Tak Roman ma predbehol ale hodím to sem, keď som to už napísal. :)

Katko, napísal som tam + aj -. Áno, každý má iné priority, teraz to malo len svoje výhody na vidlici, na ktorú to šlo. Odporom budú EFS stále na tom vyššie ako originál Fox, hoci i po 5000km. Ja som tesnenia od EFS neodsúdil, za určitých okolností ich práve naopak môžem odporúčiť.

Tento therad je o charakteristike videl. Väčšinu ľudí čo tieto veci riešia, zaujíma čo najlineárnejší chod resp. najmenší odtrh vidlice. O EFS kopec ľudí rozpráva aké sú super a ako potom vidlica super chodí, no nie je to pravda.
Ak Ťa takéto veci nezaujímajú, tak sa nad tým ani nepozastavuj, hlavne nech tie Tvoje ešte nejaký rok poslúžia. ;)
Ja sa tiež do elektrikáriny nestarám, keď jej veľmi nerozumiem.
18.10.2010 - 14:33:50
00
no super, takže som sa dozvedel že tomu nerozumiem... :D už budem ticho 8)
18.10.2010 - 15:05:40
00
Čo si predstavuješ pod slovíčkom tomu?
18.10.2010 - 15:11:43
00
Ja sa tiež do elektrikáriny nestarám, keď jej veľmi nerozumiem.


:sun:
18.10.2010 - 15:16:36
00
počúvajte ..... čo sa tu ***** s pitchovinami? zoberte babovečky a šup na pieskovisko :devil:
ale nooooo handrkujte sa o rozumnejšich veciach a nie o slovíčkach. Každý ma svoje preferencie a ked mu "to jeho" vyhovuje, tak nevidím najmenší dôvod sa handrkovať.
18.10.2010 - 15:36:47
00
Stacilo sa spytat :)
Enduroforkseal su pre nas co chceme trosku predlzit servisne intervaly a kasleme na nejaky odtrh. Mam ich na turistickom bajku a tesnia rozhodne lepsie.
18.10.2010 - 16:22:27
00
Miro ma pravdu. Na mtbr.com je thread o EFS, presne tam hovoria o vyssom odtrhu/vacsej tesnosti, no z tesneni (olejovo-prachove 2 v 1) od Foxu si robia na druhej strane srandu ake su ubohe.
18.10.2010 - 18:51:13
00
Tak mam aj ja osobnu skusenost s guferami od EFS...Ja som odtrh vidli nikdy nemeral (a pochybujem, ze budem), ale po vymene gufera od EFS za original FOX (vidla Float 32) sa mi zvysil SAG pri rovnako nafukanaj vidle, rovnakom posede a rovnakej mojej vahe (viem, je to k neuvereniu, ale podarilo sa mi ju tuto zimu udrzat...zatial ;) ). No a je tam iny olej (znacka) ako bol povodny, ale sa mi nezda, ze by mal mat na to vplyv. SAG som samozrejme doladil dofuknutim (o 10psi)...
04.02.2011 - 14:14:02
00
No pri oleji nejde ani tak o znacku ako o hustotu. Olej dost znacne ovplivnuje chod vidlice, neviem vsak ci vplyva aj na sag, teoreticky ano. BTW: Rockshox use torco RFF fork oil iirc. Rock Shox 2.5wt is Torco 5wt! Rock Shox 5wt is Torco 7wt, and so on...
04.02.2011 - 15:14:32
00
Olej ovplyvnujuci sag by som do vidlice nechcel :shake: :shake:
04.02.2011 - 15:36:00
00
Rovnako aj gufera. :)

SAG môže ovplyvniť aj ako je zložená vidlica /s akým objemom vzduchu alebo aj chladné počasie, ktoré pri rovnakom tlaku vnútri mení tlak vonku za nízkych teplôt. Keď je vonku hlboko pod nulou aj kolesá sú mäkšie. Guferami ten sag určite iný nebude. ;)
04.02.2011 - 15:51:40
00
SAG by olejom mohol byť ovplyvnený len za predpokladu, že by bola vidla extremne tesná a vôle malé. V praxi nerealizovatelné .... ale dá sa to spozorovať, ked sú guferá príliš pevné a pri stláčaní dochádza k pridrhávaniu. V tom prípade aj výrazný posun ťažiska pri meraní nepohne vidlou čo pri kvalitnom gufere nie je možné a vidla by chodila presne bez pridrhávania. V takom prípade by mohla vykazovať vyšší SAG.

Olejom sa viac menia dynamické vlastnosti vidly, kde pri hustejšom oleji je prietok cez planžetky (ventil, otvor ....) menší a z toho dôvodu bude vidla mierne lenivšia. Pri teplotách po 10°C je tento jav spozorovatelný a rozdiel narastá s nižšou teplotou a hustotou oleja (W)

Pozor na riedke oleje kde môže dochádzať až k nemožnosti spomaliť vidlu pri návrate (hlavne pri vyšších tlakoch čiže vyššej váhovej kategorii). Výrobca predpisuje hustotu oleja práve pre plánované prietoky. Dá sa skúšať, ale treba zobarať na vedomie aj váhu jazdca (tlak vzduchu .....)

PS: lapierre : darebák predbehol si ma :D
04.02.2011 - 16:01:12
00
No chlapci nebudem sa s vami hadat (mozno mi nieco uniklo o com neviem), ja si tu vo vacsine pripadov chodim po rady...ale ten ,,zmeneny" SAG som meral v izbovych podmienkach, zjadne tazisko som nemenil...normalne som zo stolicky jemne nasadol na bike (tak ako aj v minulosti) a vysledok je popisany vyssie. Nemyslim, ze to je chyba (ani som to nikde nespominal), ved vidla po zvyseni tlaku ma ,,svoj" SAG a chodi ako ma...len ma napadlo, ci to nema suvis s odtrhom, lebo ak ano, logicky mi z toho vychadza (ale je to len moja teoria), ze odtrh bude nizsi...ci?

p.s. olej ma rovnaku viskozitu ako povodny, len je primarne urceny na motocyklove vidlice (Shell Advance Fork 7,5W)
04.02.2011 - 17:39:56
00
sag je vzdy zavisly hlavne na odtrhu vidlice
04.02.2011 - 18:30:05
00
Suhlasim (ved som ako uvahu o tom pisal nad tebou), ale mozes byt konkretnejsi?
04.02.2011 - 18:34:43
00
keyboard_arrow_up