Som pravák a používam pravú páku na zadnú przdu, istý čas som chcel ísť proti prúdu a tak som používal pravú páku na prednú przdu, no nebolo to ono. Nájdu sa ale i ľudia ktorým táto kombinácia vyhovuje, pravda budú väčšinou z radov motorkárov či bikerov s jednou pákou na riadidlách.
To akú kombináciu zvolíš, záleží len na tebe (a možnosti hardwaru), nemusíš sa riadiť tým, ako brzdové páky dostaneš. Napríklad u korčúľ je to tak, že dostaneš namontovanú brzdu na pravú korčuľu a väčšina ľudí to tak vozí (teda ešte som na hrádzi nevidel človeka čo by to mal na ľavej) a tvrdí že im to tak vyhovuje, predsa majú pravú nohu tú silnejšiu. A práve preto že ja mám takisto pravú nohu silnejšiu tak som si brzdu prehodil na nohu ľavú. Blbosť ? Vôbec nie, keby som
brzdil pravou nohou, osobne nemám šancu ukorigorovať smer ľavou nohou a mám tendenciu zatáčať doprava. Kdežto keďže brzdím nohou ľavou, nemám vďaka pravej siľnejšej nohe žiadny problém s vedením či menením smeru jazdy počas brzdenia. Obdobne je to u bikov. Pravdaže väčší brzdý účinok má
brzda predná, to je fakt, lenže v prípade že mám na riadidlách len jednu ruku, som radšej ak je to ruka silnejšia a radšej nech má možnosť ovládať zadnú brzdu. Veď si len skúste pribrzďovať prednou brzdou s jednou rukov na riadidlách, vôbec to nie je také ľahké ako sa zdá,
bike má tendenciu sa viac krútiť a človek nad ním stráca kontrolu. Samozrejme tu nepíšem o tom že tak chcem zabrzdiť, to nie, len pribrzdiť kým sa chytím i druhou rukou. Prečo chcem pribrzďovať s držaním sa len jednej ruky ? Keďže jazdíme po pravej strane cesty, je celkom logické že dávame znamenia častejšie ľavou rukou a tiež to že ak chceme zistiť situáciu za nami, otáčame hlavu doľava . Ak to teda majú briti a austrálčania vymenené, pravdepodobne toto bude ten dôvod, keďže skôr dávajú znamenia pravou a otáčajú hlavu doprava.
Keďže som mal šancu porovnávať oba spôsoby, tak viem že pre slovenské cesty je lepšie požívať prvý spôsob, zatiaľ čo do terénu mi to bolo celkom jedno.