Caute vsetci, prosim o radu...

viem, ze uz toho bolo vela o plastoch pisane, ale neodbijte ma pls, vela som toho aj precital...
potrebujem kupit plastne, jazdim XC, zavodne skoro vobec, takze chcem nieco univerzalne, a aby to podla moznosti nieco aj vydrzalo...

z toho co som postudoval mi najlepsie vychadza kombinacia Schwalbe NN vpredu a RR vzadu, tieto plaste sa daju kupit za cca 700 Kc

moja otazka je ako to je s vydrzou, predpokladam, ze vsetci, co si to vychvaluju jazdia s nimi hlavne preteky, alebo nie? a potom na trening maju nieco lacnejsie...

tieto plaste sa robia asi iba kevlar, mne v podstate o gramaz velmi neide, chcem sa opytat hlavne ci kevlar nie je na ukor vydrze, ja to nechcem jazdil len na preteky ale celu sezonu....

nie je lepsie kupit nieco lacnejsie ako napr. Michelin Country Mud drot? to stoji cca 300 Kc.
A co sa tyka gramov Mud su len o 100g viac ako NN. Pri Mud vsak nepisu TPI, na inej stranke som videl ze drot Mud maju len 30 TPI. Je to problem? Alebo ide len o gramy?? Niektori pisu, ze drot ma vacsiu vydrz, je to pravda?

Alebo potom este uvazujem Michelin XC A/T, to je tiez kevlar. Aku kombinaciu by ste mi odporucili pri Michelin? uvazujem A/T dopredu, XC DRY II dozadu, tiez som vsak cital,ze sa rychlo ojazdia....

Este raz chcem pripomenut mne o skladnost plastov neide, kedze ich chcem mat nahodene stale a 100-200g ja urcite nepocitim, resp. mi to nevadi. Nie je lepsie pre mna kupit nejaky drot?

Alebo moja otazka este inak... ak piste,ze napr. RR sa dost rychlo ojazdia, rychlo je relativne... ojazdia sa rychlo napr. voci inym drot plastom konkretne Mud? alebo sa ojazdia rychlo voci inym este drahsim plastom ?

tolko moje otazky :)

dakujem za pomoc
07.05.2009 - 09:21:43
00
rychlo ojazdia je velmi relativne. zavisi od ocakavani techniky bla bla bla poznas to cital si temy o plastoch :)

anyway na Ralphoch vzadu sa da spravit cez 2000km ak sa jazdi relativne slusne a daju sa odrovnat za 400km...

su borci co daju na jednom plasti 15000km. pre tych je to asi rychlo...
07.05.2009 - 09:53:53
00
dik za reakciu...
ano ved to ze je to relativne je problem, prave preto mi to nie je jasne... lebo nikto nepise ci to jazdi iba zavodne alebo aj vseobecne...

ja totiz stale musim odjazdit nieco po asfalte kym sa dostanem do lesa, predpkladam, ze ked to ma niekto len na pretek tak nastupuje uz priamo do lesa...(to asi znamena to slusne jazdenie)

mozno by sa mi hodil postreh niekoho, kto ich pouziva aj bezne cesta/les... a ak sa to nehodi na taketo kombinovane jazdenie, ci je lepsia volba potom nejaky iny plast? drot?
07.05.2009 - 10:10:34
00
Vôbec nezáleží na materiáli pätky, iba ak v tom, že kevlarové pätky = ľahší skladnejší plášť s ktorým sa aj lepšie manipuluje.
Na tie lacáky ide:
1. redší kord (menšie TPI = počet vlákien na palec)
2. tvrdšia zmes (a tým pádom menej priľnavá, na oplátku viac vydrží na asfalte a betóne)
Točiť na každom kolese o 100-200 g viac je IMHO dosť rozdiel...
V podstate, pokiaľ ten plášť nebude z mäkkej (pretekovej) zmesi, tak vydrží dosť. Takže u Michelinu napr. ber skôr XC ako XCR sériu.
I když viem niečo o istom XCR Mud vzadu a A.T. vpredu ktoré vydržali DOSŤ, ale jazdcovi, čo napr. 2 roky nedostal defekt...
07.05.2009 - 10:27:57
00
Kombináciu NN RR budem v najbližšej dobe jazdiť aj ja. Dopredu by som určite zvolil v tvojom prípade NN. Je to skvelý držiak, zlé hodnotenia som naň ešte nepočul. A výdrž vpredu nemusíš riešiť, vpredu vydrží dlho hádam všetko. A dozadu, tam treba už pošpekulovať. Na výdrž je suverénne najleší Smart Sam, ale jednozmesová najlacnejšia verzia. U kevlarovej dvojzmesovej, alebo trojzmesovej verzia išla výdrž už podstatne dole. Michelin Mud má tiež celkom slušnú výdrž a záber asi bezkonkurenčný.
07.05.2009 - 10:34:26
00
Ja osobne jazdim NN/RR, ovsem pri mojej nezanedbatelnej hmotnosti 100kg+ mi uz zacina byt luto penazi za RR na zadnom kolese,tak som tam nahodil Smart Sam so Snake Skin bokmi,zda sa,ze vydrz ma podstatne vacsiu,ale sa aj viac smyka,ale na trening dobre a aj na asfalt a na obcasny maraton si davam dozadu znovu RR, NN vpredu zostava,vpredu ma velmi nizke opotrebenie,absolutna spokojnost
07.05.2009 - 11:15:48
00
ok, tak definitivne dopredu dam NN,

dozadu by som aj dal Mud, ale pozeram ten najlacnejsi za 290,- je to ok?

http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/michelin_723/Michelin-Country-Mud_3681.html

nepisu TPI, vaha sa mi nezda az taka zla (590g), niekde inde som videl ze TPI je 30... nie je to malo? ako sa to prejavi, len vacsou tuhostou plastu?

dik
07.05.2009 - 11:38:47
00
Michelin Mud má tiež celkom slušnú výdrž a záber asi bezkonkurenčný.


toto si nemyslel celkom vazne, ze? :roll: teda ak si myslel Country Mud.
07.05.2009 - 11:46:18
00
Ja mam tiez podobny problem, mam na bicykli zakladne plaste a v poslednej dobe som zacal dostavat strasne vela defektov(za april je to okolo 10). Menil som duse, nepomohlo, a tak idem vymenit plaste. Celkom sa mi pozdavaju tieto http://www.mtbr.com/TRP_16_388_9crx.aspx chcel by som nejaky univerzal(cesta/teren) aj ked jazdim vacsinou po terene. Nemate s nimi niekto skusenosti? Maju 33tpi. Nie je to malo?
07.05.2009 - 11:50:08
00
Ja mam tiez podobny problem, mam na bicykli zakladne plaste a v poslednej dobe som zacal dostavat strasne vela defektov(za april je to okolo 10). Menil som duse, nepomohlo, a tak idem vymenit plaste. Celkom sa mi pozdavaju tieto http://www.mtbr.com/TRP_16_388_9crx.aspx chcel by som nejaky univerzal(cesta/teren) aj ked jazdim vacsinou po terene. Nemate s nimi niekto skusenosti? Maju 33tpi. Nie je to malo?

Hlavne si zisti,aky bol pravy dovod defektov,ci to bolo naozaj kvoli plastom,casto su v tom aj ine priciny..
Ja mam priemerne 1 defekt na 3000km...v terene...
07.05.2009 - 12:19:29
00
Myslim, ze to bude tymi plastami, kedze som menil duse za nove a vzdy som ten trn, sklo, alebo co bolo zapichnute v plasti vytiahol. Tie hnusoby sa velmi lahko dostali cez plast, niekedy som mal aj 2,3 defekty za vyjazd. Skusim ich teda vymenit. K tym plastom. Pozeral som este nieco taketo http://www.eod.cz/cyklistika/dily-mtb/mtb-plaste/plast-schwalbe-albert.html, alebo mam skusit ich nejako pokombinovat. Chcem, len nech je do 400kc a z tejto stranky http://www.eod.cz/cyklistika/dily-mtb/mtb-plaste.htm?sort=price#pager_cont bo berem odtial uz zopar veci. Chcem aby mali dobry zaber v terene a zaroven aby nemali nejak prilis velky odpor na asfalte. Skuste nieco poradit :)
07.05.2009 - 12:34:44
00
toto si nemyslel celkom vazne, ze? :roll: teda ak si myslel Country Mud.

Myslel som country mud. O zábere hádam netreba diskutovať. A o výdrži hádam niečo povie Lord Klaymen. Nevýhoda je snáď šírka. 2.0 sa mi zdal príliš úzky. Ale za tú cenu je to myslím dobrá kúpa.
07.05.2009 - 12:37:07
00
Ja osobne jazdim NN/RR, ovsem pri mojej nezanedbatelnej hmotnosti 100kg+ mi uz zacina byt luto penazi za RR na zadnom kolese,tak som tam nahodil Smart Sam so Snake Skin bokmi,zda sa,ze vydrz ma podstatne vacsiu,ale sa aj viac smyka,ale na trening dobre a aj na asfalt a na obcasny maraton si davam dozadu znovu RR, NN vpredu zostava,vpredu ma velmi nizke opotrebenie,absolutna spokojnost

O SS som uvažoval aj ja dozadu, lenže nie sú 2,25 UST, tak dávam RR, uvidím, aká bude životnosť, keby vydržali 2500 km bol by som rád.
07.05.2009 - 12:39:20
00
mozno by sa mi hodil postreh niekoho, kto ich pouziva aj bezne cesta/les... a ak sa to nehodi na taketo kombinovane jazdenie, ci je lepsia volba potom nejaky iny plast? drot?

jazdil som NN+RR celorocne...
07.05.2009 - 12:42:02
00
jazdil som NN+RR celorocne...


kolko km ti to vydrzalo takto?
07.05.2009 - 13:36:49
00
keyboard_arrow_up