ou diky za mna to uz sice vyriesil moj mechanik ale nenapisal som ich tu pretoze ani on mi ich nevdel povedat presne robil to od oka ako asi vatsina, ale diky moc
09.03.2010 - 21:18:17
00
Mozno by som sa prihovoril za to, aby sa spravila databaza na mtbikeri s utahovacimi momentami ala ta fotka :y:
09.03.2010 - 22:03:57
00
a nevie niekto doporucit cislo vhodneho Loctite-u? :wasntme:
www.loctite.as
10.03.2010 - 17:40:43
00
x rokov pouzivam 243-modry. Stredna pevnost, ide rozobrat rucnym naradim...
10.03.2010 - 17:43:51
00
Osobne pouzivam Loctite 243
10.03.2010 - 17:44:43
00
Taku malu zaujimavost:
u SC Blur LT1 - uchytenie tlmica 10 a 10,7 Nm, osky zadnej kyvky 13 Nm
u SC Blur LT2 - uchytenie tlmica po 21,5 Nm, osky zadnej kyvky 12,4 Nm

U uchytenia tlmica skoro 2 nasobny rozdiel v utahovacom momente!


Přesně o tom to je. U Cubu Sterea došlo ještě k větším změnám. Do 2008 modelu hlavní čep byl na pouhých 5Nm (i přesto, že to je velký masivní čep). Byl přepracován, na první pohled žádný viditelný rozdíl a od 2009 se dotahuje na 15-18Nm.
Tedy 3x tak větší moment. Tohle dotahovat bez znalosti těch momentů (jak tu někteří "chytře" radí ještě navíc s dotažením na fest), tak to skončí špatně, nejspíš přetažením (té konstrukci by větší přetažení hodně vadilo) a po čase zničením toho na 5Nm.
A u AMS modelů byly další podobné změny pro různé ročníky (i když už ne s tak extrémní rozdílem) a opět na první pohled čep vypadá úplně stejně.

A nechápu jak se tohle dá bez znalosti přesné konstrukce toho čepu jen tak určit, když bez rozebrání vypadá naprosto stejně a i má použité stejnou velikost imbusů.
10.03.2010 - 17:51:08
00
Locktite používám taky 243.
10.03.2010 - 17:53:35
00
Mlok: jj, bez momentaku ani tuk. Kto uz da tolko bubakov do fulla, momentak ho uz financne nepolozi. A vyrobca biku by mal v servisnych manualoch presne specifikovat utahovacie momenty.
SC prekopal uplne uchytenie kyvky aj tlmica.
Pre zaujimavost tu uvediem ako pekne to ma spracovane SC: este su obrazky na tlmic, patku, spojovacieho-spodneho linku...
10.03.2010 - 18:03:59
00
super super, vsetko su to rady nad zlato a dobry napad s tou databazou,niekto kto pozna spravcov servra by sa za to mohol prihovorit alebo poslat napad, takze z tejto temy by mohlo vzist aj nieco uzitocne pre vsetkych bikerov z fullmy nielen pre nas, a este kedze som ju zalozi tak len dnes dodam " SAGAN IS A KING " aj ked tema petr sagan tu uz je, ale neodpustil som si to napsat to tu
10.03.2010 - 21:24:59
00
k loktajtu: ja používam toto http://www.mundoceys.com/index.asp?opc=78&Idioma=ES&GR=20&IDFamilia=2
ale len preto, že keď som si chcel kúpiť 243ku, tak mali len 5g balenie a navyše tesne pred koncom expirácie. tento ceys som objavil ako alternatívu (a bol trochu lacnejší). či je rovnako dobrý neviem, skôr si myslím, že nie...
10.03.2010 - 21:36:23
00
tazko povedat ci je horsi. Loctite ma samozrejme velke renome, ale existuje viacero alternativ a cenovo podstatne prijatelnejsich.
11.03.2010 - 08:01:48
00
ste ma tými krutými momentami normálne nabudili začať pátrať po Ibis-áckych.. a výsledok je, že žiadne niesu :P
skrutky M8 (u SL titanové) je odpoveď, to sa rozumne strhnúť nedá.. takže odporúčanie od Ibisu (USA aj od českého distribútora, mechanika Dlouhána) je "od pocitu" :rock:
(akurát odporúčajú na spoj používať konkrétne modrý loctite)
12.03.2010 - 12:16:18
00
Blur LT ma tiez vsetky skrutky titanove a od pocitu by som si to teda netrufol. Pevnost High grade Ti skrutiek je niekde na urovni 900 MPa, takze priblizne na urovni ocelovych pevnostnych 8.8.
12.03.2010 - 12:25:46
00
To fakt beriete tieto veci az tak vazne? Pri dotahovani vsetkych skrutiek myslim na partnerku... Vzdy s citom a jemne :).
12.03.2010 - 12:36:16
00
nie je to sranda strhnut si zavit vo vahadle, resp. zalomit Ti skrutku v protikuse. Pozri moje a Mlokove zmeny v utahovacich momentoch u tych istych ramov, po malych konstrukcnych zmenach. Su to 2-3 nasobne rozdiely. A to si neviem predstavit ako sa to da s citom priblizit k tym hodnotam....
12.03.2010 - 12:41:39
00
keyboard_arrow_up