no tak ten ukricany je fakt nejaky siroky ale to video predtym je jasny priklad toho ze chlapik bol proste neviditelny a to druhe auto mu este aj po nohach hadam preslo, po biku stopercentne , urcite to nebude dovod zriadenia kameky chcem si dokumentovat skor vyjazdy a robit nejake pamete ale ak uz sa nieco stane a nebude to smrtelne dalo by sa to pouzit , ci ?

btw : nedate nejake dobre typy na kameru ? nieco male lahke s dlhou vydrzou baterie tak 6h+ ...
04.12.2011 - 11:35:16
00
nevidel by som to az tak tragicky.jazdi na cestnom bicykli a ten o cosi rychlejsi ako bezny.tak sa moze kludne stat,ze vodic nedokaze dobre odhadnut jeho pohyb.
musis sam uznat ,ze niektore kolizie umyselne nevyvolal a niektore nestali ani za komentar z jeho strany
04.12.2011 - 11:40:18
00
To, že vodič nedokáže odhadnúť pohyb, znamená iba jedno: Pre istotu by mal ešte chvíľu počkať a nepchať sa rýchlo rýchlo a potom "ja som ho nevidel". Je to snáď problém? Ty sa tiež pcháš cez križovatku keď nevieš či stihneš našliapnuť pedál a rozbehnúť sa bezpečne pred prichádzajúcim autom? Pár sekúnd čakania navyše nikoho nezabije, skôr sa môže vyhnúť zrážke. :nod:

K tomu druhému videu - blbeček chcel docikať ďalej ako ostatní. :fubar:
04.12.2011 - 12:13:54
00
no pobavme sa o to asi takto , je priama cesta z ktorej je odbocka skrze drahu cyklistu, clovek jazdiaci priamo ma prednost pred tym co odbocuje na vedlajsiu cestu , dokonca je tam odbocovaci pruh s jasnym priecnym pruhom naznacujucim daj prednost v jazde , a napriek tomu ze by vodic ci iny ucastnik mal aspon spomalit , v jednom pripade zo sto sa tak nedeje a co je horsie uz som zazil aj situaciu ked z vedlajsej vychadzal na hlavnu bez toho zeby sa vobec pozrel ci zhora nejde auto alebo malinkaty a bezmocny cyklista , takze som musel ja davat prednost a vytvoril som za sebou nebezpecnu situaciu kedze ostatny za mnou si boli napevno vedomi svojej prednosti , no a o takychto problemoch by som chel natocit video hehe ....
04.12.2011 - 13:03:10
00
Keby ľudia nemysleli len na seba, jednak by neohrozovali iných a taktiež by sa (nie len) premávka zlepšila a zrýchlila. Hlavne by mali v autoškolách učiť "odbočovanie vľavo", "prednosť sprava" a "zips". No a parkovanie, to je kapitola sama o sebe... Vodiča *okota našťastie stretnem za pracovný deň v priemere raz, dva razy. A takých, ktorých mi dajú prednosť (pustia ma), aj keď nemusia, rovnako často. Takže je to +- 50:50.
PS: To druhé video vo mne vyvoláva dojem, že chlapík rád nadáva vodičom a situácie "vyhľadáva". Ja sa tiež občas pristihnem, ako sa už teším "henten určite pôjde ako blbec, zblokuje ma a ja mu budem môcť nadávať". To nie je správny prístup.
04.12.2011 - 14:22:12
00
zips práve autoškola ovláda.. neovládajú ho suveréni ktorých proste neexistuje predbehnúť ani keby horelo..
04.12.2011 - 14:26:59
00
som rad,ze nezijem vo velkom meste a nemusim sa pomali pri kazdom vyjazde potykat s niecim takymto


http://www.youtube.com/watch?v=QSiBVTtrS1w&feature=related


To video vyzera agresivne ale je urobene za urcite casove obdobie a nie vzdy sa clovek dostane do konfliktu z automobilmi. Je tazke sudit niekom na SK kto nikdy nejazdil v Anglicku tu su cesty uzke a bez krajnice. Je len okraj/koniec cesty a jarok alebo obrubnik. Vacsinou je krajnica pekne znicena takze musis jazdit viac v strede pruhu ak ides velmi na kraji tak sa ta auta pokusaju obiehat aj napriek tomu ze ide auto oproti a obiehaju ta vo vzdialenosti 30-40cm v rychlosti 40-50km/h. A najneprijemnejsie je ked ti to spravy autobusar alebo kamion z privesom.

A trosku citovania z clanku ako jazdit v premavke v UK:

2 Get out of the gutter

You should always be at least 50cm from the kerb, and sometimes further. Positioning yourself in the middle of the lane is called ‘the primary position’ or ‘taking the lane’. It makes you more visible and forces cars to overtake properly or wait until it is safe to do so.
04.12.2011 - 15:44:46
00
inak u nas myslim je to tak ze krajom riaditok by mal byt cyklista nad krajnicovou ciarou, samozrejme druhy koniec riaditok smeruje do jazdneho pruhu ...
04.12.2011 - 17:56:20
00
Kukni si zákon a napíš paragraf a odstavec, v ktorom sa to píše. Pretože ja viem len o vete "Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky", ktorá je v §55 odstavec 1. Podľa stavu a povahy vozovky to môže byť aj meter - meter a pol od krajnice.
04.12.2011 - 20:25:23
00
no ja to netvrdim na sto pro takto mi to bolo povedane , ja aj tak jazdim za ciarov z preventivnych dovodov :)
04.12.2011 - 20:42:51
00
Ako hovorí JoKo. Predtým bolo k tomu (neviem ako je to presne po novele): Ak tým neohrozí chodcov, smie ísť po krajnici. Toto si často vodiči vysvetľovali, že "MUSÍ" ísť po krajnici. Občas na mňa na cesťáku dakto trúbil. Lenže keď je krajnica samý kameň, kusy skla, jazdi tadiaľ...

janosik, nemáš vodičák? Tým nemám na mysli že neovládaš zákon. Ja už mám tiež poriadne medzery sakriš...
04.12.2011 - 21:39:29
00
Vcelku pekny clanok 
Policajt vám môže zakázať jazdu na bicykli
Komu sa nechce cele citat o jazde po ceste sa tam hovori:

"Okrem všeobecných povinnosti cyklistu ako vodiča nemotorového vozidla zákon o cestnej premávke má aj osobitné ustanovenie o cyklistoch. V zmysle tohto ustanovenia majú cyklisti prioritne používať cestičku pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smú cyklisti jazdiť po pravej krajnici vozovky. Pre cyklistov platí povinnosť prednostne využívať pri prejazde cez cestu priechod pre cyklistov. Cyklista môže prechádzať cez vozovku, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonúti ich vodičov k zmene smeru alebo rýchlosti jazdy. V tejto súvislosti je potrebné zdôrazniť, že cyklisti nesmú pri prejazde cez cestu používať priechod pre chodcov. Tento môžu použiť, len ak bicykel tlačia"
04.12.2011 - 23:35:49
00
LOVE:
tak podla tohoto sa to prasa na X3 z toho vyvlecie. Ach :-(
05.12.2011 - 00:44:33
00
Bohuzial bude mat polahcujucu okolnost. Ak mu tatko zaplati dobreho pravnika tak sa urcite budu o to opierat ze netlacil bicykel cez prechod. :(
Tiez mi je z toho ;(
05.12.2011 - 08:54:33
00
no ja to netvrdim na sto pro takto mi to bolo povedane , ja aj tak jazdim za ciarov z preventivnych dovodov :)

myslím že niekedy je ešte bezpečnejšie ísť viac v strede povedzme v stope pravého kolesa auta, pretože vtedy si vodič nedovolí vyjsť a predbiehať "na drzovku". Stalo sa mi, keď som išiel za krajnicou a predbiehal ma autobus, že sa autobusár neobťažoval a prefrčal okolo aj keď videl že v protismere idú autá a skoro som riaditkami lízol bok autobusu a skončil v priekope...
05.12.2011 - 09:36:23
00
keyboard_arrow_up