neviem čital si o čom tu pišem? páka je väčšia ale čo sa stane? hádam mi nechceš tvrdiť že mi to odtrhne vidlicu, pretože potom by sa to volalo životu nebezpečný výrobok... výrobcovia to udávajú kôli životnosti kĺznych púzdier, aspoň sa domnievam... jediné čoho by som sa fakt bál je odtrhnutie úchytu brzdy i keď i to je nepravdepodobné. už si počul aby niekomu brzdy utrhli vydlicu? ja nie... resp dokáž to. A keď tu riešiš páku tak nezdá sa ti že V-brake je ju má omnoho väčšiu? toto by trebalo v praxi nejako zistit a namerať... ja sa o tú vidlicu nebojím a to že by mi praskla je viac ako nepravdepodobné a keď praskne tak dám vedieť...
a trocha teórie ak je väčšia páka tak logicky potrebuješ menej sily, a v konečnom dôsledku či 160, či 203 na namáhané časti vidlice to pri rovnakom brzdnom účinku bude pôsobiť rovnako akurát sa viac bude namáhať adaptér a úchyt brzdy ... aspoň tak sa mi to javí. Možno neuvažujem celkom správne, no isto to mnohých zaujíma... a pravdu povediac ešte som nepočul aby sa niekomu
vidla polámala pôsobením brzdy... s klznými púzdrami to spraví svoje, kôli tomu že človek ktorý bude brzdit tú
brzdu aj viac využije kedže ju stačí stláčať slabšie. Inak kamarát už na svojej XCR na raptore má tak rok 203 presne ten Hayes V6... akurát mu to nedávno utrhlo uchytenie kotúč/náboj. Ale
vidlica behá stále s miernym vaklom (ako je už zvykom u týchto vidlíc) rok. myslím 2007 abo 08. Skúsim vymyslieť nejaký test a porovnať pôsobenie 160 vs. 203 kotúča pri rovnakej brzdnej sile... samozrejme objektívny