Zdravim Vas.
Zbezne som prebehol forum , ale nenasiel som podobnu temu.

Dalo by sa nejak zhrnut vyhody a nevyhody konusovych lozisk a priemyselnych lozisk ?

Dakujem za postrehy :)
25.08.2011 - 09:18:50
00
Tu si niečo prečítaš co-kupit/kolesa-t15439.html
25.08.2011 - 09:26:04
00
toto je dost chulostiva tema, kazdy ma svoj oblubeny typ. za mna priemyselne loziska, pretoze ich netreba servisovat, ked sa vyhrkaju jednoducho vymenis (a zasa niekto tvrdi ze dobre zostelovany konus vydrzi dlhsie, mne sa to vsak nechce nastavovat:) lozisko sa da jednoducho a lacno vymenit)
25.08.2011 - 09:36:39
00
mnavak :y:
ja si to taky myslim, ze loziska su v tom udrzbovo jednoduchsie.
Ale kedze na jednom jazdim aj konusy, musim povedat, ze dobre zostelovany konus je naparadu, fakt to nema chybu.
Problem nie je tak celkom v konstrukcii, skor si myslim, ze voda si cestu vzdy najde a je jednoduchsie nasadit cele loziska a ist sa vozit, ako sa piplat s konusom.
Lepsie podmienky konus, blato voda by som volil urcite lozisko (aj tak vsade bude voda a blato :))
25.08.2011 - 10:33:55
00
Vdaka pani za pripomienky a postrehy. Jazdim teraz na nabojoch Author s priemyslami , ale chcem si zadovazit este jedny kolesa, takze preto som chcel informacie. Moja momentalna konfiguracia (spomenute naboje + alexrims DM24) je pre XC asi moc tazka , takze nieco lahsie si vyskladam :)
25.08.2011 - 10:53:37
00
V kazdom pripade dobry konus je lepsi ako zle priemyselne lozisko :)
25.08.2011 - 11:10:03
01
Je to diskutabilne. Vela sa hovori o o mensom valivom odpore u konusov, tz. ze naboje na konusoch su rychlejsie. Jazdil som XT a tie mi aj pri serioznej udrzbe umreli po jednej sezone. Nove neboli prave najlacnejsie. Presiel som na priemyselne loziska a zatial je vsetko OK. Pre mna je volba jasna a ku konusom sa uz nevratim.
25.08.2011 - 19:05:37
01
Ja mám XT-775 cez tri roky, cez 15000km, zatiaľ spokojnosť.
25.08.2011 - 20:07:26
00
Ložiská alebo kužele? Hmm zaujímavá téma... Na cesťáku som zhodou okolností kúpil kolesá s kužeľmi, ktoré majú na moje milé prekvapenie aj vymeniteľné misky :-) Čo je fajn (Campagnolo Record náboje na kolesách Campagnolo Neutron ultra). Na horskom tréningovom mám náboje Deore (HB-M535) a majú už 34 339,5 km a bez problémov. Vždy ich nastavujem s malou vôľou (raz za rok ich čistím a mažem), ktorá sa stlačí pri upnutí do rámu. Rýchloupínaky vždy zatváram s citom, žiadne "z celej sily".

Valivý odpor posúdiť neviem. Na to nemám labák s potrebným vybavením :-)
08.09.2011 - 20:15:11
00
Tak vyskusaj tento test,prebrate z BF
Kolo ve stojanu nebo kopytama vzhuru- lehce roztocit a pockat az se zastavi. Dolu, tj na nejntezsi misto prilepit na plast 5-10 Kc minci (hodnota ani mena nema moc vliv) jako zavazi. Minci otocit do boku (3 nebo 9 hodin) a volne pustit dolu, a pocitat kolikrat kolo zmeni smer otaceni nez se zastavi.
08.09.2011 - 20:29:55
00
Mal som kónusy na nábojoch SH M525 a vydržali mi pol sezóny, umývam bike 2x do týždňa, + wapka na pretekoch a tak, po výmene konusov som zrušil shimaňácky orech, chodil naprázdno pri zábere (to bol už tretí zrušený zadný SH náboj) Nevýhoda ložisiek je, že som platil vcelku dosť za výmenu ložisiek, ale zdá sa mi, že dlhšie vydržia nevyvaklané, teda aspoň zatial moje RM 5-ky
09.09.2011 - 09:32:59
00
Je to diskutabilne. Vela sa hovori o o mensom valivom odpore u konusov, tz. ze naboje na konusoch su rychlejsie. Jazdil som XT a tie mi aj pri serioznej udrzbe umreli po jednej sezone. Nove neboli prave najlacnejsie. Presiel som na priemyselne loziska a zatial je vsetko OK. Pre mna je volba jasna a ku konusom sa uz nevratim.


Mozno je problem prave v tej udrzbe :-)
Konkretne u xt nabojov je podla mojich skusenosti najpraktickejsie sa o nic nestarat najazdit par desatticov km bez udrzby a potom kupit nove, vsak su cez net skoro zadarmo:-)
P.S.: Neber si to osobne, nechcem rypat, ale co som cital podobne diskusie, tak vacsinou maju s konusmi problem ludia co to prilis prehanaju s cistenim a udrzbou...
09.09.2011 - 11:30:30
00
Problém je hlavne, keď sa zanedbá údržba. Občas sa vyskytne vôľa na kónusoch. Treba to okamžite nastaviť. Pár km s vôľou zničí kónusy, alebo aj misky v náboji a potom sa už nedá robiť nič. Naopak, keď majú Shimano náboje správnu údržbu, vydržia večne. Teda tie vyššie sady s tými lepšími kónusmi. Tá úprava sa volá boryzone, burizone, alebo tak nejako :D . Ale vzhľadom na biedne Shimano orechy (ak sa niečo nezmenilo v posledných rokoch) by som siahol po niečom inom a náboje na kónusoch už asi nerobí nikto iný, takže aj tak z toho vyjdú priemyselné ložiská.
09.09.2011 - 12:20:39
10
P.S.: Neber si to osobne, nechcem rypat, ale co som cital podobne diskusie, tak vacsinou maju s konusmi problem ludia co to prilis prehanaju s cistenim a udrzbou...
Nie v pohode ved debatujeme. Co sa tyka udrzby tak celkom gramblavy niesom :-) ale so servisom to zase neprehanam. Skratka konusy som jazdil, po sezone cca 4500 km prisiel cas na servis a uz boli vymlete. Na Crosridoch mam tri sezony a su stale OK. Takze toto je moja skusenost. Inac naboje s konusmi, ktore sa mi dostanu do ruk su vecsinou vzdy zrele na vymenu. Dokonca zadne konusy mi umreli aj na ziletke :tmi:
09.09.2011 - 23:00:53
00
drotár, tie kužele si nastavil pred prevádzkou nábojov? Často sa stáva, že z výroby sú dosť tuho nastavené a keď ešte stiahneš rýchloupínak, tak na ložiská je obrovský tlak ešte pred tým ako si sadneš na bicykel. To môže byť zásadný problém. Ložisko musí ísť zľahka, nesmie byť stlačené, tým je vlastne preťažené a rýchlo ide do hajan. Rýchloupínak vyvíja veľmi veľkú silu (veď je to páka), čo náboj stlačí o nejaké zlomky milimetra, čo je na vymedzení vôle poznať. Preto vždy náboje mám nastavené s vôľou a po nasadení do rámu sa rýchloupínakom stlačí = vôľa "zmizne".
10.09.2011 - 08:47:23
01
keyboard_arrow_up