Posledný príspevok...
Predražené?
Takže to sú vlastne všetky biky, len Hai je akurát. Tu ide o niečo iné, tu ide o finančnú politiku predajcu (napokon bolo vidno rodziely v cenách z prvého postu a tých ďaľších), ono zdanlivo to má pre zákazníka len výhody, no je to celý kolobeh a niekde sa tie nízke ceny prejavia.
Čo sa týka horšej značky, stačí sa pozrieť na profiláciu trubiek, ich stenšovanie na nepotrebných miestach, pružnosť zadnej stavby, tuhosť stredového zloženia a podobne. Tu treba pozerať kvalitu a niektoré veci sa prejavia aj na hmotnosti rámu. Áno zdanlivo je HT ako HT, no sú tam veľké rozdiely i v geometrií. Veľa ludí nedokáže však vnímať tieto rozdiely (niekto nerozozná ani chod Recona od Foxy napr.) a potom šíria názory o rovnakej kvalite a podobne. Tieto rozdiely je ešte viac poznať u FS. Funkčnosť systému zadnej stavby a kopec ďaľších.
Čo sa týka karbónu u Hai, tak je to opäť hotový rám, ktorý im dodajú z ďalekého východu, spraví sa potlač a hurá poskladať a an predajňu. Značky ako Scott, Spešl, Giant, Canondale, GT, Lp a podobne používajú vlastný karbón, ktorý sami vyvinuli a opäť je používaný tak, aby boli vlastnosti rámu čo najvhodnejšie pre daný zámer rámu. Karbónový
bike by si si dokázal aj sám vyrobiť, len by to chcelo kopec nervov nejaké investície a študovania. Ale vždy bude ten
rám iný ako rám od výrobcu ktorý má skúsenosti s tvarovaním, lepením a vedia kde majú koľko materiálu použiť. A to ma zas vplyv na tuhosť rámu, ľahkosť a zároveň na potrebných miestach pružnosť.
Napokon karbónový bike má v ponuke aj Kellys, to však neznamená o tom že to je super značka. Môj názor je, že Kellys nebude čo sa týka HT rámu zaostávať za Haiom ... ale predsa keď na ten bike sadneš bude to iné ... sadni si na Scott Scale a sadni si na ten Hai napr. určite budeš cítiť rozdiel.
Už dosť, aj tak to píšem zbytočne a je to OT.
nejdem písať ďaľší prípsevok > Igor5: s dostupnosťou Lp to bude už lepšie.