Cawte, ako sa dá rozpoznať favorit F1.Kúpil som jedného s bazaru.
A rád by som vedel či je to F1 alebo tuzex :rofl: . Ako sa to dá rozpoznať ?
16.04.2011 - 19:40:43
00
V sedemdesiatych rokoch podľa vzpier zadnej vidly.
F-8 - pri sedlovke boli vsunuté do mufne, ktorá bola privarená k sedlovke
F-12 - k sedlovke boli privarené bokmi a konce vzpier boli šikmo zrezané
F - 1 - k sedlovke boli privarené bokmi, konce vzpier boli šikmo zrezané ale aj prepojené takým úzkym pásikom obopínajúcim hornú rámovku.

Okrem toho F-8 boli rúrky do mufní bodované, pri F-12 letované a pájkou bola mosadz a pri F-1 bola pájka striebro - ale to sa asi ťažko dá poznať. Na F-1 sa používali dovozové rúrky - Columbus alebo Reynolds - to sa na prvý pohľad nedá poznať, hoci možno ostala zachovaná nálepka na sedlovke na úrovni pedálov.

Daj fotku oblasti spojenia sedlovky, hornej rámovky a vzpier vidly - posúdime...
16.04.2011 - 19:56:49
00
Trochu som si pogúglil a našiel toto:
http://www.flickr.com/photos/veloretro_cz/collections/72157622677513298/

Ale nezdá sa mi, že by autori správne označovali rámy...
1970 Favorit F1 special je F1
1973 Favorit F12 NOS určite nie je F12, ale F8 - nielen podľa tých vzpier vedených do mufní ale aj podľa očiek na koncovkách vidiel pre blatníky a háčikov na pumpu na hornej rámovke. Okrem toho na podobnom som v roku 1970 skončil svoju cyklistickú kariéru drbnutím do autobusu...
1979 Favorit F1 special je pravdepodobne F12, ale vtedy som sa už cyklistike nevenoval...
16.04.2011 - 20:25:27
00
Joko moc vďaka za odpovede. Počuj zajtra sa to pokúsim pofotiť a hodím to sem potom posúdime mám respektíve dva tak dám sem obidva aby som vedel na čom som.
Počuj a teraz nebicykluješ absolútne ? tým autobusom to bol definitívni koniec kariery ? a jazdil si za dáky tým alebo nie ?
A ja mám teraz tiež veselo 3-4 mesiace si nezašliapem (natrhol som si väz a sval v kotníku, plus natrhol úpon v kolene) takže mám teraz veselo :(
16.04.2011 - 21:10:18
00
Tak tu je sľúbená foto, ešte hodím viacej ale dnes som nemal na to moc času tak ak by sa to dalo určiť s tejto foto tak napíšte.

Prílohy:

206675_1748156143006_1211903229_31859952_1208464_n.jpg
206675_1748156143006_1211903229_31859952_1208464_n.jpg 52.04 KiB thumb_up0thumb_down

208239_1748159183082_1211903229_31859957_3797658_n.jpg
208239_1748159183082_1211903229_31859957_3797658_n.jpg 40.09 KiB thumb_up0thumb_down

18.04.2011 - 20:20:22
00
Podla toho co ste pisali tak asi F8. A naco ti to je ? Ides stavat singla ?
18.04.2011 - 20:40:10
00
s toho hystoricky menej cenného asi singla, a toho druhého sa pokúsim zrekonštruovať troška na úrovni, kúpim starú duru poprípade ultegru tá by sa mi na tom páčila a zbytok si ešte rozmyslím.

ps.: zajtra hodím fotky toho druhého- a ten už je trocha zrekonštruovaní ale nie tak ako by som si predstavoval ale ako zimák mi túto zimu poslúžil dobre.
18.04.2011 - 21:36:01
00
F8 - a bál by som sa aj sadnúť, lebo to je ocelový rám a ktovie ako vyzerá zvnútra
18.04.2011 - 23:39:02
00
najprv opieskovť,
... podrobná vizálna kontrola,
a potom skušat poklepkávaním, či sa nenájde slabé miesto
a potom pekne nastriekat v autoservise....
:-)
19.04.2011 - 09:25:41
00
kokos inac je to prezrate hrdzou :tmi: radov2 ak nie si zrovna 60kilovy chrt tak vazne riskujes zdravie...ten ram uz vyzera maximalne do vitriny alebo do zberu :worried: ...na vyske sme podobny artefakt podrobili pevnostnym testom a nedopadol dobre :emo:..skus ho nechat opiskovat a sam uvidis
19.04.2011 - 09:38:28
00
tak tak škoda práce a peněz za opravu tohoto šrotu
19.04.2011 - 09:45:33
00
keyboard_arrow_up