To vyzera asi najriesenie :) budem to riadne sledovat, este chcem aspon chvilu na nom pojazdit kym zozeniem novy ram, kurna dalsie investicie, to MTB tak zere peniaze :)
18.10.2010 - 12:23:32
00
ale odkial si vyhrabal tento ram, sak si mal tem modry ci sa mi to prisnilo ?? kedy dame daky ten pojazd ?
18.10.2010 - 20:07:54
00
ale odkial si vyhrabal tento ram, sak si mal tem modry ci sa mi to prisnilo ?? kedy dame daky ten pojazd ?

modra je zadna stavba, predok biely :) no ja sa snazim kazdy den ked pocasie dovoli, len neviem do kedy mi ten ram vydrzi a nerozpadne sa :(
19.10.2010 - 08:29:50
00
trocha som dumal ako sa ti to mohlo stat a napada ma nejaky dost silny naraz prednym kolesom ktory neskorigovala vidlica , spominas na nieco take ? a to muselo aj riadne pocut to prasknutie ramu ...
19.10.2010 - 08:58:07
00
Mal som prasknutý rám na hlavovom, hore aj dole drobné trhliny. Osobne si myslím, ze to mohli misky hlavového zlozenia. Bud boli o pár desatín vacsieho priemeru, alebo diery na ráme boli mensie. Tie misky isli von dost tazko a bývalý majitel sa priznal, ze ich tam musel narvat znacnou silou. Dal som to zavarit, otvory pre misky som jemne vybrúsil a praskliny sa uz neobjavili.
19.10.2010 - 09:47:38
00
Jazdili by ste este na tom alebu uz nie?! Neviem ako dlho to mam prasknute, ale zistil som to len nedavno, teraz to po kazdej jazde sledujem, som si to aj poznacil bodkou. Ju to uz coskoro 7-rocny ram....


No ja neviem ... úplne by som s jánošík nesúhlasil že toto nie je namáhané miesto, myslím že je a nie málo ... predstav si ako v zjazde ide váha na riadítka a cez predstavec sa prenáša na hlavové ... myslím že práve táto časť je namáhaná celkom dosť ...osobne by som to nejazdil, možno tak "light" s nejakou holkou alebo do potravín ... no každý si je strojcom svojho šťastia ;) -)
19.10.2010 - 10:47:26
00
no mas pravdu inak by sa to neroztrhlo , len dumam aka sila tomu dala po papuli .... resp teraz je to uz jedno ale ako to co narychlejsie a najbezpecnejsie opravit :whew: :wasntme:
19.10.2010 - 11:15:13
00
skus nejaku firmu čo opravuje "hliníkové" disky...
tá by si s tým mohla poradit a mohla by byt aj niekde v tvojom okolí
19.10.2010 - 11:34:10
00
sila nemusí byť vždy veľká ... mnohí tu už riešili to že pri narážaní, resp. nalisovávaní hlavového zloženia im praskol rám ... a mnohí si to ani nevšimli ... mohla to byť kľudne vada od výroby a časom .. ako sa píše: je to7 ročný rám, sa to proste otrasmi, vibráciami a pôsobením povedzme aj menšej sili zväčšovalo až tak, ako to vidno teraz.
A riešenie? ... viem zvárať ale len oceľ, no osobne si myslím že dobrý zvárač by to mal zvládnuť tak aby bol ten zvar dostatočne pevný, problém však je materiál. Každý materiál vyžaduje nejaký spôsob zvárania a aj vhodnú elektródu, respektíve prídavný materiál. No a keďže je ťažko presne určit o aký materiál sa vlastne jedná, stáva sa často to, že prasklina sa zavarí no už krátko po zvarení sa objaví nová hneď vedľa ... je to tým, že bol pôvodný materiál prehriaty a nebol potom už tepelne upravený, respektíve niečo v tom zmysle. Nastalo vnútorné pnutie materiálu a niekde sa to prejaviť musí ... preto by som pri každom prípade prasknutého rámu volil opravu len u niekoho kto vie čo robí a kto si uvedomuje aj to, že na tom biku sa jazdí v teréne a dostáva zabrať, že to nie je ozdoba na kvety .... a že by mal za ten zvar a postup akým to robí niesť aj zodpovednosť. Ak sa tomu nerozumiem, nehrniem sa do toho. Preto ... by som asi oslovil niekoho kto má skutočne skúsenosti so zváraním hliníku, dodal mu čo najpresnejšiu informáciu o tom aký by to mal byť materiál a potom .. by som asi aj tak tú časť ešte preložil nejakou obručou, vysústruženou čo možno najpresnejšie, aj za cenu blbého výzoru a poškodenia laku ...
Alebo ... kúpiť iný rám a toto dať do zberu ... holt všetko má svoju životnosť.
:-) a možno zbytočne preháňam :-)
19.10.2010 - 11:42:00
00
2mirec : inak som pocul ze zvaraju hlinik vo vojenskom ustave tuna v mikulasi pod hajom a ty by si to mohol vybavit predsa len jednoduchsie ....
19.10.2010 - 12:28:37
00
Diky za rady, skusal som hladat nejake firmy co opravuju hlinik, najlepsie by to bolo ked maju aj skusenosti a to priamo s rámami od bikov. Ale zatial co som skusal nikomu sa moc do toho nechce. Pretoze fakt netusim co su tam za prímesi a dat to opravit a pritom to potom moze praskat dalej a inde nema vyznam. Uz zhanam novy ram, nechcem nic drahe, pretoze MTB je taky doplnok :) viacej preferujem cestu. Jazdim zatial na tom dalej, nie ziadne brutal zjazdy a zakazdym to skontrolujem, drzi to. Kupoval som to z druhej ruky pred 4mi rokmi, nemal som to ani rozhadzane, kludne to mohlo sposobit aj to zle nalisovanie hlavoveho zlozenia a ja som si to nevsimol, uz s tym ale nic nenarobim. Volal som aj do profibiku, kde bol kupovany prvym majitelom, tam mi povedali ze uz je to po zaruke a s Ravom uz nerobia, a zeby mi dali na nejaky druhy ram zlavu sa nevyjadrili :(
19.10.2010 - 18:42:29
00
tak kukni tuna v bazary ,predavaju celkom lacne ramy , taky skotik alebo tak no :-)
19.10.2010 - 18:56:38
00
tak kukni tuna v bazary ,predavaju celkom lacne ramy , taky skotik alebo tak no :-)

Uz nekupim ram z druhej ruky,jedine novy, stacilo mi raz mam ponaucenie!
19.10.2010 - 20:08:03
00
chalani prosim Vas nesadajte na prasknute alebo inak poskodene ramy moze to byt naposledy.
inak 7rokov nie je zla zivotnost u alu ramu,aj tak verim ze si uz davno
uvazoval o novom rame. :wasntme:
01.11.2010 - 08:02:30
00
mirec na tom jazdi iba rekreacne na konci sezony ale na buduci rok uz bude mat asi novy ...

inak aj mne prdol jeden ram ale tu supu bolo pocut aj z ozvenou a napriek tomu som na tom dosiel domov uplne v pohode ale od vtedy samozrejme nepouzivam ... :whew:
01.11.2010 - 09:42:29
00
keyboard_arrow_up