- 2x10 má svoje výhody, nižšia životnosť
reťaze podľa mňa nemusí nikoho trápiť, lebo aj tak ich meníme pomaly každú sezónu (ja určite). Nahovno sa čistí aj 9spd kazeta. Problém je, že SRAM a Shimano stále masívne tlačia na používanie paralelogramov aka prehadzovače, pretože kvôli všetkým ich nevýhodám sme nútení kupovať nové.
- zúžená (tappered) hlava má jednoznačné výhody oproti 1 1/8" (ktorú tam tiež vopcháš, ak sa nechceš vzdať vidlice). Pri rámoch 160+mm by som ale išiel len do 1.5" hlavy. Pre niekoho je to zbytočný overkill, ale podľa mňa najlepšia voľba ak sa dá.
- PM úchyt je naozaj diskutabilný. A kvôli nutnému závitu je skôr nevýhodný.
- Prepákovani 1čapu ti len zväčšuje priestor možností na rôzne prepákovanie stavby. Navyše so SplitPivotom sa dá ladiť aj reakcia pod brzdením.
Ak máš pocit, že veci z roku 2009/2010 sú zastaralé, pretože novinky do 2011 sa predstavujú v lete 2010 tak si podľahol tlaku. Niečo sa zlepšilo, niečo sa tu bude predávať aj o 5 rokov, ale po X-tý krát v inej farbe. Takže o svoje staré železo sa vôbec nemusíš báť. Jediné, čo sa podľa mňa posúva vpred sú materiály a výrobné technológie a odpruženie. Aj to vďaka veľkej zásluhe dielňových mini výrobcov, ktorí dosahujú väčší pokrok ako veľké známe mená, ktoré až o niekoľko rokov nasledujú ich príklad (za obrovskej kampane ako naposledy SC s karbonovými fullmi).