No to ani ja.Inak stoja tie ramy tak okolo 50 litrov.


myslel som cely bajk
13.01.2007 - 19:49:37
00
prepac Lubos, ale uz davno presli casy ze som bol z karbonu "hotovy"...teraz to clovek najde vsade tak to nepokladam za nieco "vesmirne". osobne som jazdil tri ramy z tohoto materialu a momentalne mam hlinik a svet sa nezruti...a preco mam hlinik? (to radsej sam si polozim tuto otazku ako by mi ju mal polozit nejaky rypal ) ...pretoze ked som kupoval bike, potreboval som peniaze na dolezitejsie veci. robim uz dlhsi cas v cyklo branzi a aj nejaky ten rok jazdim a co to mi rukami preslo, takze preto pisem ze karbon sa neda porovnavat s inymi materialmi...snad iba titanom. ja nikomu nazor neberiem...len sa mi nepaci ze chlapik sa tu opyta na nazor a dostava odpovede typu "jedna babka povedala" od ludi ktori na tom nikdy nesedeli a podla prispevkom fakt ze o vlastnosti karbonu vedia velke prd :roll:
13.01.2007 - 19:51:40
00
akoze nic v zlom...ale vacsina z Vas ktory tak odsudzuju karbonove ramy na nich asi nikdy nesedela a maju o karbone velmi skreslene predstavy...a k tomu "o tyzden neskor majitel na nom lahol v lese a hornu ramovku prerazil rajdami" ...tak to snad nemyslis vazne?!?! ...poviem ti len tolko ze to rajdamy byt urcite nemohlo!!! to skor ta horna ramova trubka zlomi tie rajdy!!! smiem vediet co to bolo za Scott-a??? :roll:


Bol to scott genius.Totizto pri rovnych riaditkach ked mas krk zrezany az uplne dolu a skrizia sa ti rajdy tak sa to moze stat uplne v pohode.Ja mam hornu ramovku tak isto oskretu od rajdov.Ak mas mozno doma asi styri roky stare vydania Vela tak sa to stalo jednemu z redaktorov.A karbonom mam celko slusne skusenosti pretoze chalani na ceste jazdia len karbon a minuly rok som mal moznost jazdit de rosu king.
13.01.2007 - 19:59:06
00
triki, ved akoze na teba som nemyslel ze prave ty si na takom rame nesedel...a k tomu Scottu...mal som v ruke tento ram a ozaj nedokazem, vazne nedokazem pochopit ako sa dala znicit horna ramova pretocenymi rajdami...je mi jasne ze ked sa pretocia riaditka tak skutocne smeruju na trubku, ale Scott vyraba tak pevne karbonove ramy ze nechapem...jedine zeby tam mal namontovane nejake hlinikove rohy a ozaj to bola brutalna sleha...kolko bol v spitale?
13.01.2007 - 20:10:45
00
Boli tam rajdy ritchey aj z rohmi horna trubka praskla a ostala v nej aj diera.Nie durch ale viditelna.preletel cez rajdy na lesnej ceste bajk padol na nejake kamene a on si len praskol rebro.Dokonca na krossmaxoch roztrhol tri paprsky a to je dost tvrdy vyplet.Ja som ten ram videl takze neni o com.Kamaratovi na pezinskej babe pri pade takto praskla na cestaku predna vidlica.Ono na karbone sa trubka nezlomi ale skor praskne a niekedy to nemusis vobec postrehnut a to moze byt z hladiska bezpecnosti problem.
13.01.2007 - 20:45:20
00
Ja som nenapísal že som jazdil karbón a ani som nepovedal že je zlý, napísal som len to z čoho by som mal pri karbóne obavy ja a triki to v poslednom príspevku presne vystihol lebo ja pokladám slovo karbón v slovazmysle toho materiálu a o tom je známe že je pevný ale krehký a to čo ešte pridávajú do rámov k tomu karbónu ja neviem. Ide o to že karbén prerazíte podľa môjho názoru omnoho skôr ako kov a navyše aj ta finančná strana nieje až tak zanedbatelná, 1 karbónový rám = 3 kvalitné kovové rámy (nemyslím hi-ten, ale zliatiny sú rôzne :)) a to už je dosť zásadný poznatok pre človeka ktorý nemá na to sponzora.
13.01.2007 - 22:48:09
00
a to čo ešte pridávajú do rámov k tomu karbónu ja neviem. Ide o to že karbén

Tu je tusim celkom dobre vysvetlene co je to este pridavane do ramov: http://www.havel-composites.com/
Myslim, ze samotne karbonove vlakno nie je krehke, krehka je skor ta zivica.
14.01.2007 - 15:22:43
00
Carbon pevný rám.Uplne iná liga super tuhost,pohlcovanie vybracii super váha.Pod rámovú trubku by som nalepil nejakú bežpečnostnú foliu a ozaj velké šutre ale padú bych sa nebal.Len to chce dobre nastavit riadidlá aby pri padu neurobilu dieru do rámovej trubky čo sa mi párkrát stalo aj u Alu.Carbonoví rám určite ano!!!



Hehe z toho čo si napísal to vypadá tak jak keby si viac z bikom lahal ako jazdil :oops: lebo máš fakt asi veľa skúsenosti z držkami :shock:



Vieš synku musíš vediet aj troška byciklovat a trošku aj padat lebo potom to vypadá že si to šolicháš niekde 25km/h na asfaltovej cyklotrase.Ps:nehovorím len zo svojich skuseností 8)
15.01.2007 - 10:07:48
00
čisto z technického hľadiska majú vysokopevné materiály menšiu ťažnosť, čiže menšiu deformovateľnosť. Pri prekročení kritickej deformácie dôjde k porušeniu materiálu. Toto porušenie môže mať viditeľnú, ale často aj neviditeľnú formu = vznikne v materiáli vrub. V mieste tohto vrubu dochádza potom pri jazde k zvýšenej koncentrácii namáhania práve v mieste vrubu a následkom sú vážne "lavínovite" vznikajúce veľké poškodenia materiálu.
Kritické sú predné vidly a rám. Napríklad kompozitné trubky majú lepšiu pevnosť v smere osového zaťaženia, ale na úkor toho majú menšiu odolnosť proti namáhaniu v iných smeroch. Preto lietajúce kamene a bočné údery sú lepšie znášané homogénnymi materiálmi typu dural, titan.
18.01.2007 - 15:03:41
00
keyboard_arrow_up