Hlavní problém je ale v tom, že by tu někteří dotahovali s citem aniž by ten moment, na který se to má utáhnout znali.
jj, debata sa trosku zvrtla ale v poslednom prispevku som naznacil, ze je podstatne, aby tie momenty vyrobcovia udavali. Vsetko kreslia a optimalizuju v CADe a nie je problem zadefinovat optimalny utahovaci moment na konkretny spoj. Toto sa mi na SC paci, ze manualy na
servis biku maju spracovany do puntiku. Komplet rozborky vratane prelisovania lozisk, rozmerov nahradnych dielov a neviem coho vsetkeho...prosto super. Takto si to predstavujem, ked sa vlastnymi silami rozhodnem vyservisovat komplet ram.
Nemusi to byt az take podrobne ako to ma SC, ale nieco na tento sposob by to mat spravene kazdy seriozny vyrobca.
Tymto nechcem nejako SC protezovat, ale je to fakt, ktory sa neda odopriet...
Aby ste mali predstavu:
http://www.santacruzmtb.com/tech/index.php?maintenance=1rozborka Blur LT:
http://www.santacruzbicycles.com/tech/blurlt2_bearing.php