tak pre teba, podľa mňa to je riadna blbosť ;)
25.04.2010 - 22:14:53
00
ja mam staru prastaru rst capa na starom biku a neveril by si, ale puzdra su uplne v poriadku, ziaden vakel ;)
25.04.2010 - 22:36:37
00
skoč do servisu odkiaľ si ho kúpil na "preventívnu prehliadku" lebo neviem, ale myslím si že si na ňom neurobil ešte 100 km. A oni ti ovedia čo a jak.
nemusíš mi ďakovať.



no vies co uz som tam bol a urobil som 140 km a oni mi tam zacali ze ci si tam nedam radsej mensi kotuč a ja som im vravel ved som to tu takto kupoval a oni ze to ma rengat proste uplne ma odfajcili... :(
26.04.2010 - 12:40:48
00
počuvaj toto neni možne choď tam s nejakým magorom čo ich vytrieska a bude pokoj... ale myslím to vážne taký ľudia si to zaslúžia
26.04.2010 - 15:33:11
00
2stanomm . ... výborná rada |(
26.04.2010 - 16:02:35
00
takže má aj trochu pravdu. keď si nedajú povedať nech to rieši inak.
26.04.2010 - 16:38:53
00
2stanomm: :n: :rofl: nezabudni... "kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepsie" ... len aby si potom nenadaval ;)
26.04.2010 - 17:12:51
00
2stanomm . ... výborná rada |(

keby si bol na jeho mieste videl by si to inak
26.04.2010 - 20:27:26
00
Tak troška po dlhom čase som nahliadol do tejto témy. Áno skúsil som ten 203 mm kotúč... bol to avid G2... (musel som ho najprv vyrovnať, kôli "korektnému" obchodníkovi) ale o to nejde.
Čiže brzdný účinok super, krása paráda resp. ten kotúč bol nevyužitý (teda veľmi som ho nezahrial).
Čo na to tá vidlica? hmm Tak poviem to takto, je v takom istom stave (klzné púzdra vs. nohy) ako keď som ju kupoval. Nerobím si srandu. Momentálne ten kotúč už nemám, no používal som ho čo ja viem, od leta po zimu. Je pravda že som toho až tak moc nenajazdil (maximálne 3tis). No trocha som s ním pobrzdil a to aj v dosť vysokých rýchlostiach. Teda z krátkodobého hľadiska ten kotúč vidlici nepoškodil absolútne nijako (akurát ma ušetril od stláčania tých lenivých brźd).
Momentálne som pred kúpou novej vidlice a kotúč je taktiež nový G2 185mm (ten jazdím asi 2 týždne).
Ak mi neveríte kľudne vám tú starú beštiu darujem... (a možte si ju s 203 vyskúšať :D )
Jedine čoho som sa naozaj bál bolo roztrhnutie úchytu pre strmeň. Avšak aj ten ostal pokope. Dostalo to občas fakt zabrať kopákmi do brzdy.
Nebudem sa vyjadrovať k tomu či je bezpečné používať 203 kotúč na lacnej vidlici, ktorá toho moc nevydrží ani bez brzdy.
Avšak podľa môjho to zhodnotím takto:
Na stĺpik vidlice to pri rovnakom bŕzdení pôsobí rovnako pri akomkoľvek brzdovom kotúči! Zvýšená námaha vzniká medzi strmeňom a vnútornou nohou vidlice, kde kôli vyššiemu adaptéru vzniká večšia páka na úchyt brzdy. Avšak treba si uvedomiť že vďaka večšiemu kotúču stačí brzde menší trecí účinok voči kotúču, čim šetríme brzdové obloženie. To žeby mal rozlične veľký kotúč pri rovnakom brzdnom účinku rozličný deformačný/silový vplyv na vidlicu (okrem spomenutých častí) popieram. (tým vyjadrujem svoj názor, ktorý nieje nijako dokázaný a zatiaľ ani nijako popretý). Avšak... z hľadiska bezpečnosti neodporúčam dávať 203mm kotúč na šmejdnú vidlicu.
A zároveň dávam do popredia, že vzdialenosť upevnenia kolesa k vidlici (teda v miestach osi) od V-brake je o dosť väčšia ako od kotúčovej brzdy. Tým chcem povedať že najväčší škodič pre tieto vidlice by mal byť nie 203 kotúč, ale obyčajná V-brake brzda.
Ďakujem za možnosť vyjadriť sa a bikujte opatrne.
04.01.2011 - 00:05:59
00
... Avšak treba si uvedomiť že vďaka večšiemu kotúču stačí brzde menší trecí účinok voči kotúču, čim šetríme brzdové obloženie.

toto je podla mna blbost, pretoze vacsia paka znamena vacsia sila, ktora na koleso posobi, nie ine trenie...to znamena, ze zastavis s vacsim kotucom na mensej brzdnej drahe, pricom budes vlastne kratsie brzdit, takze skor tu by som videl to setrenie...ale mozno sa mylim ja, no z hladiska logiky mi to dava viac zmysel
04.01.2011 - 11:16:23
00
je to tak ako píše Mišo...trenie je furt rovnaké, teda pri rovnakom trení (stlačení páky) zabrzdíš na väčšom kotúči o niečo skôr ako na menšom, práve kvôli tej väčšej páke...
08.01.2011 - 13:59:04
00
pri rovnakom stlačení páčky ale nie pri rovnakom brzdnom účinku :nod:
08.01.2011 - 14:57:28
00
no nerozumiem ako to myslis...ale ak stlacis packu na doraz na 160 alebo na 203mm kotuci, tak sa piesty vysunu rovnako, platnicky sa budu triet tiez takisto, ale brzdna draha po uplne zastavenie bude kratsia(vacsia paka na koleso)...rozumies?
08.01.2011 - 17:03:36
00
Presne tak, brzdný účinok sa zvýši len vďake zväčšenej páke. Brzda samotná je predsa furt rovnaká, a ak meníš kotúč za rovnaký, len väčší, tak ani tam nebude rozdiel (ak odhliadneme na lepšie chladiace vlastnosti väčšieho kotúča). Zmení sa len tá páka...
08.01.2011 - 18:22:11
00
a keďže sa zvečší páka tak čo? nepotrebujete tak stlačiť páčku... teda nedochadza k takému treniu...
09.01.2011 - 00:25:50
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Brzdy / Brzdové kotúče)
keyboard_arrow_up