Tlmič ma nevýhodu v tom že je natlakovaný a jeho servis v domácich podmienkach je u horšie realizovateľný. Samozrejme všetko sa dá ... len za normálnych okolností doma servisovateľný nie je. Navyše si prirátať ložiská do vidlice.
Chcem len poukázať, že cena servisu závisí od uhla pohľadu, no u mňa rozhodne paralelogram v jednoduchosti servisu nevyhráva.
Navyše zdvih, pevná os ....... nie je to moja kategória, no nie som odporcom. Má to čosi do seba.
Mne sa zda jednoduchsie raz zoservisovat tlmic ako 3x vidlu. Loziska sa menia podla mna asi tak casto ako by sa mali menit aj puzdra( pripadne aj vnut. nohy) na vidliciach, co vyjde urcite drahsie.
165mm a 20mm osa ti nestaci?
Odkial ten pomer servisnych intervalov tlmi/vidlica 1:3 ? Ak Fox, tak aby si nestratil zaruku, tak tlmic aj vidlicu musis vyservisovat 1x rocne. Az po 2 rokoch prevadzky by mohol byt pomer servisnych inetrvalov malicko nakloneny k tlmicom ako vidlici, ale urcite nie 3:1.
S vymenou vnutornych noh u vidlic-nesuhlasim. Klzne puzdra u vidlic nie su tak vystavene vonkajsim vplyvom ako klzne puzdra/loziska u tohto paralelogramu, navyse su primazavane mazacim olejom.
Predbehol ma Roman, no zavesím to už sem, keď som to napísal.
Raz do roka mi nerobí problém vidlu otvoriť. A cena servisu je tiež o inom ak ideš na to vlastnou cestou.
Púzdra môžu vydržať veľmi dlho. Určite vydržia dva roky, to je ale už u každej vidlice individuálne. A určite výmena klznych púzdier neprevýši cenu kvalitnejšich ložísk v paralelograme. Všetko je to otázka údržby.
No a vnútorné nohy, tak ak ich neikto musí meniť, nech sa hanbí za seba ako sa o vidlicu stará. Ak očistíš aspoň raz do mesiaca gufera nemá sa im čo stať. Keď bordel už koluje púzdrami, je to ako jemná brúsna hmota, ktorá nohy poškodí, no to je zas len vec údržby. To akoby si mal uvažovať výmeny "vnútornej nohy" tlmiča...
Takže koniec koncov servis môže ale nemusí byť lacnejší/jednoduchší u paralelogramu či teleskopu.
Ešte som nevidel 165mm paralelogram s 20mm oskou. Tak sem s ním.
Lapierre: Cena puzdier je sice nizsia ako cena kvalitnych 8 priemyselnych lozisk, ale v Look vidle su napr tiez klzne puzdra, ktore su tiez v oleji. Ak si vezmes do ruk akukolvek starsiu vidlu tak uvidis, ze je v oblasti puzdier a nad guferami trochu oskrabana alebo tam aspon elox ma bledsiu farbu. Ide potom uz len o to ci ma vidla aj vakel alebo nie. http://www.parafork.de/ (len mi ju nevyfukni ked bude na ebay )
Roman: Servisny interval 3 roky som bral z navodu k mojej starej Look. Neviem ako su comu vystavene loziska v tom prototype, kedze som ho na vlastne oci nevidel, ale v G:A su urcite viac chranene proti spine od kolesa ako v klasickom teleskope. Navyse sa pod gufera tlaci spina uz aj vlastnou vahou a ak sa tam dostane tak su vnutorne nohy proste odpisane. Naproti tomu v paralelograme staci vymenit loziska a ide sa dalej.
zigo, takze nam chces naznacit, aby sme teleskopicke vidlice zahodili do kosa, a kupili si para-vidly... pretoze tie teleskopicke maju samokaziacu schopnost?
kimlo, a vieš že si trafil klinec po hlavičke... Pre mňa osobne bude tisíc krát jednoduchšie vymeniť 4, 5, .. 8 ložísk ako rozobrať teleskopickú vidlicu a vymeniť olej. Nehovoriac o tom že tie ložiská budú mať servisný interval určite dlhší ako kontrola/výmena oleja. Samozrejme nikomu neberiem jeho pravdu, no pre mňa je proste tá výmena ložiska jednoduchšia (čo sa týka kúpy ložísk aj samotnej výmeny). A o tlmič by som sa nebál, 2-3 roky nebude potrebný žiaden servisný zásah.
Žigo neboj, ak niekde na ňu narazím s radosťou pošlem link alebo dám vedieť.
Opotrebovanie vnútorných nôh závisí od kvality materiálu. Nedávno som mal Skullovu Foxu doma a tá veru najnovšia nie je. Nebolo tam poznať ani náznak opotrebenia vnút. nôh (na púzdrach už vidno že nejaký ten rok tá vidla jazdila). Rovnako staršia Skareba alebo viacero vidlíc. Mal som tú jednu známu 36tku pružinovú, o ktorú sa nik nestaral. Tam bolo vidno opotrebenie. Takže ak tá vidla nie je stará suntourka ktorej púšťala farba z vnút. nôh, nebýva opotrebenie časté. Vakel samozrejme ničmu neprospieva, no ani veľký tlak púzdier na vnút. nohy.
Hrubý servis vidlíc s výmenou mazacieho oleja je podľa mňa jednoduchá záležitosť, určite rýchlejšia ako výmena ložísk. Ale tu by sa zas dalo uvažovať potrebné náradie na lisovanie a vylisovanie a je to taký kolobeh dokola, nekonečná debata.
Ja osobne by som v tejto debate skončil tým, čo som už písal raz. Údržba teleskopov vs. údržba paralelogramov nemá jasného víťaza. Všetko má svoje + aj -. Každý si musí zhodnotiť čo mu viac sedí. U mňa je to asi jasné.
kimlo, a vieš že si trafil klinec po hlavičke... Pre mňa osobne bude tisíc krát jednoduchšie vymeniť 4, 5, .. 8 ložísk ako rozobrať teleskopickú vidlicu a vymeniť olej. Nehovoriac o tom že tie ložiská budú mať servisný interval určite dlhší ako kontrola/výmena oleja. Samozrejme nikomu neberiem jeho pravdu, no pre mňa je proste tá výmena ložiska jednoduchšia (čo sa týka kúpy ložísk aj samotnej výmeny). A o tlmič by som sa nebál, 2-3 roky nebude potrebný žiaden servisný zásah.
v tom pripade, smelo do toho!
cakam na foto s tovou vidlou
"hello, i've seen personally that fork at the fair of Padova in 2009. it was at Crisp titanium and leonardi's racing stand.
since I know Darren Crisp and Michele Leonardi I will tell you some things about the fork.
first the fork name is Alike 110 (110 is the travel).
that is a prototype made out of some plastic and it was only for exposition. No rideable!
the final version shoul be made of carbon fiber but Leonardi says he was doing some prototypes made out of Titanium.
The reason why he made this fork is that he wanted a lighter and less maintenance fork tha the C'dale lefty. He also have invented a lefty hub that allow you to remove the wheel without removing the brake caliper and an ingenious lefty handlebar lockout...."
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
nechcel, ortuť má vyššiu hustotu ako olovo
Chcem len poukázať, že cena servisu závisí od uhla pohľadu, no u mňa rozhodne paralelogram v jednoduchosti servisu nevyhráva.
Navyše zdvih, pevná os ....... nie je to moja kategória, no nie som odporcom. Má to čosi do seba.
Mne sa zda jednoduchsie raz zoservisovat tlmic ako 3x vidlu. Loziska sa menia podla mna asi tak casto ako by sa mali menit aj puzdra( pripadne aj vnut. nohy) na vidliciach, co vyjde urcite drahsie.
165mm a 20mm osa ti nestaci?
S vymenou vnutornych noh u vidlic-nesuhlasim. Klzne puzdra u vidlic nie su tak vystavene vonkajsim vplyvom ako klzne puzdra/loziska u tohto paralelogramu, navyse su primazavane mazacim olejom.
Raz do roka mi nerobí problém vidlu otvoriť. A cena servisu je tiež o inom ak ideš na to vlastnou cestou.
Púzdra môžu vydržať veľmi dlho. Určite vydržia dva roky, to je ale už u každej vidlice individuálne. A určite výmena klznych púzdier neprevýši cenu kvalitnejšich ložísk v paralelograme. Všetko je to otázka údržby.
No a vnútorné nohy, tak ak ich neikto musí meniť, nech sa hanbí za seba ako sa o vidlicu stará. Ak očistíš aspoň raz do mesiaca gufera nemá sa im čo stať. Keď bordel už koluje púzdrami, je to ako jemná brúsna hmota, ktorá nohy poškodí, no to je zas len vec údržby. To akoby si mal uvažovať výmeny "vnútornej nohy" tlmiča...
Takže koniec koncov servis môže ale nemusí byť lacnejší/jednoduchší u paralelogramu či teleskopu.
Ešte som nevidel 165mm paralelogram s 20mm oskou. Tak sem s ním.
http://www.parafork.de/ (len mi ju nevyfukni ked bude na ebay
Roman: Servisny interval 3 roky som bral z navodu k mojej starej Look. Neviem ako su comu vystavene loziska v tom prototype, kedze som ho na vlastne oci nevidel, ale v G:A su urcite viac chranene proti spine od kolesa ako v klasickom teleskope. Navyse sa pod gufera tlaci spina uz aj vlastnou vahou a ak sa tam dostane tak su vnutorne nohy proste odpisane. Naproti tomu v paralelograme staci vymenit loziska a ide sa dalej.
Opotrebovanie vnútorných nôh závisí od kvality materiálu. Nedávno som mal Skullovu Foxu doma a tá veru najnovšia nie je. Nebolo tam poznať ani náznak opotrebenia vnút. nôh (na púzdrach už vidno že nejaký ten rok tá vidla jazdila). Rovnako staršia Skareba alebo viacero vidlíc. Mal som tú jednu známu 36tku pružinovú, o ktorú sa nik nestaral. Tam bolo vidno opotrebenie. Takže ak tá vidla nie je stará suntourka ktorej púšťala farba z vnút. nôh, nebýva opotrebenie časté. Vakel samozrejme ničmu neprospieva, no ani veľký tlak púzdier na vnút. nohy.
Hrubý servis vidlíc s výmenou mazacieho oleja je podľa mňa jednoduchá záležitosť, určite rýchlejšia ako výmena ložísk. Ale tu by sa zas dalo uvažovať potrebné náradie na lisovanie a vylisovanie a je to taký kolobeh dokola, nekonečná debata.
Ja osobne by som v tejto debate skončil tým, čo som už písal raz. Údržba teleskopov vs. údržba paralelogramov nemá jasného víťaza. Všetko má svoje + aj -. Každý si musí zhodnotiť čo mu viac sedí. U mňa je to asi jasné.
v tom pripade, smelo do toho!
cakam na foto s tovou vidlou
pretoze sa tu rozoberaju ine veci
"hello, i've seen personally that fork at the fair of Padova in 2009. it was at Crisp titanium and leonardi's racing stand.
since I know Darren Crisp and Michele Leonardi I will tell you some things about the fork.
first the fork name is Alike 110 (110 is the travel).
that is a prototype made out of some plastic and it was only for exposition. No rideable!
the final version shoul be made of carbon fiber but Leonardi says he was doing some prototypes made out of Titanium.
The reason why he made this fork is that he wanted a lighter and less maintenance fork tha the C'dale lefty. He also have invented a lefty hub that allow you to remove the wheel without removing the brake caliper and an ingenious lefty handlebar lockout...."
http://www.dirty-pages.net/specials/item.php?id=47954