Ja len par slov k teme. Kto isiel 1kbm (50-ku) v roku 2006 (vtedy mala trat tusim cez 60km) stretol sa s podobnym pocasim aj s rozbitym a rozmocenym podkladom ako toho roku. Teda tohorocna zas nebola taka ,,vynimocna". Mojim osobnym sklamanim bolo, ze som nedal v sedle ten tiahly strmak v lese za Opatkou ani ten strmy usek na zltej pred cielom. Oba useky som v minulosti vzdy dal, teraz v tom blate to proste neslo (teda dufam, ze to bolo len tym blatom ). Znackovanie na 50-ke bolo dostacujuce, az na jedno ,,hluche" miesto a to v ,,pridavku" z Jahodnej, ked sa vchadzalo do lesa na siroku lesnu cestu smerujucu ponad Klatovianku. Nebyt miestny, asi by som tam dost vahal...Este zareagujem na par vyjadreni tipu: ,,dole kopcom letia ako o zivot a nahor brzdia, pritom nemaju sancu na bednu"...v podstate to je adresovane (aj) mne a moja odpoved je, ze tak ako jedni brzdia druhych v uphille tak o chvilu su sami brzdeni v downhille a preto asi kazdy vyuzije to, co mu ide lepsie. A co sa tyka bedne...koho som dole kopcom obehoval JA, ten ani v podvedomi nemohol mysliet na bednu (maly Lami mi dal v cieli rovnu hodinu!!!)
Fotografom vdaka za fotky...
hej kidak je pamatnik , tiez som v 2006 isiel strednu trat, vtedy moj prvy maraton vobec a este k tomu s biednou kondickou. skoro som vtedy skapal. ked som prisiel do ciela, nevladal som hovorit. v zivote som nebol taky na srot po bicyklovacke. treba ocenit, ze organizatori opustili od tankodromu nad mexikom, od brutalneho stojky hned za opatkou/to bol mordor. tusim uz nikdy v zivote som tolko netlacil bajk. aj vyskovych metrov ubudlo. pribudli pekne useky na singloch pod kojsov a na zltej od hrbu na jahodnu.
skoda, ale neviem posudit, ci aj 90 bola tanto rok lepsia ako posledne dva roky, kedy sa mi trasa velmi pozdavala. aj ked to blato asi cele porovnavanie posuva do neurcita.
okolie kosic dobre poznam a furt si skladam v hlave taku moju osobnu idealnu trasu povedzme 90 km maratonu, ale furt mi tam ostava hlupy usek alebo neviem jeden bod spojit s inym..
skoda ze este nefunguju teleporty, to by som navrhol supis trasu hned
takze uznavam organizatorom skutocne nelahku ulohu nie len s vyberom trasy.
ako mozes hodnotit znacenie, ked si dva roky na ziadnom maratone nestartoval, dobre sa kritizuje spoza bucka, odvtedy sa pravidla UCI davno zmenili
Mas pravdu dovtedy so ich mal mozno 30 aj viac maratonov +3x Salzkamergut tak ze neviem o znaceni Mimochodom nie som chrt takze nezvyknem casto bludit mozno vobec !
Myslim ze ohladom znacenia sa nikdy nezlepsia !!! V roku 06 som sa tiez zucasnil toho maratonu a napriek tomu ze som si na piatom km porezal uplne novu pneu ! Sitie a lepenie -30 min. aj som zmokol ale to mi nevadilo lebo sa mi vyborne slapalo az na predposledny vyjazd myslim ze isiel z Opatky aj te sa isiel v pohode . Na samom vrchu zmizlo zahadne znacenie tak sme asi 5-7 bikers isli po rozbahnenych stopach asi tak 1,5 km az sme stratily aj dobru vysku a tiez sme zacaly stretavat dalsich zbludilcov co sa vracaly spat ! Takze sumarum +5km naviac a prichod do ciela z opacnej strany ! Nasledovala staznost atd... a ake bolo moje najvacsie prekvapenie ze ma 3 dni po zavode dodatocne DNF. Stazoval som sa aj u riaditela zavodu ale marne a odpoved bola ze konal podla pravidiel UCI. Len skoda ze podla tych istych pravidiel UCI nebola znacena trat zavodu !! Co k tomu dodat ? Nazor si kazdy dozaista urobi sam ! Od vtedy presli 2 roky a ja som uz nebol na ziadnom maratone !!
Ako hlavný rozhodca a zároveň tvorca trate, tiež zodpovedný za jej značenie som smutný a zároveň nahnevaný. Smutný preto lebo moja snaha nedopadla tak dobre ako som si predstavoval a nahnevaný preto, lebo stále prehrávam s tými,ktorí sabotujú akúkoľvek akciu na ktorú narazia. Bol som tiež kritizovaný že trať nie je označená v predstihu, hoci to vyrovnávalo podmienky s tými, ktorí prišli na návštevu. Tento rok som si vybral dovolenku, aby som dal sabotérom značenia čo najmenšiu šancu na trati niečo zmeniť. Značenie trate prebehlo od stredy do piatku a nevynechal som jedinú odbočku bez toho aby som pred ňou nevyznačil správny smer jazdy a za ňou do cca 100m nepotvrdil, že si na správnej ceste. Môj hnev bol o to väčší, keď ma priatelia z trate volali, že zablúdili na mieste, kde boli 4 "slovom štyri značky ukazujúce správny smer jazdy.Ale to bol už len minulý čas. Jediné čo ako tak zostalo bola farba na kameni, pokiaľ na danom mieste nejaký bol. Na značenie bolo použitých cca 300 značiek vo forme tabuliek a cca 12 500g sprey-ov farby. Tam kde sabotéri neprišli takmer nikto nezablúdil až na malú skupinku, ktorí prehliadli cca 5 značiek pri odbočke na Lajošku (cca 5 km po štarte) a zakufrovali to do Hýľova (boli , ale jediní - pozerali sa len na zadné koleso toho pred sebou a prvý bol takmer slepý). Spôsob značenia bol na oznamovacej tabuli v priestoroch registrácie na Jahodnej no mnohí si to ani nevšimli a spoliehali sa na intuíciu (asi). Ešte pár slov k dlžkam jednotlivých tratí. Do poslednej chvíľe som nevedel aká bude skutočná dlžka. Ťažba v lesoch a dvojtýždňový dážď situáciu komplikovalo. V piato pred pretekom som menil ešte jednu časť trate kde po ťažbe bolo blato v takom rozsahu, že to ostatné na ktoré ste narazili bolo proti tomu ako ceta I.triedy. Aj napriek všetkým spomenutým problémom boli aj jazdci, ktorí podľa značenia prešli celú 93 km-ovu trasu bez toho aby zablúdili. No neboli medzi prvými a na križovatkách sa obzerali po značení a nedívali sa na zadné koleso jazdca pred nimi. Aj napriek tomu kritiku beriem, hoci by mi viac pomohlo, na ktorom úseku bol problémový bod resp. na ktorom kilometri. Tiež by mi pomohla rada aké značenie by bolo lepšie ( po stromoch maľovať nemôžeme - správa lesov by sa na nás hnevala)
Vyššie je odpoveď všetkým, ktorí si myslia, že organizátori zle značia trať. Nie je to pravda. Trať je po vyznačení vždy vyznačená dobre. Schválne píšem "po vyznačení". Potom sa miestami značenie začne strácať, alebo sa dokonca niekedy premiestni inde. Je to práca "náhodných okoloidúcich" s vyvinutým "zmyslom pre humor". Jediné značky, ktoré sa nedajú premiestniť, sú značky maľované na stromoch. Tie však lesníci od istej doby zakázali používať.
BTW: Ja som sa síce na značení nepodieľal, ani nepatrím medzi organizátorov, ale poznám ľudí ktorí ho robili (a robia ho už roky) a viem, že ho urobili dobre. Bohužiaľ, nemajú prostriedky ani kapacity na to, aby potom tie značky nechali strážiť.
Tiež by mi pomohla rada aké značenie by bolo lepšie ( po stromoch maľovať nemôžeme - správa lesov by sa na nás hnevala)
balvany.navoziť balvany.skaly.na odbočkách 300 kilogramové usmerňujúce balvany na ktorých bude vyznačený smer a o sto metrov ďalej 200 kilogramové potvrdzujúce balvany na ktorých bude potvrdzujúca značka
ani tie ekologické spreje ktoré zmyje pár dažďov lesáci nepovolia?alebo sú pridrahé?alebo vadí že niekedy aj mesiac nezaprší a budú tam strašiť trochu dlhšie?
Je to práca "náhodných okoloidúcich" s vyvinutým "zmyslom pre humor". Jediné značky, ktoré sa nedajú premiestniť, sú značky maľované na stromoch. Tie však lesníci od istej doby zakázali používať. [/u]
to nie je zmysel pre humor.ani recesia to nie je.keď sa niekto takto baví a nemá z toho nič tak to je skôr debilita.teda môže z toho niečo mať.nejaké úchylné potešenie.
aj tie ekologické farby zakázali?farba ako farba?
Rozhodca: problémy som zaregistroval na 3 miestach:
1. Idčianske sedlo, mnoho ľudí si tam po zjazde nadbehlo doprava, kde boli x-ká, keďže boli viac viditeľné ako šípky vľavo (boli tam nejaké?), možno by sa dali použiť v budúcnosti 2 farby spreja: jedna na potvrdenie, jedna na upozornenie. Z diaľky by to bolo prehľadnejšie.
2. o kus ďalej, tiež rázcestie, detto.
3. Nad Kojšovom, v ostrej zákrute, kde sa z blatisto kamenistej cesty prechádzalo na štrkovú (o kus vyššie než bola sanitka), ja osobne som odtiaľ zaháňal jedného pretekára, počul som o ďalších. Tam by sa bol zišiel regulovčík/usmerňovateľ.
Od Suchého vrchu až po pripojenie na modrú som tiež mal problémy, bolo tam veľa lesných ciest krížom.
Rozhodca: problémy som zaregistroval na 3 miestach:
1. Idčianske sedlo, mnoho ľudí si tam po zjazde nadbehlo doprava, kde boli x-ká, keďže boli viac viditeľné ako šípky vľavo (boli tam nejaké?), možno by sa dali použiť v budúcnosti 2 farby spreja: jedna na potvrdenie, jedna na upozornenie. Z diaľky by to bolo prehľadnejšie.
2. o kus ďalej, tiež rázcestie, detto.
3. Nad Kojšovom, v ostrej zákrute, kde sa z blatisto kamenistej cesty prechádzalo na štrkovú (o kus vyššie než bola sanitka), ja osobne som odtiaľ zaháňal jedného pretekára, počul som o ďalších. Tam by sa bol zišiel regulovčík/usmerňovateľ.
Od Suchého vrchu až po pripojenie na modrú som tiež mal problémy, bolo tam veľa lesných ciest krížom.
Keby si si pozrel značenie pri prezentácií, bol by si vedel, že X znamená nesprávny smer, (aj keď je dobre viditeľný), niečo ako zákaz jazdy tým smerom a iná cesta tam už nebola len tá správna (nad Kojšovom - ku sanitke) predtým v zjazde ku tejto križovatke cca 50m boli dva tabuľky 180 stupňov vľavo. Viem že pri rýchlej jazde a ešte z kopce sa musí pretekár plne sústrediť na terén pred kolesom, ale v tomto prípade by nepomohla asi žiadna značka. Nad rozdielnou farbou budem uvažovať, možno to pomôže. (Ale len na mieste kde sa dá niečo nastriekať)
x-ka plietli aj mna. lebo najprv registruje clovek farbu, az potom konkretnu figuru. takze znacenie x-kom pre - nespravny smer a sipkou pre spravny smer ak je jednou farbou tak pletie. aj v pomalej rychlosti je mozne si to poliest. jednoducho pri pohlade z bicykla a s odstupom par metrov "x" od sipky neroznoznat.
co tak pouzit faborky? tie sa daju po maratone odmontovat ..
tiez mozu byt v roznej farbe a je ich dobre vidno, lebo nemusia byt len na zemi..
Na par maratonoch to bolo jasne viditelne: sipky zelenou alebo zltou, ikska cervenou - neprehliadnutelne. Ale tu ide o ine, kedze farbenie stomov je nemozne. Vdaka zaskodnikom tu asi nepomoze nic ine, ako na kazdu odbocku postavit regulovcika. Ale odkial ich vziat?
Na kazdej druhej fotke Drotar nieco konzumuje. Ak pozriem vysledky tak mam podozrenie, ze je to nieco "velmi pozbudzujuce" Co to bolo Drotar? aj ja chcem byt taky rychly ako ty.
To bol zbytok tej nechutnej lisovanej sladkej placky co sme dostali na poslednych pretekoch A az taky rychly niesom. Si ma mal vidiet posledne 2 km Ak by si nasiel foto cisla 245 a 246 bol by som vdacny
Teraz neviem ako co si o mojom prispevku myslis a co ta na nom tak velmi pobavilo ... ludi bavim rad a teraz som sa prvy raz rozhodol ze miesto citania reportov nieco napisem kedze som sa potykal s problemami ktore som tak davno nezazil ... ... so
Bolo to celkom vtipne, az sa kolegyne v robote cudovali, co sa tak chichocem... ked som to cital. Tak vela zdaru do dalsich pretekov
No ludia bolo to zdravé aj keď ja som klesol o kategóriu nižšie(25-ka),ale bolo to aj výživné lebo do kopca dva biky a z kopca a po rovine v pohode.Čo narobím keď som chcel ukázať mladému svišťu ako chutí bike aj inde ako okolo domu a na Aničku alebo Alpinku a späť.Ale myslím,že ako 1. maratón to bolo celkom fajn.Dokonca v nedelu už aj boli dotazy na další maratón.Tak uvidíme kam sa dopracujeme...
Toto bol moj prvy maraton a bolo to uzasne!!! Som tomu normalne prepadol a uz sa obzeram po dalsom Asi skusim ten Horal vo Svite, dovtedy by som uz mohol mat viac natrenovane. Sice som ako novacik dal iba 27-ku, ale ku koncu som mal este dost sil a asi by som zvladol aj 55-ku, takze dalsi maraton to skusim uz na regularnej trati.
Diky pekne za vsetky tie fotky, nasli sme sa tam vsetci kamosi, co sme boli na trati.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Fotografom vdaka za fotky...
skoda, ale neviem posudit, ci aj 90 bola tanto rok lepsia ako posledne dva roky, kedy sa mi trasa velmi pozdavala. aj ked to blato asi cele porovnavanie posuva do neurcita.
okolie kosic dobre poznam a furt si skladam v hlave taku moju osobnu idealnu trasu povedzme 90 km maratonu, ale furt mi tam ostava hlupy usek alebo neviem jeden bod spojit s inym..
skoda ze este nefunguju teleporty, to by som navrhol supis trasu hned
takze uznavam organizatorom skutocne nelahku ulohu nie len s vyberom trasy.
BTW: Ja som sa síce na značení nepodieľal, ani nepatrím medzi organizátorov, ale poznám ľudí ktorí ho robili (a robia ho už roky) a viem, že ho urobili dobre. Bohužiaľ, nemajú prostriedky ani kapacity na to, aby potom tie značky nechali strážiť.
Akoby som to ja pisal. Vsetko do pismenka pasuje aj na mna.
balvany.navoziť balvany.skaly.na odbočkách 300 kilogramové usmerňujúce balvany na ktorých bude vyznačený smer a o sto metrov ďalej 200 kilogramové potvrdzujúce balvany na ktorých bude potvrdzujúca značka
ani tie ekologické spreje ktoré zmyje pár dažďov lesáci nepovolia?alebo sú pridrahé?alebo vadí že niekedy aj mesiac nezaprší a budú tam strašiť trochu dlhšie?
to nie je zmysel pre humor.ani recesia to nie je.keď sa niekto takto baví a nemá z toho nič tak to je skôr debilita.teda môže z toho niečo mať.nejaké úchylné potešenie.
aj tie ekologické farby zakázali?farba ako farba?
1. Idčianske sedlo, mnoho ľudí si tam po zjazde nadbehlo doprava, kde boli x-ká, keďže boli viac viditeľné ako šípky vľavo (boli tam nejaké?), možno by sa dali použiť v budúcnosti 2 farby spreja: jedna na potvrdenie, jedna na upozornenie. Z diaľky by to bolo prehľadnejšie.
2. o kus ďalej, tiež rázcestie, detto.
3. Nad Kojšovom, v ostrej zákrute, kde sa z blatisto kamenistej cesty prechádzalo na štrkovú (o kus vyššie než bola sanitka), ja osobne som odtiaľ zaháňal jedného pretekára, počul som o ďalších. Tam by sa bol zišiel regulovčík/usmerňovateľ.
Od Suchého vrchu až po pripojenie na modrú som tiež mal problémy, bolo tam veľa lesných ciest krížom.
1. Idčianske sedlo, mnoho ľudí si tam po zjazde nadbehlo doprava, kde boli x-ká, keďže boli viac viditeľné ako šípky vľavo (boli tam nejaké?), možno by sa dali použiť v budúcnosti 2 farby spreja: jedna na potvrdenie, jedna na upozornenie. Z diaľky by to bolo prehľadnejšie.
2. o kus ďalej, tiež rázcestie, detto.
3. Nad Kojšovom, v ostrej zákrute, kde sa z blatisto kamenistej cesty prechádzalo na štrkovú (o kus vyššie než bola sanitka), ja osobne som odtiaľ zaháňal jedného pretekára, počul som o ďalších. Tam by sa bol zišiel regulovčík/usmerňovateľ.
Od Suchého vrchu až po pripojenie na modrú som tiež mal problémy, bolo tam veľa lesných ciest krížom.
co tak pouzit faborky? tie sa daju po maratone odmontovat ..
tiez mozu byt v roznej farbe a je ich dobre vidno, lebo nemusia byt len na zemi..
ale aj faborky sa daju premiestnit
Moje foto si mozete pozriet TU
zopar obrazkov z vrcholovej stanice sedacky pod Kojsovkou
podla poslednych informacii ste tadialto isli aj s braskom len rano, hned po starte, ked tam zombi este nebol
Bolo to celkom vtipne, az sa kolegyne v robote cudovali, co sa tak chichocem...
Diky pekne za vsetky tie fotky, nasli sme sa tam vsetci kamosi, co sme boli na trati.