Vytahujem tuto temu, lebo som sa konecne dostal k junovemu vydaniu Vela a precital si clanok o prijme tekutin na biku od nejakeho felciara. Bol som zhrozeny urovnou jeho prispevku. Neviem ci dostal za ulohu naplnit 3 strany aj za cenu opakovania viacerych viet. Isty naznak odbornosti mu neupieram, aj ked mnohe z jeho myslienok (?) by mohli byt napadnutelne. A vy co, verite podobnym clankom od pochybnych Dr.?
28.07.2006 - 10:59:32
00
ja tie clanky ani necitam
28.07.2006 - 16:54:55
00
Hmm, ja som si pozeral vo vele testy bikov, kedze rozmyslam o novom biku a bol som prekvapeny, ked u jednoho modelu zjazdili vidlu pod ciernu zem a u inej znacky (osadenej tou istou vidlou) iba skonstatovali, ze obcas nestiha ... tak som to dalej ani nepozeral ... testy budu vzdy subjektivne, lebo kazdemu sedi nieco ine.
31.07.2006 - 09:04:20
00
testy budú vždy len o pocitoch testujúceho.
daj päť vidiel (odpružených) do ruky piatim testerom a budeš mať 25 rôznych názorov. V lepšom prípadne sa zhodnú v 30%.

ja som zastanca presných hmatatelných meraní. Auto na STK - dostaneš protokol so všetkými parametrami brzd, CO, CO2.... a nikto ti nepovie, že tebe to smrdí viac ako by malo.

čo sa týka vidiel - aj na to existuje testovacia stolica a koncom augusta sa chystám na kukuč.
Nevýhoda takéhoto testovania? všetky vidly sú pri uchytení rovnocenné a až po spustení a zapísaní grafu je vydieť ako ktorá vidla funguje .... Nakolko mám možnosť k nahľiadnutiu výsledkov jednotlivých testovaní, dovolím si tvrdiť, že opisy "z ruky" sa strašne mýlia!!! niektoré vidly o ktorých som si z opisov myslel, že to je bomba, tak testy nevyzerali až tak ružovo.

Tak som si vykopal hrob ...... :oops:
31.07.2006 - 09:49:27
00
testy budú vždy len o pocitoch testujúceho.
daj päť vidiel (odpružených) do ruky piatim testerom a budeš mať 25 rôznych názorov. V lepšom prípadne sa zhodnú v 30%.

ja som zastanca presných hmatatelných meraní. Auto na STK - dostaneš protokol so všetkými parametrami brzd, CO, CO2.... a nikto ti nepovie, že tebe to smrdí viac ako by malo.

... ... ...

Tak som si vykopal hrob ...... :oops:


Biking je o pocitoch z jazdy. Takze aj ked si vyberies podla objektivneho (laboratorneho) testu, nakoniec mozes byt prekvapeny prijemne aj neprijemne. Nehovoriac o tom, ze vzhladom na skoro nekonecnu variabilitu terenu a podmienok ta vzdy budu cakat prekvapenia. Takze si ten hrob kludne zahrab a netrap sa. :P
31.07.2006 - 10:47:28
00
omyl !!!

na testovacej stolici je vydieť nábeh kolesa na prekážku a o kolko sa zdeformuje pneu, ktorá ti povie aká je citlivosť vidly. Po prelezení prekázky máš zákmity,x krát za sebou a podla tvaru ti prezradia kvalitu tlmiča. Tomu sa hovorí citlivosť a ovladatelnosť.

Dalšia kontrola je na riditkách, kde sa meria priebeh posunutia riditok do výšky, čiže vieš presne zmerať aký náraz si dostal do rúk (to je ten komfort jazdy, resp. pocit z ovladatelnosti biku.) takže pri prezretí grafu vieš presne čo budeš cítiť pri prejazde a ako sa bude správať.
http://www.tuning-test.cz/video.html

prečo špičkové týmy F1 majú tolko elektroniky - aby im prezradila to, čo sa z pocitou jazca v žiadnom prípade nedá vyčítať.
31.07.2006 - 11:03:22
00
S tou STK si sa šmykol. Pôjdeš s jedným autom na tri stanice STK a dostaneš do ruky tri rôzne výsledky. A keďže som na jar nemal čas zájsť na STK, tak som dal techničák kolegovi. Ten prišiel naspäť aj so známkou, osvedčením a protokolom. Na STK auto ani nevideli...
31.07.2006 - 21:44:44
00
JoKo chcel mozno aj naznacit, ze meranie z jedneho stroja, ktory ma urcite nejaku chybu merania nemozno povazovat za smerodajne. Meranie by malo byt opakovatelne aj v inom laboratoriu.
01.08.2006 - 07:36:59
00
ked si pôjdeš nechať merať tlmič auta, tak dostaneš iné hodnoty? tie stroje musia byť homologované, tak by si mal dostať +- to isté, ale na Slovensku je možné všetko :-( Samozrejme zaklad je poctivo prejsť cez STK a nie sa pozerať z auta z vonku ... aj ja som tak bol :oops:

problém je v tom, že ten stroj je len jediný, takže merania budu vždy za uplne rovnakých podmienok a žiadne laboratorium, ešte nedozrelo na testovanie vidlí okrem pocitov. Vedia povedať ,je tuhšia, jemnejší chod, ale nevedia povedať prečo a v čom sa to prejavý. toto všetko vieš z grafu vyčítať. Samozrejme treba najprv pochopiť princíp ..... len to niekoho môže bolieť. Obrovská výhoda je, že si tam uchytíš akúkolvek vidlu a vidíš ako sa správa pri tvojej váhe. Potom sa môže upraviť a zmerať znovu .... vieš porovnať výsledky úprav


čo všetko sa dá vydieť na grafe? až hnusne veľa.
http://www.tuning-test.cz/3_4.html - vysvetlenie ako to vlastne prebieha pri prejazde 3cm prekážky pri rýchlosti 10km/ hod a pri rôznych váhach jazcov. Zodpovie veľa otázok.
01.08.2006 - 08:12:14
00
Teraz vazne. Pokial neide o jazdca spickoveho tymu, ktory meni vidlice podla typu terenu najblizsej sutaze tak prilis podrobne informacie su skor zahmlievajuce. Mam na mysli schopnost vyhodnotit parametre vidlice a patricneho terenu a tiez schopnost utiahnut to financne. Mozeme pripadne sa pustit do debaty o "ladeni" vlastnosti vidlice, ale to tiez patri do alchymie srovnatelnej s mazanim beziek na preteky.
01.08.2006 - 08:15:12
00
vidlu si na seba, upravíš len raz. Z gafu vyčítač, či je to urobené k dokonalosti a potom sa už len vyvážaš a nemusíš do toho ani pichnúť.

skôr som chcel dať do pozornosti, že každá vidla sa dá upraviť k svojmu maximu, citlivosť, aby sa dal pri váhe jazca využiť plný chod vidly... = komfort
01.08.2006 - 08:34:22
00
vidlu si na seba, upravíš len raz. Z gafu vyčítač, či je to urobené k dokonalosti a potom sa už len vyvážaš a nemusíš do toho ani pichnúť.

skôr som chcel dať do pozornosti, že každá vidla sa dá upraviť k svojmu maximu, citlivosť, aby sa dal pri váhe jazca využiť plný chod vidly... = komfort


S tym suhlasim.
01.08.2006 - 09:45:36
00
Ďakujem, čo piješ? :lol:
01.08.2006 - 10:09:58
00
Ďakujem, čo piješ? :lol:


Dakujem, prave som dopil. :P
01.08.2006 - 16:00:01
00
Niet lepsich testov, ako poznatky z praxe, preto odporucam http://www.mtbr.com/reviews/. Z osobnej skusenosti s niektorymi komponentami mozem potvrdit, ze sedia.
04.08.2006 - 20:27:35
00
keyboard_arrow_up