sila nemusí byť vždy veľká ... mnohí tu už riešili to že pri narážaní, resp. nalisovávaní hlavového zloženia im praskol
rám ... a mnohí si to ani nevšimli ... mohla to byť kľudne vada od výroby a časom .. ako sa píše: je to7 ročný rám, sa to proste otrasmi, vibráciami a pôsobením povedzme aj menšej sili zväčšovalo až tak, ako to vidno teraz.
A riešenie? ... viem zvárať ale len oceľ, no osobne si myslím že dobrý zvárač by to mal zvládnuť tak aby bol ten zvar dostatočne pevný, problém však je materiál. Každý materiál vyžaduje nejaký spôsob zvárania a aj vhodnú elektródu, respektíve prídavný materiál. No a keďže je ťažko presne určit o aký materiál sa vlastne jedná, stáva sa často to, že prasklina sa zavarí no už krátko po zvarení sa objaví nová hneď vedľa ... je to tým, že bol pôvodný materiál prehriaty a nebol potom už tepelne upravený, respektíve niečo v tom zmysle. Nastalo vnútorné pnutie materiálu a niekde sa to prejaviť musí ... preto by som pri každom prípade prasknutého rámu volil opravu len u niekoho kto vie čo robí a kto si uvedomuje aj to, že na tom
biku sa jazdí v teréne a dostáva zabrať, že to nie je ozdoba na kvety .... a že by mal za ten zvar a postup akým to robí niesť aj zodpovednosť. Ak sa tomu nerozumiem, nehrniem sa do toho. Preto ... by som asi oslovil niekoho kto má skutočne skúsenosti so zváraním hliníku, dodal mu čo najpresnejšiu informáciu o tom aký by to mal byť materiál a potom .. by som asi aj tak tú časť ešte preložil nejakou obručou, vysústruženou čo možno najpresnejšie, aj za cenu blbého výzoru a poškodenia laku ...
Alebo ... kúpiť iný rám a toto dať do zberu ... holt všetko má svoju životnosť.
a možno zbytočne preháňam