ejha ejha, je to dhx 3? pretoze ak tam bol dusik tak to s najvacsou pravdepodobnostou neposkladas. ked nemas na expanzke ventil tak ju nemas ako natlakovat a tlmic nebude fungovat... alebo si daj tiez vyrobit ventil ako Lapeirre a pojde to. \o/
16.01.2010 - 18:55:54
00
ako tak pozerám tak Tidli má pravdu,prúser,prúser :worried:
16.01.2010 - 19:01:31
00
No Slavo vie o tom, že tam bude musieť ventil dorobiť. Inak je to tlmič VanR. ;)
16.01.2010 - 19:08:25
00
Ale no chalani ;) Miro ma pravdu, je to tlmic Van R. Samozrejme, ze viem o tom, ze tam bol dusik. Prave sa spolieham na to, ze tam skusim dorobit akysi ventil, ktorym budem tlakovat expanzku. Ten tlmic bolo potrebne aj tak poslat do servisu, tak som si povedal, ze sa mu pozriem na zubok, a keby nieco nevyslo, aj tak by putoval do servisu :)
16.01.2010 - 19:18:16
00
hehe, potom je vsetko v poriadku ;)
16.01.2010 - 19:37:17
00
Ten tlmic bolo potrebne aj tak poslat do servisu,

Co mu bolo a ako sa to prejavovalo?
Zatial som sa nestretol s tym, ze by bolo treba riesit problemy s tlmicovou castou na Foxoch.
16.01.2010 - 19:54:34
00
Ked sa tlmic vracal spat, tak bol znacne hlucny, pricom stacil aj maly pohyb. Ten zvuk by som opisal ako zhvizdanie, no nebol to typicky zvuk tlmica pri spracovavani nerovnosti pri velkych rychlostiach. Potom to prestalo, tlmic bol uplne tichy, dokonca ani pri velkych nerovnostiach vo velkej rychlosti bol ticho, co tiez nie je v poriadku.
16.01.2010 - 19:58:12
00
presne to robil aj moj. odhadujem ze je zavzdusneny ale pri jazde tiez uplne stichne, je to zrejme tym ze sa olej speni. ale ked je bike dlhsie postaveny tak je to nenormalne hlucne a nastavenie odskoku tiez neroby az taky znacny rozdiel. :(
16.01.2010 - 20:02:22
00
Treba tlmič vyfúknuť alebo vytiahnuť pružinu a stláčať ho viac krát až k dorazu. Potom pri najrýchlejšom odskoku a pri rýchlom návrate tlmiča zo zdvihu bude vydávať tlmič (v mojom prípade až také vibrovanie) zvláštne zvuky. Dokonca raz mi spravil to, že pri návrate zo zdvihu sa do nulovej polohy dostal po citeľne razantnejšie, teda bolo cítiť akoby náraz na konci zdvihu. Toto ma presvedčilo o zavzdušnení tlmiča a kopaní na začiatku zdvihu. Prejavovalo sa to napr. pri dlhom uphille a občasnom prepružení.

Veľa ludí ani nevie ako má správne tlmič fungovať, preto ich aj málo rieši takéto problémy. Občas sa stáva, že tlmič nie je 100%tný už z výroby, prípadne sa nejakou príčinou zavzdušní.
16.01.2010 - 20:13:40
01
A ake tesnenie tam date pri odvzdusneni, nechate povodne?
Btw. kolko mali najazdne km tie tlmice?
16.01.2010 - 22:45:19
00
... ja som poslal celý tlmič, čakám že sa mi vráti už s ventilom a vyriešeným tesnením. :)


Naposledy upravil Lapierre dňa 01.02.2010 - 11:06:13, celkovo upravené 1 krát.

16.01.2010 - 22:48:38
00
Myslel som skor vnutorne tesnenie, co tesni tlmic voci pozitivnej komore. Ten vzduch sa tam dostal skor tade, ako tym zapecatenim cervikom.

Tusim na mtbr.com som raz cital , ze namiesto dusiku to napumpovali vzduchom a bolo to OK.
Ten cisty dusik je tam tusim kvoli tomu, ze nie je tak citlivy zmenou objemu/tlaku na zmenu teploty. Inak v tom co dychame, je dusiku 80%.
Teoreticky by sa dalo vyskusat, doliat to doplna olejom bez tlakovania.


Naposledy upravil Palo TT dňa 16.01.2010 - 23:05:26, celkovo upravené 1 krát.

16.01.2010 - 22:57:57
00
remove :)


Naposledy upravil Lapierre dňa 01.02.2010 - 11:10:13, celkovo upravené 1 krát.

16.01.2010 - 23:01:17
00
persing: prosim ta,ked to bude hotove nemohol by si tu dat presne info ako ten tlmic dopadol? diki :)
17.01.2010 - 13:45:04
00
Jasne, no problem, len na dokoncenie si asi budeme musiet pockat - mam trochu perno v praci.
17.01.2010 - 15:44:36
00
keyboard_arrow_up