JoKo, ty si fakt vtipný človek. Aké nové materiály okrem duralu, karbónu, magnézia, ocele a titánu majú výrobcovia bentov používať? Sklo? Papier? Bambus? Cín?
Ďalej máš asi problém pochopiť, že výrobcovia rekumbentov vyrábajú IBA rámy, nie komponenty. Podobne ani TREK, MERIDA či SANTA CRUZ nevyrábajú všetky komponenty na bike. Výrobcovia rekumbentov vyrábajú svoje
rámy tak, aby človek nemal problém kúpiť si náhradné diely tam, kde býva a jazdí. To tiež dáva logiku.
Pozri si históriu cyklistiky. UCI v roku 1934 zmenila pravidlá tak, aby rekumbenty nemohli pretekať, pretože jeden amatér začal vyhrávať na bente všetko, čo sa vyhrať dalo. Výrobcovia klasických rámov to nevedeli prijať, tlačili na UCI a tá napokon zakázala jazdiť bentom, pretože boli rýchlejšie.
A čo sa týka napr. kaziet a prevodníkov... tie ti vo velomobile vydržia približne 3-krát dlhšie ako na klasickom bicykli, pretože vo velomobile sú úplne chránené pred vodou, blatom, slnkom, vetrom a soľou z ciest. Životnosť
reťaze je tiež zvyčajne okolo 30 000- 40 000 km. Odkrytý prevodový mechanizmus je najväčší blud v histórii cyklistiky. Preto jazdím Rohloff...