... no, možno by stálo za zmienku že v testoch Lyrik získaval lepšie hodnotenia ako Talas. Je však pravda že to bol Solo Air, Coil a nie 2step ... bude to asi tým, že tie vidlice majú menej tých serepetečiek čo kazia citlivosť. Takže otázka by stála tak, či nezobrať Lyrik a ešte doň trochu investovať a dať si ho prerobiť na strunu alebo SoloAir ...? Myslím že na SK to v pohode urobia tu: http://www.susp-clinic.sk/
Mne prerabali 2step na coil v susp-clinic. Dal som len jednu jazdu na strune tak neviem objektivne ohodnotit zatial.
Co sa tyka foxu - v buducnosti som tiez chcel kupit talas ale v susp-clinic ma odhovoril, ze takto upravena lyrika je na tom omnoho lepsie nez cely fox. co sa chodu tyka i moznych buducich servisnych nakladov.
Znovu tazko posudit taketo tvrdenie, kedze som fox vpredu nikdy nejazdil. Ale predpokladam ak sa chalan zivi tuningom tlmenia mal by vediet o com hovori
to uz sa miesaju hrusky s jablckami, porovnavat vzduch s pruzinou je nefer.
ku kriteriu vzduch+nastavitelny zdvih:
lyrik 2step - viac problemov ako osohu, plus gramy navyse.
36ka talas je v tomto ohlade spolahlivejsia a lahsia.
mierne OT:
mam odjazdenu sezonu 2010 na lyrik U-turn, ale kedze rychla zmena zdvihu bola pre mna dolezita, isiel som do 36ky talas. 2stepu som sa zdaleka vyhol.
lyrik u-turn: po miernom tuningu krasny chod, super tuhost, maxle oska je jednoducha a rychla. na druhej strane zmena zdvihu cez u-turn pocas jazdy okrem toho som bol niekde na pomedzi tvrdosti strun - stredna trochu makka, tvrda uz az prilis tvrda
36 talas: spolahlivost super, citlivost priemer, ale talas na dalekonosnych EN vyjazdoch jednoducho parada. na pruzinovu lyriku sa citlivostou samozrejme nechyta. co mi vsak vadi je miniaturny vakel v puzdrach od vyroby - ktory sa za rok sice nezvacsil a je zevraj normal a pocitovo vacsi flex pri brzdeni ako lyrik. riesenie osky je v provnani s maxle vtip.
zmenila sa situacia , terazu si vyberam medzi 2011 36-K TALAS R a 2012 TALAS RLC.
Pocitim na tej 2011-ke chybajucu kompresiu? a este open bath versus FIT, lockout neriesim nepouzivam.
No o niečo lepšia bude určite FITka. Kompresiu ani lock zvyčajne asi nevyužiješ, teda možno trochu stabilitzovať zdvih a to je všetko. Hlavne by som čakal, že tá FIT bude kvalitnejšie vyštelovaná t.z. citlivá (? nemusí byť vždy pravidlo).
No pokiaľ sa dobre pamätám, tak práve FIT-ka dostala po svojom zavedení spŕšku kritiky, pretože oproti OpenBath sa rapídne zhoršila citlivosť... a u 36mm nôh to bolo ešte horšie, preto to Fox to začal "zachraňovať" Cashimou...
Výhodu a zároveň nevýhodou FIT je že ju nemusíš, ale ani nemôžeš doma servisovať. Takže na jednej strane menej starostí s výmenou oleja, no na druhej viac starostí a vyššia cena opravy ak sa niečo pokazí.
Veľmi dobré diskusie na témy FIT vs. OB a R vs. RLC sa viedli na českom fóre ... http://www.bike-forum.cz/forum_index.html treba len pohľadať.
Takto, samotná patróna bude možno o niečo necitlivejšia, čo sa však dá do určitej miery upraviť. Ale podstatný je vo veľkej miere nízky odpor v púzdrach. Ten bude (by mal byť) u vyššieho modelu menší. So servisovaním FIT patróny nevidím problém...
Je pravda, že RLC FITiek ešte nie je veľa a keď sa mi nejaká 36tka dostane pod ruky spravím si definitívny názor.
ja jazdim 36 RC2 talas 2010. mal som moznost porovnat s talas R 2010, tiez uz rozjazdenou. pocitovo rovnaka "citlivost".
Float som neskusal nikdy, na Vane 2010 som jazdil len jeden den. Ani to nebol citlivostny zazrak, ale kazdy mame ine preferencie.
u mna rozhodol talas s RC2 fit. u 2012 je sice super, ze FIT patrona je otocena (teda stelovatko kompresie je hore) ale mne by tam chybala rychla kompresia a jedna uroven talasu. lockout je tu podla mna uplne chobotina. sice som tu vidlu nejazdil, takze veskere uvahy o citlivosti su len spekulacie, ale talas ma u nej o jeden stupienok menej a tlmic ma o jedno ***** kompresie menej - to sa moze rovnat lepsia citlivost. ta horsia citlivost u 36iek je prave kvoli patrone a talasom a nie kashima vs. klasika uprava noh.
@bobris: rozhodnutie zalezi od ceny a od preferencii. ak je dobra ponuka, tak aj 36 talas R open bath spravi dobru sluzbu. to, ci ti bude chybat stelovanie kompresie zavisi od teba a od toho co a ako jazdis.
@servisovanie FIT patrony: neviem co je pod tym pojmom myslene, ale vymena oleja na RC2 patrone je pre mierne zrucneho cloveka s potrebnym naradickom bez problemov. RLC som zatial nejazdil/nerozoberal, ale zrejme to bude o tom istom (az na otocenu patronu).
zopar ludi ma oslovilo cez SS, tak ked to bude verejne, snad to pomoze viacerym, co si chcu olej vo fitke vymenit sami, podla mna je 36ka skonstruovana logicky a prehladne, bez zakernosti, dielnicku so zverakom, momentakom a kvalitnymi klucmi pokladam za samozrejmost. toto iste vlastne plati aj pre 40ku.
odporucam mat zverak a vyrobit si celuste bud z dreva, plastu, alebo ako maju na obrazkoch z hlinika. inak je to fuserina a riziko poskodenia. ako vidis, je to prehladne skonstruovane, ziadne zradne zavlacky a pod.
v kapitole "36 FIT RC2 Damper Service Disassembly" bod 3. opatrne a silou ale pomaly vyberat, inak je secko od oleja okolo teba a podla moznosti nepouzivat blicky tak ako je to na obrazku, ale len silu prstov. ked som rozoberal svoju 40ku z druhej ruky, tak ten umelec doskrkal zavit, sice nic dramaticke, ale proste opatrne - je to hlinik.
skontroluj ten gumeny bazmeg "bladder", ci nieje zvetrany. ak si das pozor a das tomu cas na vybublinkovanie, plus poctivo pohybat tlmicom zoparkrat, mas to bez vzduchu a kroky 24 az 26 mozes vynechat.
k ostatnemu myslim uz viac dodat netreba.
jaj este som zabudol, tie spongijky pod prachovkami sa oplati poriadne nasiaknut, da sa experimentovat s roznymi "zazracnymi" olejcekmi (google it) a odstaveny bike sem-tam otocit hore nohami
chalani ak by som sa mohol pripojit, rozmyslam ci sa mam pustit do vymeny oleja v mojej Sektor TR R. nevie mi niekto povedat ci ma tam nebudu cakat nejake prekvapka v podobe specialneho naradia? vidla ma za sebou cca 1200km len ked bola nova na vnutornych nohach bol stale olejovy film a teraz nie je. pocul som ze od novoty tam toho oleja moc nedavaju. inac chodi super len sa neviem zbavit pocitu ci tam nie je malo oleja.
matvej, žiadne záludnosti tam nie sú ... RockShox je v tomto zhovievavý.
V podstate ti tam stačí vymeniť, resp. skontrolovať olej v spodných nohách ktorý maže ... ten čo je v tlmení nemá dôvod byť už zlý, na to má tá vidlica málo najazené... ak, ako sa stalo kamarátovi, ktorý nemal od výroby dobre dotiahnutú maticu MotionControl a dnu sa dostával prach ...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://www.susp-clinic.sk/
Co sa tyka foxu - v buducnosti som tiez chcel kupit talas ale v susp-clinic ma odhovoril, ze takto upravena lyrika je na tom omnoho lepsie nez cely fox. co sa chodu tyka i moznych buducich servisnych nakladov.
Znovu tazko posudit taketo tvrdenie, kedze som fox vpredu nikdy nejazdil. Ale predpokladam ak sa chalan zivi tuningom tlmenia mal by vediet o com hovori
ku kriteriu vzduch+nastavitelny zdvih:
lyrik 2step - viac problemov ako osohu, plus gramy navyse.
36ka talas je v tomto ohlade spolahlivejsia a lahsia.
mierne OT:
mam odjazdenu sezonu 2010 na lyrik U-turn, ale kedze rychla zmena zdvihu bola pre mna dolezita, isiel som do 36ky talas. 2stepu som sa zdaleka vyhol.
lyrik u-turn: po miernom tuningu krasny chod, super tuhost, maxle oska je jednoducha a rychla. na druhej strane zmena zdvihu cez u-turn pocas jazdy
36 talas: spolahlivost super, citlivost priemer, ale talas na dalekonosnych EN vyjazdoch jednoducho parada. na pruzinovu lyriku sa citlivostou samozrejme nechyta. co mi vsak vadi je miniaturny vakel v puzdrach od vyroby - ktory sa za rok sice nezvacsil a je zevraj normal a pocitovo vacsi flex pri brzdeni ako lyrik. riesenie osky je v provnani s maxle vtip.
obidve vidlice boli s TAPER krkom.
36ka talas dostane konecne adekvatnu konkurenciu, myslim, ze 2012 lyrik dual position air bude moja volba
zmenila sa situacia , terazu si vyberam medzi 2011 36-K TALAS R a 2012 TALAS RLC.
Pocitim na tej 2011-ke chybajucu kompresiu? a este open bath versus FIT, lockout neriesim nepouzivam.
Výhodu a zároveň nevýhodou FIT je že ju nemusíš, ale ani nemôžeš doma servisovať. Takže na jednej strane menej starostí s výmenou oleja, no na druhej viac starostí a vyššia cena opravy ak sa niečo pokazí.
Veľmi dobré diskusie na témy FIT vs. OB a R vs. RLC sa viedli na českom fóre ...
http://www.bike-forum.cz/forum_index.html treba len pohľadať.
Je pravda, že RLC FITiek ešte nie je veľa a keď sa mi nejaká 36tka dostane pod ruky spravím si definitívny názor.
Float som neskusal nikdy, na Vane 2010 som jazdil len jeden den. Ani to nebol citlivostny zazrak, ale kazdy mame ine preferencie.
u mna rozhodol talas s RC2 fit. u 2012 je sice super, ze FIT patrona je otocena (teda stelovatko kompresie je hore) ale mne by tam chybala rychla kompresia a jedna uroven talasu. lockout je tu podla mna uplne chobotina. sice som tu vidlu nejazdil, takze veskere uvahy o citlivosti su len spekulacie, ale talas ma u nej o jeden stupienok menej a tlmic ma o jedno ***** kompresie menej - to sa moze rovnat lepsia citlivost. ta horsia citlivost u 36iek je prave kvoli patrone a talasom a nie kashima vs. klasika uprava noh.
@bobris: rozhodnutie zalezi od ceny a od preferencii. ak je dobra ponuka, tak aj 36 talas R open bath spravi dobru sluzbu. to, ci ti bude chybat stelovanie kompresie zavisi od teba a od toho co a ako jazdis.
@servisovanie FIT patrony: neviem co je pod tym pojmom myslene, ale vymena oleja na RC2 patrone je pre mierne zrucneho cloveka s potrebnym naradickom bez problemov. RLC som zatial nejazdil/nerozoberal, ale zrejme to bude o tom istom (az na otocenu patronu).
nazdar:
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Forks/36VAN/36VAN_RC2.htm
odporucam mat zverak a vyrobit si celuste bud z dreva, plastu, alebo ako maju na obrazkoch z hlinika. inak je to fuserina a riziko poskodenia. ako vidis, je to prehladne skonstruovane, ziadne zradne zavlacky a pod.
v kapitole "36 FIT RC2 Damper Service Disassembly" bod 3. opatrne a silou ale pomaly vyberat, inak je secko od oleja okolo teba
skontroluj ten gumeny bazmeg "bladder", ci nieje zvetrany. ak si das pozor a das tomu cas na vybublinkovanie, plus poctivo pohybat tlmicom zoparkrat, mas to bez vzduchu a kroky 24 az 26 mozes vynechat.
k ostatnemu myslim uz viac dodat netreba.
jaj este som zabudol, tie spongijky pod prachovkami sa oplati poriadne nasiaknut, da sa experimentovat s roznymi "zazracnymi" olejcekmi (google it) a odstaveny bike sem-tam otocit hore nohami
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/36_TALAS_II_Spring_Service.htm
tak, tak. i ked som pocul o odvazlivcoch ktori to spravili s ihlou na fukanie lopty
V podstate ti tam stačí vymeniť, resp. skontrolovať olej v spodných nohách ktorý maže ... ten čo je v tlmení nemá dôvod byť už zlý, na to má tá vidlica málo najazené... ak, ako sa stalo kamarátovi, ktorý nemal od výroby dobre dotiahnutú maticu MotionControl a dnu sa dostával prach ...