Neviem, čo máte všetci s Avidmi za problémy. Na biku mám Elixir R a nemám s nimi žiadny problém. Jediná vec čo som s nimi riešil, tak som vymenil 185/160 kotúče za 203/185. Brzdný účinok parádny, pekne kusavé ako to mám rád a prehriať ich chce ozaj sa snažiť.


Nuz, jednoduche. Empiria. Mam odjazdene 4 roky s brzdami SHIMANO, 2 roky XT, predtym 2 s Deore, chvilu aj s Formula ORO. Jednu, terajsiu (a poslednu) sezonu jazdim s AVIDmi. Toto je baza skusenosti z ktorej vychadzam. So SHIMANO som nemal nikdy problem s tvrdnutim/tuhnutim pak - a to sa na Slovaka hojne vyskytujem v Alpach. S AVIDmi som mal kua problemy uz tot v Beskydoch. Vyriesil som to ako Danny Hart, ktory AVIDy jazdit musi, kedze su od sponzora a paky mam nastavene tak, aby zaberali az tesne pri riaditkach. Lebo po X hodinach jazdy ma obvykle maratonec aj ine starosti, ako riesit, ci v zjazde udrzi packy. Dalej co ma neskutocne irituje, je to, ze ak nemam snad na tisicinu milimetra rovne kotuce, tak to vydava zvuk - platnicky sa nevracaju dostatocne daleko. Kotuce som uz tuto sezonu rovnal nespocentne vela krat a to som tie povodne v polovici vymenil za ASHIMy, s ktorymi je to trochu lepsie. Doteraz som sa celkom nezbavil podozrenia, ze tie original kotuce su vyrobene z alobalu podlepeneho vykresom. Nastavovanie vzdialenosti platni od kotuca, co je ficuria, ktoru X9 akoze maju, nema ziaden efekt.
07.08.2012 - 09:53:45
00
Ber shimano XT a nevymýšľaj.
07.08.2012 - 12:38:30
00
Avid elixir 7 zhodene z biku... cena dohodou (Pis spravu ak chces)
07.08.2012 - 14:24:36
00
Nuz, jednoduche. Empiria. Mam odjazdene 4 roky s brzdami SHIMANO, 2 roky XT, predtym 2 s Deore, chvilu aj s Formula ORO. Jednu, terajsiu (a poslednu) sezonu jazdim s AVIDmi. Toto je baza skusenosti z ktorej vychadzam. So SHIMANO som nemal nikdy problem s tvrdnutim/tuhnutim pak - a to sa na Slovaka hojne vyskytujem v Alpach. S AVIDmi som mal kua problemy uz tot v Beskydoch. Vyriesil som to ako Danny Hart, ktory AVIDy jazdit musi, kedze su od sponzora a paky mam nastavene tak, aby zaberali az tesne pri riaditkach. Lebo po X hodinach jazdy ma obvykle maratonec aj ine starosti, ako riesit, ci v zjazde udrzi packy. Dalej co ma neskutocne irituje, je to, ze ak nemam snad na tisicinu milimetra rovne kotuce, tak to vydava zvuk - platnicky sa nevracaju dostatocne daleko. Kotuce som uz tuto sezonu rovnal nespocentne vela krat a to som tie povodne v polovici vymenil za ASHIMy, s ktorymi je to trochu lepsie. Doteraz som sa celkom nezbavil podozrenia, ze tie original kotuce su vyrobene z alobalu podlepeneho vykresom. Nastavovanie vzdialenosti platni od kotuca, co je ficuria, ktoru X9 akoze maju, nema ziaden efekt.


Môžem s tebou len súhlasiť, jazdil som len na Shimanách, no na každej Avid-e, na ktorej som sa povozil, vydávala drsné zvuky a neustále to šúchalo o kotúč,ale nedalo sa to ani za svet naladiť aby to nešúchalo.Zo Shimanami absolútne žiaden problem(na kotúčoch G3 185mm), akurát v zime pri veľmi nízkych teplotách tuhne páčka a trochu to šúcha o kotúč, no v lete žiadne šúchanie a stály chod páčky..
07.08.2012 - 18:18:09
00
Tak ja neviem, páky začínajú zaberať asi po 1,5-2 cm, stláčať ich netreba nikdy viac ako dvomi prstami. Jazdené skôr AM/EN, sem tam nejaký maratón. Váha do nedávna 90 kg bez výstroje, po Veľkej a Malej Fatre. Dlhým a aj technicky ťažkých zjazdom sa nevyhýbam, skôr ich vyhľadávam. Šúchanie po nastavení žiadne, a že by som v zjazde mal problém udržať páčky to sa mi ešte nestalo. Netvrdnú ani netuhnú, ale máš pravdu, že kamošovi to CR robia. Mne R skôr pri dlhým zjazdoch zmäknú a trochu sa približujú ku gripu. To je ale len mojou lenivosťou odvzdušniť ich, lebo na jedných som to robil a pomohlo.

Vadiť sa ale nechcem, hlavne jasopeto má podľa toho čo som na fóre čítal a aj výsledkov najazdené podstatne viac ako ja. Takže možno u mňa len šťastie, že mi fungujú tak ako majú. Peace.
08.08.2012 - 08:58:14
00
este som nepocul tiche avidy :D.... kazdemu s kym som jazdil suchaju :D
08.08.2012 - 09:08:48
00
mne nešúchajú (viem, zatiaľ :)), ale keď sa zašpinia, trúbia statočne.
09.08.2012 - 04:41:19
00
Aj moje Elixir 3 sú tiché.

Akurát ma pri prvej výmene doštičiek prekvapilo, že piesty nešli úplne roztiahnuť, ledva sa medzi doštičky vtlačil kotúč. Súdruhovia zo Sramu nešetrili brzdovou kvapalinou a natlačili jej do systému viac, ako sa patrí. Stačilo však na páke uvoľniť odvzdušňovaciu skrutku, doštičky roztiahnuť a prebytočná kvapalina vytiekla.
(...díky Ja?No!)
09.08.2012 - 07:33:17
00
Tak ja neviem, páky začínajú zaberať asi po 1,5-2 cm, stláčať ich netreba nikdy viac ako dvomi prstami. Jazdené skôr AM/EN, sem tam nejaký maratón. Váha do nedávna 90 kg bez výstroje, po Veľkej a Malej Fatre. Dlhým a aj technicky ťažkých zjazdom sa nevyhýbam, skôr ich vyhľadávam. Šúchanie po nastavení žiadne, a že by som v zjazde mal problém udržať páčky to sa mi ešte nestalo. Netvrdnú ani netuhnú, ale máš pravdu, že kamošovi to CR robia. Mne R skôr pri dlhým zjazdoch zmäknú a trochu sa približujú ku gripu. To je ale len mojou lenivosťou odvzdušniť ich, lebo na jedných som to robil a pomohlo.

Vadiť sa ale nechcem, hlavne jasopeto má podľa toho čo som na fóre čítal a aj výsledkov najazdené podstatne viac ako ja. Takže možno u mňa len šťastie, že mi fungujú tak ako majú. Peace.


:), volodaj, to nie je o tom, kto kolko jazdi. :) aj ked to tak mozno vyzera, ja proti avidu/sramu nic nemam. tie brzdy urcite spokojne jazdi kopec ludi tak ako ty. mna ta technika v podstate nezaujima, mojim hobby je jazdenie, nie komponenty. akurat ma serie, ak nieco nefunguje ako by malo/mohlo :) uz vobec sa nechcem pustat do flejmov, islo mi len o to posunut info, ze nemam s tymito konkretnymi brzdami optimalnu skusenost. no nic, idem pred zajtrajskom vyrovnavat kotuce. :) peace.
09.08.2012 - 09:58:46
00
Aj moje Elixir 3 sú tiché.

Súdruhovia zo Sramu nešetrili brzdovou kvapalinou a natlačili jej do systému viac, ako sa patrí.

asi jej tam natlačili akurát, lebo keby naozaj veľa, brzdy by Ti šúchali....
To len nové platničky potrebovali viacej miesta ako sa patrí ;)
14.08.2012 - 06:29:22
00
keyboard_arrow_up