Jasne, Scott svoj vyvoj rozdava hocikomu, staci povedat "prosim". :D

ten kdekto su taiwanske firmy Hodaka a Giant

dost genericky vyrobca ramov pre kdekoho
08.12.2010 - 14:44:25
00
Napr. Scott je jeden z priekopnikov a inovatorov v oblasti konstrukcie ramov z karbonovych vlakien a porovnavat ho s Haiom je teda dost trufale. Ak bude mat za sebou Haibike taky background, tak prosim, inak opicit sa dokaze kde kto.
A teraz vsetci do mna ;)

10/2010:
Swiss multisports and bicycle supplier Scott Sports announces that all of their carbon frames and forks will be exclusively manufactured in a brand-new high-end production plant located in Southeast China. According to a press release the 6,000 m² facility is: “Currently transforming from a four months testing phase into its production phase”.
The new plant is equipped with the latest state-of-the-art machinery such as automatic and computer aided molding, new CNC trimming equipment, electronic visual sensors, computer aided structure analysis system and a fully automatic vacuum system painting facility. All products are constantly tested using in-house EFBE testing equipment “in order to maintain the highest standards in regards to safety, maximum weight, stiffness and intended ride characteristics of each individual Scott frame and fork”.

According to Scott Sports’ vice president Pascal Ducrot the plant was build up together with the company’s longtime Asian manufacturing partner: “This is a calculated decision to open our new plant in Asia and it is because we can count on the production experience and our long-term partner…the environment in Asia allows us to benefit from new developments not limited to bike production, for example the aerospace business.”

He also points out that it takes a lot of know-how from the factories and their employees in order to build high-tech and high-end products such as Scott’s carbon bicycle frames and forks.


Naposledy upravil romanx dňa 08.12.2010 - 15:45:03, celkovo upravené 2 krát.

08.12.2010 - 15:39:07
00
Ja teraz radsej do ferenca. :D

ale vsak vravim, je to len tvoje subjektivne vnimanie, tvoje pocity, ziadne fakty....
aj s tym ramom je to to iste... kludne sa moze stat ze ramy hai a napr. scott, resp. spesl pochadzaju z tej istej vyrobnej linky... ty predpokladas ze je to inak

Hlavne, ze Ty pises len fakty a nie subjektivne domnienky a predpoklady, ze? :* Ale nevadi, dolezitejsie predsa je, ze si vecne a zmysluplne svojimi prispevkami poradil autorovi temy v rozhodovani.
08.12.2010 - 15:40:07
00
nie, ja tiez podobne ako ty v tomto pripade prezentujem domnienky, ale nepodsuvam ich v tomto pripade ziadatelovi o pomoc ako radu, pretoze o tom nemam ziadne fakty... jeho osobne preferencie, sympatie mozu byt totiz uplne ine ako tie moje..

a co sa tyka scotta a jeho karbonovych ramov... na informaciu zo 10/10, ze scott otvara fabriku na ramy a ukoncuje testovaciu fazu sa da pozerat aj inym sposobom...

naproti tomu moze hai brat ramy od producenta ktory to seka v milionoch kusov uz X rokov..
naozaj by som podla nalepky na rame nehodnotil produkciu, toboz ak o tom nemam ziadne exaktne poznatky
08.12.2010 - 15:50:25
00
Jasne, Ty nic nepodsuvas, lebo radsej si k otazke co dal autor temy vobec nic nenapisal. :^) Ano, aj tak sa da, ale je velmi dolezite, ze sem hadzes vseobecne teorie nesuvisiace s temou o tom, ze vsetky ramy su v podstate rovnake, lebo ich robia v jednej tovarni. Btw. aj keby sa vsetky ramy na svete robili v jednej tovarni, tak kde je napisane ze na jednej linke, z rovnakych vlaken, s rovnakym spojivom, rovnakym postupom a v rovnakych matriciach? Tomu samozrejme nikto s trochou sudnosti verit nemoze ani keby velmi chcel a bol mega fanusikom konspiracnych teorii - staci si pozriet orientaciu vlakien, geometriu atd. Kludne mozes tvrdit, ze kvalita a vyvoj v Scotte je na tom rovnako ako kvalita a vyvoj v Hai, Kellys a pod. - ja s Tebou nesuhlasim a nemam dovod Ta presviedcat. Ked chces, tak ver tomu ze vsetky ramy vsetkych znaciek su rovnako ne/kvaline, ze je jedno aky ram mas (kazdy je predsa z tej istej tovarne) a staci nan nahodit XTR a je to TOP bajk s imageom. :lol:

Inak najviac sa bavim na tej Tvojej obhajobe preco ani neporadis - vychadza mi z toho totiz to, ze radit nemoze asi vobec nikto z fora, lebo radit mozu predsa len ludia, ktori priamo vyvijaju jednotlive typy karbonovych vlaken/tkanin, prip. ti, co pracuju priamo na linke vyrabajucej ramy, nie? Ved vsetci ostatni predsa pisu len subjektivne a nemaju to podlozene meraniami a faktami, takze nemaju pravo napisat svoj nazor a poradit. Len sa potom divim, ako to, ze bez hanby radis v inych temach a podsuvas svoje subjektivne nazory aj ked nie si od fachu. :!: Rovno zrusme forum, ved naco su skusenosti a nazory amaterov co nerobia vo fachu, nie?

P.S. Ja som nikomu nic nepodsuval, pisal som svoj nazor na tie znacky podla vseobecneho rozhladu co mam ako aj ostatni, takze ak len mas nejaky osobny problem so mnou, tak moje prispevky kludne ignoruj alebo klikni v mojom profile na "Pridat ako nepriatela" a nemusis sa vobec zaoberat tym co pisem. :hai:
08.12.2010 - 18:03:09
00
3500 € za Haibike, to je skôr do vtipkára... Mať toľko peňazí, tak určite skladať (aj keby si mal len 2000)!
08.12.2010 - 18:26:36
00
tiez by som si nieco pekne a funkcne poskladal, nie zrovna na vahu, ale na zivotnost:wasntme:
08.12.2010 - 18:41:15
00
mám pocit, že niektoré myšlienky som tu už prednedávnom čítal v inej téme... :)
08.12.2010 - 19:53:15
00
Dik za kazdy nazor, ale poprosim aj niekoho, kto ma vlastne skusenosti s tymito bajkami, konkretne s haibaikom. Haibaik je tu pomerne nova znacka, ale ze by hned kvoli tomu musela byt zla..? Z mojho vyberu vypadla Merida - vysoka cena. Ostal scott 2011 a haibaik (asi 2011). 2010-ny uz ma asi len Merida, aj to dost predrazene. Za ten scott by som ale musel dat o 400€ viac, ako za hai, tak neviem neviem.. Pritom vahovo su na tom rovnako (9,3kg) a to uz ma scale 2011 fajnovejsie kluky a cele radenie spolu s brzdami. Na vahe mu oproti greedu pridavaju uz len kolesa, vidla a pravdepodobne trosku aj ram. Neviem sa dopatrat k vahe ramu toho greeda, ale isto to nebude velky rozdiel.
Co poviete na kolesa CB cobalt vs. DT XR10 a hlavne na vidlu Fox vs. Magura. Kolesa su podla mna lepsie tie cobalty, ale vidlu by som zas radsej tu foxku - cisto kvoli sympatiam. Na radeni sram x0 vs xt mi az tak nezalezi. Samozrejme najdolezitejsi je ten ram, nerad by som z dovodu nekvalitneho ramu a jeho prasknutia ci ineho poskodenia dostal infarkt.
Ak mi niekto z Vas, co ste hovorili o skladani, vysklada do konca januara 2011 z fungel novych dielov (2011) toho scotta za 2600€, pripadne ten hai za 2200€, dajte mi vediet a urcite sa dohodneme!
08.12.2010 - 20:44:42
00
Pri tom vyskladaní sa mne osobne jedná skôr o realizovanie vlastnej predstavy ako má vyzerať môj bicykel. Ďaľšia vec je že ma to baví, je to pre mňa také LEGO :)

A nezakladal by som si na tom aby môj vyskladaný bicykel mal rovnakú finančnú hodnotu ako sériový model... Je to o niečom inom.
08.12.2010 - 21:05:44
00
no tak to tu skusim trochu zamotat ale snad aj poradit :)
najprv trocha zo siroka...su urcite veci ktore na tomto fore prevazuju...uz len ked som si precital tvoju otazku tak som vedel do velkej miery ake budu prevazovat odpovede...bolo mi jasne ze Haibaik bude zatrateny (vdaka bohu za tento nazor)...a takisto plati ze Meridu ti tu vela ludi urcite nedoporuci...nie je tu proste v oblube (funguje tu taky stereotyp...nechcem posudzovat ci je to dobre alebo zle...je to proste fakt)...takisto som vedel ze ti bude vela ludi radit si to vyskladat...a tak sa aj stalo...su to proste casto skuseni bajkeri ktori bajkami ziju a nekupili by si bajk "len tak z obchodu"...nechcem hodnotit tieto postoje ktore tu prirodzene prevazuju...ber to ako fakt...cloveku tu velakrat ludia velmi pomozu avsak velakrat to nevedie nikam...a len ta to zamota :)

...teraz priamo k tomu co riesis...ak vyberas naozaj len Haibaik alebo Scott...tak to ani nerozmyslaj a ber Scott...ak sa pohravas s myslienkov bajk poskladat tak to radsej 100 krat prever z kazdej strany...musis mat nejaky jasny dovod preco to robit - chciet mat nieco originalne, specificke komponenty, alebo ovela vyhodnejsiu cenu....musis tomu velmi rozumiet...inak do toho nechod...a to hovorim z vlastnej skusenosti...
08.12.2010 - 21:09:03
00
ja len: s tym Scottom si sa teda riadne sekol. Je to najlahsi seriovo vyrabany karbonovy MTB ram na svete :D . Haibike je oproti nemu cinka.
Ta vaha sa mi vidi u Scotta realna a u Haibiku unreal. Vo vybave jednoznacne Scott vedie X0 vs. XT. Rozdiel vo vahe Cobaltov a XR10 bude +-60g v neprospech XR10 (obe su to 1600g kolesa)


Naposledy upravil romanx dňa 08.12.2010 - 21:24:57, celkovo upravené 1 krát.

08.12.2010 - 21:11:16
00
Za 3.500e by som si uz splnil jeden maly bikersky sen. Ale nie sen niekoho ineho, ale ten svoj :l:
A ci by to bol new stroj, LEGO alebo jazdenka, by zaviselo od aktualnej ponuky....
mato1: pokial si ty chces splnit svoj sen, tak ziadnu radu nepotrebujes, proste chod do toho!!!
Ved ked tu Meridu milujes, nie je co riesit :l: :l:
08.12.2010 - 21:23:44
00
ja len: s tym Scottom si sa teda riadne sekol. Je to najlahsi seriovo vyrabany karbonovy MTB ram na svete :D . Haibike je oproti nemu cinka.

zo stránky Haibike:
Carbon 1K High Modulus Plus Monocoque mit ISP
Gewicht: ca. 1.360 g inkl. Sattelklemme
08.12.2010 - 21:25:49
00
Novy Scale 2011 ma pod 1 kg. Najvyssi model 899g. Vravel som , ze Hai je cinka ;)

Na novom Scale sa mi nepaci vedenie brzdovej hadicky spodkom ramovej trubky (aj ked bowden je vedeny ramom), minulorocna verzia mala bowdeny a hadicku v jednom kuse a vedene spodkom hornej ramovky. :tmi:
08.12.2010 - 21:31:06
00
keyboard_arrow_up