4 kilá sú príliš málo... v podstate dlhé roky platí, že "pod 20 000 to nie je bicykel" (dnes by sme mohli povedať 700) a aj vtedy tam napr. ešte býva nic moc vidla a pod., takže následný dôvod na upgrade (ja som mal Suntour XCR, tá síce je zachrániteľná, ak sa jej chopí správny človek, ale sú to výdavky navyše - je to také minimum čo sa dá zniesť) a tam platí že vidla kúpená s bikom je vždy lacnejšia ako vidla z obchodu
inak čo sa týka vybavenia, 8rýchlostné Alivio je celkom fajn a dosť vydrží, ale je to trošku činka
od Deore vyššie je to už všetko fajn (a je zbytočné sa hnať za vyššou sadou ak si na tom finančne zle - aj tak to bude postupne odchádzať tak to môžeš upgradovať v poradí odchádzania)
brzdy - Včka z tých bežných nejaké Avidy SD5 alebo od Shimana hocičo,
výkon určujú skôr špalíky (resp. kombinácia gumičky/ráfy), tie sa dajú vymeniť za nejakých 15-20 € povedzme za 3zmesové BBBčka alebo Pellsy a si vysmiaty, opäť ak chceš šetriť tak nič iné ako Včka nepotrebuješ (Avid SD5 alebo SD7 môžem len odporučiť)... z ďalších bežných bŕzd sa vyskytujú Tektrá a Promaxy, tie som v živote nejazdil s výnimkou cantileverov Tektro na cyklokrosovom bicykli, tam je to bežná značka, tak sa k nim neviem vyjadriť, IMHO Včka sa síce nedajú posrať inak ako blbými materiálmi, ale označme to za už podozrivejšie (tých Tektier by som sa nebál, ale nebol by som nimi nadšený)
keby sa na
bicykli vyskytovali diskové brzdy, u mechaník by som asi nič iné ako Avidy neriešil (mal som tú česť s mechanickými Shimanami, nic moc) a celkove by som sa mechanikám radšej vyhol - v podstate to má nevýhody obidvoch systémov, možno to má význam, ak by si po pár mesiacoch upgradoval na hydry, nemusel by si totiž meniť náboje a pravdepodobne aj vidlu... no a hydry... fuuu... tam by som povedal že v tom low ende sa dá celkom dobre žiť s nejakými Shimanami alebo Tektro Auriga
blbé je že ak aplikuješ len toto čo som ti napísal tak sa asi dostaneš dobre nad 5 stoviek... skús pozrieť bazár... jazdenka v dobrom stave by ti asi lepšie vyhovela, tak ak niečo nájdeš, hoď nám to sem a my to zhodnotíme... videl som tam za takých 350-500 celkom použiteľné kúsky
ďalšími komponentami sa nezaoberaj, beztak aby sa
bike vošiel do tej ceny, ktorú si predstavuješ, tak sa naň hádžu komponenty, čo sa už rok-dva nevyrábajú (kľuky Truvativ FiveD na mojom Pellsovi napr. - to neznamená že sú nutne poruchové [hoci, existuje Klub cvakajúcich truvativistov
], ale že to bol lacný low end a niekto si toho objednal na storočie dopredu) a nie sú to žiadne hmotnostné ani kvalitatívne zázraky; je to v podstate spotrebák, ktorý poriešiš časom