zvysit neni treba. staci ked vsetko bude fungovat ako ma :)

skocim s tym do libike a uvidim co mi na to povie
08.03.2011 - 13:21:26
00
fluider na 170mm je mi jasne,ale na 180? :o
Inak najlepsie urobis,ked objednas U-Turn a prerobis na pruzinku,robili sme to teraz a chodi to krasne ;) U-Turn vysiel aj s postou 99e
http://www.forksparts.com/achat/index.php?catid=39&langue=en
09.03.2011 - 16:17:39
00
Chalan z mtb-news.de, ktory tu konverziu "vymyslel" pisal, ze sa im podarilo zdvihnut Lyrik az na 180mm efektivneho zdvihu. Zrejme Lyrik a Domain maju uplne identicke vnutro.
Ja idem na 170mm len cakam na vysustruzenie toho spacera. Pritom doklepnem vrchne puzdra a bude to tuti-fruti !!! 8) :)
09.03.2011 - 18:25:55
00
Kokos to som mal vediet pred mesiacom...aj to dvihne celu vidlicu-dlzku?
09.03.2011 - 18:31:50
00
Samozrejme. Sak podla tej linky na mtbr.com, co si mi poslal, som sa preklikal na mtb-news.de\forum a tam mi autor sam poradil. Ten thread ma uz asi 20 stran :) . Robi sa to valcekom, ktory vlozis medzi spodok Uturnu a spodok vonkajsej nohy cim oddialis pruzinu od jej dorazu o dlzku toho valceka. Dolezite je, aby pruzina mala dostatocnu rezervu! ale to vraj ma. Uturn potom funguje uplne normalne.
Ja to riesim ani nie kvoli zdvihu, ale kvoli polozenejsiemu uhlu hlavy v zjazdoch, pretoze to zmeni hlavu asi o 1°.
09.03.2011 - 20:02:23
00
A! Este treba vymenit srob, ktory drzi Uturn assy v spodnych nohach za dlhsi, pretoze original nie je dost dlhy.
09.03.2011 - 20:19:57
00
nechcem vám (palo a peťo) kaziť to nadšenie, ale ako nad tým tak uvažujem, tak tým zdvih (travel) bez výmeny pružiny za dlhšiu nezvýšiš... síce budeš mať vnútorné nohy vysunuté o 1cm viac, ale doraz bude o 1cm nižšie pod korunkou... takže celá táto úprava je vhodná len na zmenu hlavového uhla...
09.03.2011 - 20:30:00
00
ked uz ste u lyriku tak mafo22 ma teraz uturn ale podla mna ma moc tvrdu pruzinu mu to tak chodi menej ako 10cm..
09.03.2011 - 21:04:29
00
a? :lol:
09.03.2011 - 21:14:20
00
no asi nic :D mozno by zamenil za maksiu zeby nemusel niekto kupovat :)
09.03.2011 - 21:21:20
00
Nekazíš. Obrázok som ukradol z manuálu RockShox.
Valček sa vloží na koniec osky pružiny, ktorá má vnútorný závit a šrób zo spodnej nohy je zašrobovaný do nej. Keďže druhý koniec pružiny je upevnený na vnútorných nohách tj inej časti, táto sa posunie smerom hore. Pružina vytlačí korunku hore. A to vzdiali aj spodok vnútorných nôh od spodku vonkajších nôh, v ktorých je "bumper" (sorry, neviem to po slovensky). Takže aby si dal vidlicu nadoraz tj až na ten bumper, vnútorné nohy musia ísť dovnútra o 10mm viac.

Pružina musí mať väčší zdvih ako je zdvih vidlice, inak by sa pružina stláčala nadoraz (coil bind) a tak by sa mechanicky poškodzovala. Lyrik 160mm má zdvih zrejme až na 170mm. Na 180mm už asi treba pružinu pre 170mm Lyrik, alebo jednoducho pružinu z Domainu.

Prílohy:

Lyrik_to_170.jpg
Lyrik_to_170.jpg 58.87 KiB thumb_up0thumb_down

09.03.2011 - 21:21:54
00
Ani mne to najprv nešlo do hlavy. Ale keď si uvedomíš, že Lyrik, Domain a Boxxer majú snáď 100% vnútorností identických, tak mi to išlo ľahšie do hlavy.
09.03.2011 - 21:25:55
00
no palo, ja si myslím, že tvoja teória s bumperom na spodku monobloku je nesprávna. napríklad uturn vidlica, ktorá má menší zdvih (recon, pike), nikdy nedosiahne na spodok monobloku. doraz je skrátka úplné stlačenie pružiny a to, že ho nedosiahneš, je umožnené práve vhodnou tvrdosťou.

large: jaj tak... ;)
09.03.2011 - 21:32:18
00
Prečo je potom na piestnici každého pružinového tlmiča gumený bumper?
09.03.2011 - 21:51:55
00
Áno, nohy zvyknú ísť pri doraze až na dno vonkajších nôh. Napr aj u Foxu sú na ich dne gumené dorazy. Pri každom zvyšovaní však treba v prvom rade dvať pozor pokiaľ pustí tlmenie. :)
09.03.2011 - 21:57:32
00
keyboard_arrow_up