... v posledných rokoch Shimano má mnohé veci riešené lepšie, ako Campa ...


Presne tento diskusný podnet som už dlho hľadal a preto využijem tému (podľa mňa to nestojí za nový thread): rád by som sa dozvedel, v ktorých konkrétnych bodoch je lepšie S ako C (toto nie sú pindy, ale pýtam sa lebo neviem o všetkých tých konkrétnych bodoch, aj keď sú do značnej miery subjektívne...).
Zatiaľ viem o dvoch:

1. Že HT2 je lepšie ako UT/Hirth, vraj sa nepovoľuje (toto som čítal u pravoverných Campárov). S ťuhosťou samotného spoja os-kľuka, neviem ktorý je lepší.

2. Osobne si myslím že jednočap na zadnú čeľusť nie je až taký fantastický. Podľa mňa je rozumné nechať dvojčap vpredu aj vzadu, tak ako Šimáčkovci majú teraz furt.

Diky za ďalšie postrehy.
30.07.2009 - 21:06:39
00
JoKo: mne sa tiež nepáči japonec na čomkoľvek čo má EU pôvod (ideovo), dizajnovo to už je trochu iné - v podstate záleží na farebnom ladení rámu (s mattom som raz rozoberal tému campa na LP a sme to uzavreli že na bielom vyzerá tmavá Ultegra najlepšie). No a funkčne... boli časy keď mala campa jednoznačne navrch, ale dnes už by som povedal že má Shimano kopu vecí riešenú lepšie. Viď vozenie 10ky imbusu na UltraTorque :D
a lacnejšie rámy & Ázia... nooo :D máš pravdu aj nemáš pravdu, asi si si všimol, že okrem LP mám celkom rád Wiliery a tam keď pozrieš na dizajn aj tvojho Lavareda, akoby z oka vypadol vyšším modelom, len materiálovo sa líši - predpokladám, že majú jedného ocinka a mamičku, a tí rodičia melú taliansky... len výroba je zadaná do Ázie a to s tými toleranciami etc. je potom tiež pravda. Inak špeciálne ITA firmy len veľmi neochotne púšťajú výrobu von so zdôvodnením, že síce by stlačili dole cenu, ale aj kvalitu a ešte by pripravili o prácu vlastných ľudí, stačí si pozrieť company info na weboch... a čo sa týka žabožrútov, tam myslím že celá produkcia je v Dijone.
30.07.2009 - 21:08:51
00
Juro vyjadrím sa ti len k Hollowtechu II. Naozaj nepovoľuje a že ho Japonci používajú stále širšie ako v cestných tak aj v MTB aplikáciách o niečom hovorí. UltraTorque má naproti tomu s povoľovaním docela problém, na ktorý je najlepšie riešenie desina imbus vo vrecku dresu :D ku zvyšku sa ti momentálne nebudem vyjadrovať, lebo som na žiletke v podstate nesedel dlhé roky (5?) a toto chce povedal by som skúsenosť s novou žiletkou v zábehu.
30.07.2009 - 21:15:16
00
Škoda, no. Fakt som sa tešil (písal si, že "kopu vecí", tak som dúfal... :wink: ), že sa dozviem niečo nové, lebo tieto technické detaily ma zvlášť bavia a nájsť fakt objektívne (nenadržiavajúce žiadnej zo zúčastnených strán) porovnania, je zriedkavo úspešné. Keď zistíš niečo a nezabudneš to sem mrsknúť, myslím, že nebudem jediný, kto bude ďakovať.
30.07.2009 - 21:36:20
00
UltraTorque má naproti tomu s povoľovaním docela problém, na ktorý je najlepšie riešenie desina imbus vo vrecku dresu
Tiež som mal tento problém a vyriešil som ho jednoducho - dotiahol som poriadne. A odvtedy sa problém s povoľovaním neopakuje. Povedal som to aj Tónovi - a tiež už doťahuje mocnejšie ako predtým...
30.07.2009 - 22:10:25
00
a lacnejšie rámy & Ázia... nooo :D máš pravdu aj nemáš pravdu, asi si si všimol, že okrem LP mám celkom rád Wiliery a tam keď pozrieš na dizajn aj tvojho Lavareda, akoby z oka vypadol vyšším modelom, len materiálovo sa líši - predpokladám, že majú jedného ocinka a mamičku, a tí rodičia melú taliansky... len výroba je zadaná do Ázie a to s tými toleranciami etc. je potom tiež pravda. Inak špeciálne ITA firmy len veľmi neochotne púšťajú výrobu von so zdôvodnením, že síce by stlačili dole cenu, ale aj kvalitu a ešte by pripravili o prácu vlastných ľudí, stačí si pozrieť company info na weboch... a čo sa týka žabožrútov, tam myslím že celá produkcia je v Dijone.

Presne tak som to myslel - návrh od makarónov, surové rámy prídu z Ázie, farbia sa niekde pri Florencii... Napríklad možno aj to moje päťročné Lavaredo. V tých časoch Escape a Evasion určite, Mortirolo neviem, Galibier, Izoard sa rodili v Taliansku.
A počul som, že surový rám Cento Uno sa tiež rodí v Dijone
30.07.2009 - 22:11:28
00
Za posledne obdobie som obehal všetky bicyklové obchody v meste, ale musím povedať, že kto hľadá horský bicykel má z čoho vyberať, ale cestných alebo crossových bicyklov je veľmi málo.

U našich západných susedov som videl niečo takéto
http://www2.merida-bikes.com/en_INT/Bikes.Detail.205
04.08.2009 - 08:02:14
00
matthaus: odkiaľ si, ja nemám dojem, že by bol problém zohnať žiletku akú len chcem - problém je, ako ju zaplatiť :D a u niektorých značiek začína byť problém že 2009 modely sú už preč
04.08.2009 - 10:21:04
00
matthaus: odkiaľ si, ja nemám dojem, že by bol problém zohnať žiletku akú len chcem - problém je, ako ju zaplatiť :D a u niektorých značiek začína byť problém že 2009 modely sú už preč


Som z Bratislavy a obehol som všetky obchody. Čo sa týka cestného bicykla, nad jeho kúpou uvažujem posledné 2-3 týždne. Začiatkom leta som chcel cross alebo fitnes bike, takže som nevenoval pozornosť cestným. Čo som naposledy bol, tak som našiel zopár modelov v kaktus biku a šport servise. Každopádne, minulý rok som ešte v septembri obzeral pár bikov (cross, fitnes), ale tohto roku je tá ponuka menšia.
04.08.2009 - 11:10:07
00
Skoč do bmbike alebo športservisu a popýtaj sa za koľko by vedeli zrealizovať Pells Aeron Carbon na nejakej 105ke alebo Ultegre prípadne na Veloce či Centaurovi. Je to rám s vidlou a zadnou stavbou z karbónu, trojuholník je Al. A mne sa najviac páči tá farba, čo dávajú sériovo na Dura Ace variant. Vyskladajú ti to aj na taký :)
Keby som nepásol po istom žabožrútovi, neváham. Takto váham strašne...
04.08.2009 - 13:50:27
00
Skoč do bmbike alebo športservisu a popýtaj sa za koľko by vedeli zrealizovať Pells Aeron Carbon na nejakej 105ke alebo Ultegre prípadne na Veloce či Centaurovi. Je to rám s vidlou a zadnou stavbou z karbónu, trojuholník je Al. A mne sa najviac páči tá farba, čo dávajú sériovo na Dura Ace variant. Vyskladajú ti to aj na taký :)
Keby som nepásol po istom žabožrútovi, neváham. Takto váham strašne...


V uvedených obchodoch som bol a mali vystavených asi tak 6 cestných bicyklov. Športservis viacmenej Trek, BuM boli vyššej cenovej úrovne. Zatiaľ len pozerám na internete. Chcel som ešte skočiť do Brna pozrieť nejaké obchody, vidieť čo to na živo.
04.08.2009 - 14:09:56
00
matthaus: ti to ozrejmím :D mne to navrhol chalan čo predáva "u Mira", keď som hodil otázku, čo by sa +/- dalo za daný budget zrealizovať. Ukázal mi na jeho Pellsa - presne hentoho - že to by sa zmestilo a navyše už by asi bola celkom citeľná zľava, proste si povieš ktoré farebné vyhotovenie rámu a aké vybavenie na to, chalani to postnú do Brna výrobcovi a bike potom príde ohodený ako chceš. Táto option ma pôvodne ani nenapadla, ale je celkom milá :D
Ak si to chceš vyskúšať stačí sadnúť doslova na ktoréhokoľvek Pellsa... tá geometria je +/- the same.
04.08.2009 - 20:41:49
00
kamos teraz kupil pells aeron carbon -cela zadna stavba a vidla carbon,vo vybave sh. tiagra,kolesa mavic aksium za 900eur nievem ci ta akcia este trva ale doporucujem navstivit kolo-sport v malackach chalani ti urcite poradia a za lepsiu cenu ako v ba ja som takto usetril min. 10 litrov ..bral som wilier izoard na veloce a max. spokojny a nenormalne vyzera v bielo cierno cervenom prevedeni
16.10.2009 - 19:31:18
00
keyboard_arrow_up