1,5 je akurat, mozno aj malo. podla plasta

3atm su fajn :wink: na sotolinky, asfalt v lese atak
08.07.2009 - 19:24:12
00
zase je to aj iné ked ma celo odpruzeny bike ale ja na tom svojom , co citim cely povrch trate na sedadle a plus ta zhnita tvrda vidla dart 3 to robia trochu obtiaznejsim...
08.07.2009 - 22:12:23
00
ja fukam na 40 psi, neviem presne kolko to je v baroch, ale tusim daco cez 3,,, a v lese vsade to drzi perfektne, a keby dam 1.5bar lahko sa stane ze zo zakruty videm po rafiku...ale kazdemu to inak vyhovuje, kazdy jazdi inak rychlo... :idea: a ak mas vyklepane ruky tak by to potom chcelo vidlicu:)
12.07.2009 - 22:30:37
00
no sak hej a som uz rozmyslal nad RS TORA 302 solo air za 140EUR...
13.07.2009 - 12:08:25
00
ja na jazdenie po ceste davam 5 bar :D (innova 2.0 xD)
14.07.2009 - 09:42:46
00
ČiernyKameň, tebe ešte neroztiahlo ráf, čo?
Vittorio 40 psof je asi 2,8-9 atm, to je také celkom primerané pre univerzálne nasadenie dušového plášťa. Ale hlavne ak je tenký tak trakcia a ani valivý odpor v teréne nebudú ešte optimálne. Tých 2-2,5 atm je IMHO safe.
14.07.2009 - 10:15:06
00
2-2.5 je nebezpecne v zakrutach ... nemas pocit istoty ;-] ani keby si si dal vlozku ;-] to je mozno pre takych 50 kilovych

aha a aby som nezabudol .. nezistil som pri 2 atm ziadne zvysenie pohodlia priechodnosti alebo cokolvek ine .... oprosti necelym 3 atm ..
14.07.2009 - 10:31:07
00
mám 70 a je to OK :D s batůžkom aj 80, podľa toho, čo v ňom je
samozrejme pre ťažších to platí trochen inak
a nechci vedieť, koľko dávam do bezdušákov :D
14.07.2009 - 10:33:42
00
ved davaj kolko chces ... co sa tyka prerazenia nemam pocit ze 2 atm zvysilo riziko a co sa tyka defektov mozno aj znizilo ... ale ako pisem pri rychlom prejazde zakrutou som sa citil dost nekomfortne a inak som necitil ziaden rozdiel menej by som si s mojimi 90+ kilami netrufol
14.07.2009 - 10:37:25
00
ja mam 56kilo a ked dam na 3atmosfery tak koleso vyskakuje nad kazdym kamienkom okolo 2-3cm a potom stracam kontakt s povrchom...dost neprijemne..
a ked dam 2atm tak v pohode aj ked stlacim tak to neje tak mäkke poslem foto...
14.07.2009 - 13:10:09
00
ja davam 2,5atm do 2,1", 77kg+voda, tretry, horalky a pohoda.. na HTcku som vozieval okolo 1,8-2atm na 1,9"-2,1"
14.07.2009 - 13:14:56
00
Ja fúkam gumy na 2.5 bar (atm), čo je doporučené minimum pre Racing Ralph. Minulý rok som najazdil 3200 km, pričom som mal len jeden defekt. A to len v ten deň, keď som si povedal že to skúsim na 1,8 bar. V tej dobe tu na fóre bola podobná debata tak som to chcel vyskúšať.
Záver: badatelné zlepšenie pohodlia na mojom HT v teréne, v zákrutách som si ale moc neveril, pripadalo mi to ako by bike plával, nemal som pocit že ho mám pod kontrolou. A potom ten jediný defekt v zjazde za rok keď som sekol light dušu, tak odvtedy zase fúkam na 2.5 bar.
14.07.2009 - 13:45:28
00
Defekt som na mojich bikoch roky nemal... a s tlakmi som išiel postupne stále nižšie a nižšie... a ten pocit vyzúvania gúm sa stratil so zlepšením techniky jazdy, teda presnejšie, keďže som sa zlepšoval a zároveň znižoval tlaky, tak som ho fakticky nikdy nemal (ak som úmyselne nepokúšal tlaky tak pod 1,8 - kde už boli aj nejaké cvakance).
14.07.2009 - 13:49:58
00
ja som vedel ze to nieje v tlaku ale v zlej technike ;-]]
14.07.2009 - 13:54:37
00
na spaize som nasiel taky clanok ako jeden chlapik testoval kedy pojde v terene najrychlejsie, pri akom tlaku a sirke...
uryvok....
V teréne je valivý odpor o to nižší, o čo je šírka pneumatiky a nižší tlak. To platí o tvrdých štrkových terénoch ako aj o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W sa dá takto ušetriť v extrémnom teréne. Aj nevýhoda nižšieho zrýchlenia pri vyššej hmotnosti sa ľahko vykompenzuje.
Plášť s nižším tlakom vzduchu sa dokáže lepšie prispôsobiť terénnym nerovnostiam. Menej sa ponára do terénu. Celý systém je tým menej brzdený. Úzke pneumatiky preto doporučujeme iba jazdcom s nižšou hmotnosťou, váhovým fetišistom alebo pre extrémne bahnisté terény.
14.07.2009 - 13:59:04
00
keyboard_arrow_up