takéto detaily osobne moc RS nemusím.
1.) Ak by som chcel do tej vidly dostať funkciu Motion Controll, čo potrebujem, kde to zoženiem včítane oleja aj návod na webe.
2.) a či cena za toto povýšenie vidly (súčiastoky včítane oleja + práca) by sa zhruba neblížila oprave tejto vidly do bez zmeny funkčnosti, teda len samotná oprava materiál + práca do stavu funkčnosti)
3.) Ak je to f., ktorá sa oplatí, neviem prečo by som ju nemal mať. Lebo neviem prečo som nedostal pri kúpe vidlu s f. Motion Controll.
4.) a čo to vlastne prináša do funkcie správania sa vidly okrem získania nálepky a nejakého kolečka?
Trochu som sa rozpísal, ale naozaj ma to zaujíma, práve teraz mám šancu napraviť to, čo nebolo zavinené z mojej strany a zariadiť si pohodlie z jazdy na niekoľko rokov. Ak by sa vidla nepokazila, oželel by som Motion Controll, i keď som bol istý, že peniaze, ktoré dávam za vidlu sú len bez PopLocku, pretože na obr. pri uzavretí obchodu bola vidla s Motion Controll.
Vďaka za odpovede
Myslel som, že MC je aj v tej tvojej Recone. Ty máš nižší model, tam je podobný systém, ktorému RS nedal žiaden názov, no svoju tlmiacu funkciu plní. Je to vlastne lacnejšia verzia MC, ktorá nemá okrem locku žiadne iné možnosti nastavenia. Funkciu má stabilizovať vidlu a krotiť jej návrat po stláčaní (každý tlmič v každej vidlici). Rebound má takmer každá vidla, je to základný prvok potrebný pre správnu funkciu vidlice. Výmenu za MC by som nerobil, proste len vymeniť olej a tesnenie na dne pravej nohy. Pošli to do nejakého servisu, vyjde to odhadom okolo 33,- €, presnú cenu však neviem.
Tu v Blave nie je žiaden servis na vidly, aspoň nemám prehľad. V Kaktusbike nie je a v Podunajských Bisku*****ach neviem. Ak to pošlem do servisu, musím to rozobrať a poslať, lebo sa chcem voziť počas servisovania na starej pevnej vidle. No ale si spomínam, že guličkové ložisko - venček na krku vidly putuje s rámom, nie s vidlou a ten mi tam posledne na túto vidlu narážali gum. kladivom a nejakým rúrkovým prípravkom, tak asi by som ho mal dať dolu a nasunúť na starú vidlu. Nie som si istý či som na to vybavený, možno hej. A 2x platiť výmenu vidly sa mi nechce, keď ešte uvážim, že to musím zabaliť a poslať v rámci záruky do Cyklo Žitný v Jablonec nad Nisou, CZ. To ma zrovna môže výjsť rovnako draho ako dať to nezáručne opraviť tu v Blave.
Nevieš adresu tu v Blave, kde by to mohli urobiť, prípadne kde kúpiť diely a doniesť do servisu? Kaktusbike to nerobí, lebo nemajú na to ževraj náhr. diely. Ideálne by bolo ak by mi to vedeli urobiť za 2-3 dni, nemusel by som prehadzovať vidly.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
takze pri troche sikovnosti a vhodnej pumpe sa to da aj bez original pumpy ale na nejakej drahsej vidle by som to neskusal
nemas tam nejaky divoky sklon ??
neskracoval by som, zbytocne.. iba z velkej nudy
Šrobiky plus bazmek sa dá kúpiť v titane keby si chcel zagramáriť.
Cely shmirglik
V auguste minulého roka som presedlal na novú vidlu Rock Shox Recon XC Solo Air, zdvih 100mm (reálne overený na SK páskach cca 90mm) a po pár nenáročných jazdách, asi ani nie po 200km som pociťoval pri zjazde búchanie na bajku. Čumel som kde to je, pretože nebol som zvyknutý na doplnkové zvuky, iba ak reťaz o rám. No toto bolo iné, bola to vidla. Jej zdvih sa končil po 40mm tupými nárazmi do niečoho. Celých 12 rokov som odjazdil na pevnej vidle, takže s údržbou okrem bŕzd som nemal problém, lebo nenajazdím viac ako 500km ročne a len posledné 4 roky chodím vyslovene viac po lesných ako asfaltkách. Po ceste pravdaže nohy čistím a olejujem pred cestou.
A teraz mi poraďťe, kde je chyba? Ja to vidím ako výrobnú vadu. Upozorňujem, že som nefúkal ani raz, pretože si myslím, že vidla je nabombovaná správne od výrobcu a jej ság je cca 1-2cm (neviem presne) a na mieste zatlačím tak na 40mm zdvihu. Chce mi niekto naznačiť, že by bola podhustená, preto tie nárazy? Nechcel by som sa blamovať a platiť servis prehodenia na starú vidlu a odosielanie obchodníkovi, kde som to kúpil, potom servis prehodenia na opravenú vidlu...
Lebo ja to vidím tak, že péruje, tak asi na stlačenom vzduchu, mýlim sa??? Dík za každé info.
2.) a či cena za toto povýšenie vidly (súčiastoky včítane oleja + práca) by sa zhruba neblížila oprave tejto vidly do bez zmeny funkčnosti, teda len samotná oprava materiál + práca do stavu funkčnosti)
3.) Ak je to f., ktorá sa oplatí, neviem prečo by som ju nemal mať. Lebo neviem prečo som nedostal pri kúpe vidlu s f. Motion Controll.
4.) a čo to vlastne prináša do funkcie správania sa vidly okrem získania nálepky a nejakého kolečka?
Trochu som sa rozpísal, ale naozaj ma to zaujíma, práve teraz mám šancu napraviť to, čo nebolo zavinené z mojej strany a zariadiť si pohodlie z jazdy na niekoľko rokov. Ak by sa vidla nepokazila, oželel by som Motion Controll, i keď som bol istý, že peniaze, ktoré dávam za vidlu sú len bez PopLocku, pretože na obr. pri uzavretí obchodu bola vidla s Motion Controll.
Vďaka za odpovede
Nevieš adresu tu v Blave, kde by to mohli urobiť, prípadne kde kúpiť diely a doniesť do servisu? Kaktusbike to nerobí, lebo nemajú na to ževraj náhr. diely. Ideálne by bolo ak by mi to vedeli urobiť za 2-3 dni, nemusel by som prehadzovať vidly.