1. na rozdiel od FULLa, s ktorym som presiel 100 km a ani som to necitil, som na cestaku citil kazdy kamienok, hrbol, spoj cesty, zaplatu a pod
2. vytriaslo ma teda nesutocne, hlavne som sa bal "poplatanych" usekov, ktorych je neurekom, ze mi na tom presekne plast. Ako to robite, obchadzate tie lepene miesta? Prebehnete cez to? Inac je problem to vidiet na asfaltkach medzi stromami, kde je tien.
3. Dostal som defekt a hned dvakrat ....nic nebolo v plasti, asi nejake sklo - dost casto sa lesklo na okrajoch ciest, no neviem ci by sa dalo tomu vsetkemu vyhnut. Plaste mam: Schwalbe Lugano (mal som v nich 8 atm)...asi by som mal kupit nejake kvalitnejsie. Ako sa chranit pred defektami?
4. jeden defekt som riesil vymenou duse, druhy som zalepil samolepiacou zaplatou, no vydrzala 5 km. Cim lepite duse?
Inac celkom pohoda, pacilo sa mi to, az na tie vytrasene plomby, bolestivy chrbat, dobity od nerovnosti, atd
Ak mate nejake rady, prosim sem s nimi
Je to tak, ze cim tvrdsie tym odolnejsie? Tych 7-8 atm co tam bolo asi nestacilo?
Idem mrknut nejake s ochranou proti prierazom.
Ja to tiez pruzim nohami, ked je mensia, a vacsiu ked sa neda obist brzdiiim a prejdem cez nu.
Mam 73kg a zatial (musim poklopat) na cestaku este ziadny defekt (duse tam mam Bontrager, plaste Michelin Lithion).
Kukam, ze si si kupil tu masinku, nad ktorou som uvazoval aj ja
Nedávno som prechádzal cez Štrbu , plechová zastávka autobusu plná ľudí a práve vtedy mi vystrelil kamienok rovno pomedzi nich a tresol do tej plechovej búdy....to bola rana
angel1
1. porovnávať full a cesťák je odveci (cesťák je lepší
4. nosím 2 náhradné duše a vo vrecku na drese ešte lepiacu sadu (v minulosti som počas jedného výjazdu 2 krát pichol a to už nebola sranda keď sa minuli všetku náhradné duše a záplaty som vtedy ešte nenosil ). Samolepiace záplaty som skúsil jediný raz a výsledok rovnaký ako Tvoj....po pár km to zasa fučalo.
Angel1 pamätám ako som mal ja malú dušičku z prvej jazdy na cestnom. V prvých týždňoch som sa vyhýbal hlavne úsekom, kde som mal križovať koľajnice či už eletričkové alebo železničné z toho som mal najväčší strach. Plátaniny a diery na cestách obchádzam. Samozrejme máš aj také cez celú cestu, tak v tom prípade najlepšie ako písal janosik, postaviť sa zo sedla a odpružiť nohami. Určite sa nájde aj diera, ktorú prehliadneš a tam je istota prerazenia plášťu hlavne na prednom, ale v niektorých prípadoch prerazíš na nej obidve duše hlavne pri tvojej váhe. Ja som nemal problém so svojimi 70 kg preraziť predné. Zadné to vždy ustálo. Možno by stálo za zváženie prejsť na plášťovky čo sú vlastne také bezdušové plášte a pasujú na klasický ráfik. Tie pri natlakovaní napr. na 12 atmosfér tak ľahko neprederavíš, pri jame neprerazíš a nepoškodíš si ráfik a pokiaľ už len prederavíš, tak sa ti napr. v zákrute nezvlečie hlavne ak si to šinieš dolu kopcom.
Jo, a ešte k tým plášťovkám, nemusíš nosiť žiadne duše ani lepenie, stačí ti malá výkonná ***** čo dokáže nafúkať aspoň 8 atm, alebo bombička a fľaštička tekutej emulzie, ktorú cez ventilček naleješ do plášťovky a tá vyplní dierku, alebo si ju tam dáš preventívne ešte pred defektom. No ani tá nerobí zázraky, ale na dojazd to bohate stačí. Ja osobne som ešte nepichol túto sezónu pri 5000 km, ktoré som zatiaľ najazdil. A to už kamienky a sklo ani neriešim.
ze to trasie si zvyknes, mne sa praveze cestak zda lepsi bo ten moj kros hrka jak hrkalka ked tam mam kadeco nakvackane
jamy a hrbole velmi neriesim, ked viem kde su tak tade idem pomalsie, neskacem to bo mam tiez vela kg tak radsej prejdem cez ne
ten prvy defekt som tiez zalepil samolepkou a odvtedy drzi, takze ja som spokojny s nimi
a ked na tom nevladzes do kopca mal si na to mysliet pri kupe
este som vsak nemal defekt, mam Continental GP 4000 S (vlastne ani neviem ci by som mal niekde v terene silu nasadit ten plast, ked ma raz defekt konecne chyti); najazdenych mam vsak len asi 700-800km
ale inak mas pravdu, full je omnoho lepsi co sa tyka bolenia tela po dlhsom vylete.
Teraz k obutiu:
ako som pochopil su plaste, plastovky a galusky. Ja mam urcite rafik plastovy, takze galusku tam nedam, ale plastovku by som mohol? Inac Schw. Lugano nemaju ochranu proti prierazu, maju 50 EPI (co ani neviem co je ...ale znie to malo) a su tazke. Urcite ich vymenim. Otazne je, ci plastovka na moju vahu je dobra volba, alebo radsej plast s nejakou poriadnou ochranou, napr.:
http://www.pneu4bike.eu/shop/product.php?id_product=54
Treba priznať, že jazda na odpruženom MTB je komfortnejšia. Na cesťák si treba zvyknúť. Hlavne prispôsobiť techniku jazdy.
Ale taká merida robí mäkké/pohodlné karbonové rámy.. viem že mäkký nemusí znamenať pohodlný....