Zdravim,
Mam taky mensi problem s brzdami, konkretne na prednej brzde pocas jazdy je pocut ze sa tak uplne slabo šúcha (podla zvuku to nevyzera byt na celom obvode) a na kotuci je vidiet taky tmavsi pasik siroky asi 2-3 mm po celom obvode, ktory je sfarbeny do cierna.
Bicykel je novy, tak som si myslel ze to je normalne niekedy spociatku a ze sa to vysucha, a ze aj ten zvuk prejde ale neviem teda, uz som najazdil zhruba 70 km a stale tam je ten pasik aj zvuk (ten zvuk je fakt slaby, sotva je ho pocut ale je). Ci su zle nastavene brzdy alebo je problem inde...?

dik
18.08.2011 - 10:36:12
00
Ak to šúcha len na jednom mieste tak máš pravdepodobne krivý kotúč. Ak to sotva počuješ nerieš a jazdi ;)
18.08.2011 - 10:47:40
00
Cauko,
nabuduce skus pouzivat "hladat" ,pretoze taketo veci tu uz boli riesene. Ale v skratke... Najskor to bude kotucom.Je vyhnuty na urcitom useku a treba to vyrovnat. Dostickami to nebude, kedze vravis ze bicykel je uplne novy. Dosticky su nove, nemaju byt preco nepravidelne opotrebovane a tym padom nas uz nezaujimaju. Dalej to moze byt upevnenim domceka na vidle. Skus sa pozriet ci mas medzi dostickami kotuc rovnomerne vzdialeny po celej dlzke. Ak nie tak musis uvolnit domcek, roztocit koleso a podla zvuku zistis kedy ho mas dotiahnut.

A osobne ? Aj mne na prednej obcas suchne kotuc, no neriesim to a jadzim. (sice mam 203kotuc a nove dosticky, cize je to viacmenej pochopitelne)
18.08.2011 - 10:54:43
00
nic sa nedeje, vsetko je v poriadku, jazdi dalej, obcasne suchnutie kotuca je normalne a to ze na kotuci su nejake ryhy po celom obvode je normalne tiez
18.08.2011 - 10:59:01
00
tak sry purplestick, mozno som hladal zly vyraz, lebo som maximalne nasiel ze niekomu piskali alebo vybroval bicykel pri brzdeni, ale nikde som nenasiel hlavne to s tym nerovnomernym opotrebovanim :?:

inak dik za rady teda
18.08.2011 - 12:54:32
00
Nechcem zakladat novu temu, tak to pisem sem, zaroven chcem podotknut, ze som skusal aj hladat.
Takze...na zadnej brzde je lava platnicka (ta blizsie k vypletu) akoby nacapena na kotuc, resp neni medzi nou a kotucom ziadna vyditelna medzera, zatial co druha platnicka medzeru ma. Ked zatiahnem brzdu tak mam pocit ze sa kotuc mierne vyhne, a brzda potom vydava dost neprijemny a hlasity zvuk, na com sa mozno podiela aj vyhnuty kotuc. Pride mi to akoby sa ta lava platnicka (pri pohlade od riditok) nevracala uplne s5, lebo medzera medzi pravou platnickou a kotucom neni nejak extra velka.
Ale predsa som skusal centrovat prasa tak, ze som uvolnil skrutky, stlacil packu, dotiahol skrutky (z toho co som vycital). Rucne som ho neskusal stelovat.
Je mozne ze platnicky je treba hrubou silou viac roztiahnut, hlavne tu pravu, ci moze byt chyba aj inde a lepsie to zobrat do servisu ?
06.05.2012 - 17:10:51
00
Najlepšie to našteluješ tak, že povolíš šróby ktoré sú napojené s prasaťa na adaptér, stlačíš brzdovú páčku a pritiahneš naspäť.Toť vsjo..., alebo potom to môžeš aj od oka, tak je to presnejšie keď sa dívaš do priestoru platničiek do tej medzery a točíš kotúčom skús tak vyštelovať prasa.Ale toto "šúchanie a pískanie" nie je žiadna vada...normálne rejdi ďalej ;)
06.05.2012 - 17:55:32
00
Dudko, odmontuj z ramu cely strmen, vyber platnicky, niecim plochym (vacsi skrutkovac) ztlac oba piestiky, vycsiti zvnikunutu medzeru nastriekaj tam nejaky olej asi najlepsie teflonovy, par krat stlac brzdovu paku aby sa tie piestiki opat vysunuly, znovu strekni olej, znovu ich zasun a par krat cely postup opakuj, nakoniec to cele zloz nas5 a vycentruj strmen oproti kotucu
06.05.2012 - 20:00:27
01
Dik za radu Polo, skusim, a potom napisem ze jak to dopadlo, len nemam teflonovy olej, tak staci tam aj silikonovy? Lebo o tom som tu cital ze "pritahuje" vela spiny. Alebo ked tak radsej klasicky motorovy/prevodovkovy ?

A shifty, 4ty riadok od spodu som pisal, ze som skusal centrovat prasa, iba nie rucne ale to aj preto, lebo ta medzera sa mi zda primala na to, aby som ju delil este medzi 2 platnicky.
A to piskanie zadnej brzdy je az na takej urovni, ze to splasi aj lesnu zver na pol kilometra :D Tak dufam ze je to tym ohybanim kotuca
08.05.2012 - 08:58:27
00
polo, by ma strasne zaujimalo kde si dosiel na konkretne striekanie teflonoveho oleja na a medzi piestiky.
Predpokladam, ze sa jedna o nove brzdy. Tvoje brzdy su naplnene brzdovou kvapalinou (ako motorka a auto). V pripade, ze by si to chcel rozchodit tak nestriekaj medzi piestik oleje ale striekackou kvapni na vysunuty piestik brzdovu kvap. a zatlac ho dovnutra. Niektore prisady v sprejoch mozu sposobit, ze tesniaci kruzok nabopna alebo stvrdne.
Co sa tyka nastavenia, dolezite je aby sa piestiky vracali od kotuca po uvolneni packy. Absolutnu symetriu nedosiahnes.
08.05.2012 - 09:21:00
00
Ja som nastavoval ako je písané a ako je na videu.
http://www.youtube.com/watch?v=H5zjUaTAQmY
Brzdý sú úplne nové ale kotúč je pôvodný, takže to bude pravdepodobne kotúčom.
Šuchnutie je najcitelnejšie pri stočení do ľava.
08.05.2012 - 09:27:29
00
No praveze moj problem je vpodstate v tom, ze ta prava platnicka sa nechce vratit moc s5, resp. ked som to mal vybrate tak pravy piestik bol vysunutejsi nez lavy ale nesiel uz viac zasunut, nech som tlacil jak silno som chcel, akoby bol zblokovany niecim, do urcitej urovne isiel, ale potom to s nim ani nehlo, zatial co lavy piestik sa zasunul takmer cely (zo strmena precnieval mozno 1/4 mm) Pravy precnieval aj 1 mm, mozno viac
08.05.2012 - 10:24:00
00
Mne to v predu tiez obcas suchne, robi to hlavne v zakrutach, ale to je sposobene najma tym, ze ta vidla sama o sebe sa trocha kruti, nie je to uplne pevne. Zadna brzda je uplne ok. Inak ak mas pokriveny kotuc, tak ja som to normalne hasakom vyrovnaval, lebo som ho mal trocha ohnuty. Ale ako hovori vacsina, sem tam suchnutie neries.
11.05.2012 - 22:58:02
00
keyboard_arrow_up