Současné Stereo je super, ale má to i nějaké problémy, které všechny jde dobře vyřešit, ale budou to další peníze navíc:
- tlumič, Boost valve a hlavně velká komora je pro tento
rám zcela nesmyslná a pokud si aspoň sem tam poskočíš, tak je nutné komoru vyměnit za standardní jinak budeš pořád na dorazu (se standardní to zvládne i větší skoky), no a Boost valve 200psi + velocity tune M není pro tenhle rám taky žádná výhra, takže nejlépe rovnou tlumič upravit. Já to řešil tak, že jsem rovnou koupil nový RP23 z TF tuned už poladěný přesně dle požadavků (úprava v TF tuned stávajícího + výměna komory už vyjde na více než polovinu ceny novéhu upraveného se správnou komorou, takže koupit nový a ten původní prodat nebo jinak použít je výhodnější)
- pevné osy vepředu i vzadu, v praxi to je paráda a zvlášť u Sterea, které nemělo zrovna nejtužší zadní stavbu to extrémně pomohlo s tuhostí; ale má to i stinné stránky a to výběr kol
- použitá DT kola nejsou na to kolo také vůbec vhodná, chrtí 18mm ráfky pro ty 2,4 pláště jsou zcela mimo, to taky nevím koho to u Cubu napadlo, já je dával hned pryč
- kvůli té kombinaci 15mm osa přední a Syntace X-12 zadní jsem musel při požadavku na odolná UST kola použít rozdílné zadní a přední kola a dával jsem dopředu Fulcrum Red Zone XLR (zadní není dostupný pro X-12 osu, i když se pro 12mm osu dělá, tak nejsou redukce pro tu X-12), dozadu jsem pak dával Cmax SXko (to zase není dostupné dopředu na 15mm osu, pouze na 20mm). Funčkně to jde dohromady výborně, jsou to srovnatelná kola stejné kategorie, oboje 21mm ráfek a jsem s nimi s oběma velmi spokojený (najeto cca 1200km a z toho dost náročného terénu, byli v tom dvě dvoutýdenní dovolená, jedna Jeseníky včetně Rychlebských stezek a druhá Jizerky). Někomu by mohl vadit design, že kola nejsou stejná. Možno prohlédnou na mojich fotkách z profilu BF:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-8844.html- 2010 Talas RLC s FIT patronou je v originální stavu na tom s citlivostí dost bídně (průběh výborný i v originále). Po úpravě u Milana (tuning-test.cz) a ujetí těch 1200km (letos jsou použity těsné stíráky, proto se citlivost znatelně zlepšuje i s najetými kilometry) je to už velmi slušné.
Takhle poladěným Stereem jsem maximálně spokojený, stálo to ale dalších cca 900 euro navíc k ceně kola. Kola není nutné měnit hned, ale jezdit to s originál tlumičem, to zcela zabije tu výbornou zadní stavbu.
Jinak dostupnost Sterea bude v tuhle chvíli hodně bídná, jediné místo, kde vím, že ještě nějaké mají je CRC a tam je mají i za celkem slušnou cenu (i když já třeba měl Stereo na předobjednávku ještě výrazně levněji než mají na CRC):
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44302Kromě Sterea bych já uvažoval o jediných dalších dvou rámech a to už zmíněném Blur LT. Současný Blur LT už nemá typický obrovský pedalkick a je to výborný rám. A pak ještě Liteville 301. Mám ale trošku pochybnosti o tom, že do 3000 euro Blura LT nebo Liteville 301čku dokážeš postavit se slušným osazením včetně kol. 3000 euro jsem lehce překročil i já u Sterea.
Ať vybereš cokoliv, tak hlavně vidlici už jedině aspoň s 15mm pevnou osou (20mm výhodou, ale i 15mm je na tom s tuhostí slušně a oproti klasickému upínáku velký rozdíl). Vzadu je pevná osa taky výborná, u některých tuhých rámů v téhle kategorii ale není ještě zcela nutná. U Liteville je použitá taky X-12 osa jako u Cubu. Blur LT je velmi slušně tuhý, dá se i bez ní.