Tak troška po dlhom čase som nahliadol do tejto témy. Áno skúsil som ten 203 mm kotúč... bol to avid G2... (musel som ho najprv vyrovnať, kôli "korektnému" obchodníkovi) ale o to nejde.
Čiže brzdný účinok super, krása paráda resp. ten kotúč bol nevyužitý (teda veľmi som ho nezahrial).
Čo na to tá vidlica? hmm Tak poviem to takto, je v takom istom stave (klzné púzdra vs. nohy) ako keď som ju kupoval. Nerobím si srandu. Momentálne ten kotúč už nemám, no používal som ho čo ja viem, od leta po zimu. Je pravda že som toho až tak moc nenajazdil (maximálne 3tis). No trocha som s ním pobrzdil a to aj v dosť vysokých rýchlostiach. Teda z krátkodobého hľadiska ten kotúč vidlici nepoškodil absolútne nijako (akurát ma ušetril od stláčania tých lenivých brźd).
Momentálne som pred kúpou novej
vidlice a kotúč je taktiež nový G2 185mm (ten jazdím asi 2 týždne).
Ak mi neveríte kľudne vám tú starú beštiu darujem... (a možte si ju s 203 vyskúšať
)
Jedine čoho som sa naozaj bál bolo roztrhnutie úchytu pre strmeň. Avšak aj ten ostal pokope. Dostalo to občas fakt zabrať kopákmi do brzdy.
Nebudem sa vyjadrovať k tomu či je bezpečné používať 203 kotúč na lacnej vidlici, ktorá toho moc nevydrží ani bez brzdy.
Avšak podľa môjho to zhodnotím takto:
Na stĺpik vidlice to pri rovnakom bŕzdení pôsobí rovnako pri akomkoľvek brzdovom kotúči! Zvýšená námaha vzniká medzi strmeňom a vnútornou nohou vidlice, kde kôli vyššiemu adaptéru vzniká večšia páka na úchyt brzdy. Avšak treba si uvedomiť že vďaka večšiemu kotúču stačí brzde menší trecí účinok voči kotúču, čim šetríme brzdové obloženie. To žeby mal rozlične veľký kotúč pri rovnakom brzdnom účinku rozličný deformačný/silový vplyv na vidlicu (okrem spomenutých častí) popieram. (tým vyjadrujem svoj názor, ktorý nieje nijako dokázaný a zatiaľ ani nijako popretý). Avšak...
z hľadiska bezpečnosti neodporúčam dávať 203mm kotúč na šmejdnú vidlicu. A zároveň dávam do popredia, že vzdialenosť upevnenia
kolesa k vidlici (teda v miestach osi) od V-brake je o dosť väčšia ako od kotúčovej brzdy. Tým chcem povedať že najväčší škodič pre tieto vidlice by mal byť nie 203 kotúč, ale obyčajná V-brake brzda.
Ďakujem za možnosť vyjadriť sa a bikujte opatrne.