Ja som tento rok na zaciatku sezony prezul Ritchey Z-Max Evo 1.9 za Maxxis CrossMark 2.1 (aj vzadu aj vpredu). Na tych Z-Max som jazdil rok, uzke rychle plaste, na ktorych ked vies jazdit v narocnom mokrom terene, tak na CrossMarkoch 2.1 nebudes mat ziadny problem. No tento rok bol extra mokry, skoro polovicu kazdeho vyjazdu som sa boril v blate, tak som dopredu skusil dat Nobby Nic 2.1. Rozdiel citelny - Nobby Nic v blate drzi stopu a na rozdiel od CrossMarku, ktory ma tendenciu sa komplet cely olepit blatom (potom to je ako
galuska o sirke 2.1 palca), sa sam vycisti po par metroch ako sa dostanes z blata.
Zaver: vela zavisi od technickych schopnosti jazdca, ale tiez do urcitej miery. CrossMark je dobry
plast najma do sucheho terenu, je rychly a vedenie stopy za sucha je tiez dobre. V mokre je to o nieco horsie, no vobec sa nehodi do blata alebo velmi skalnateho terenu, kedze bocne strany plasta su "tenke" co ma za nasledok caste defekty v takomto terene. Do predu odporucam urcite nieco na styl Nobby Nic a do zadu moze byt aj CrossMark (po 2 000 km stale vyzera dobre), lebo smyk na zadnom kolesa sa da korigovat, no ked dostanes smyk vpredu, tak vacsinou letis k zemi. To je presne to, co tu uz bolo spomenute - vpredu je velmi dolezita trakcia a odolnost plasta. Do zadu v pripade XC jazdenia, ked xces byt najma rychly, treba dat lahky plast s nizkym valivym odporom a menej vyraznou vzorkou t.j. Maxxis CrossMark, Schwalbe Racing Ralph alebo Furios Fred, Kenda Small Block 8 apod. To je uz na kazdom aku znacku preferuje.