ano... hlavne tie gufera su problem... mozno keby si skusil gufera od enduro fork seals (http://www.enduroforkseals.com), ale neviem, ci sa to oplati. je to len pokus... este by si mohol experimentovat s negativnou pruzinou, ale neviem si predstavit, ze by si mal doma viac takych pruzin roznej tvrdosti a dlzky a okrem toho je to neustale rozoberanie a skladanie vidlice. a linearny priebeh? ku koncu sa ti uz graf ohyba nahor a dalej by to bolo este strmsie. a to si len na 3/4 zdvihu... toto je prave vplyv tej malej vzduchovej komory. tu mozes laborovat s hladinou oleja, ale len v relativne malom rozsahu
09.05.2007 - 20:31:46
00
No mne sa ziadne velke zasahy do tej vidlice neoplati robit, pretoze ja by som aj tak chcel nejaku s vacsim zdvihom (ked budu financie) a samozrejme aj odpovedajuci odpruzeny ram.
09.05.2007 - 21:11:05
00
ved presne to som si aj myslel ;) dost bolo ht... ved si tam u vas hadam jeden z poslednych, nie?
09.05.2007 - 21:32:57
00
No je nas tu ht-ckarov este dost, ale ja som jeden z mala enduristov u nas v PO. A asi jediny ktory jazdi na ht. Takze uz by bolo na case daco poriesit. Ibaze chybaju $$$.
09.05.2007 - 21:57:45
00
ved presne to som si aj myslel ;) dost bolo ht... ved si tam u vas hadam jeden z poslednych, nie?

Ja by som skor povedal, ze jeden z poslednych mohykanov... Ale studenti to fakt nemaju lahke (lack of €€€) :cry:
09.05.2007 - 22:07:32
00
Posledny mohykan jazdiaci na tej zastaralej marzke:) Ale sak bude nieco lepsie ne Slavo?
09.05.2007 - 22:22:09
00
Tak ja radsej pomlcim o svojej vidle :twisted: :cry: Hadam bude daco lepsie v dohladnom case :roll:
09.05.2007 - 23:02:50
00
všetko sa dá upraviť a vyladiť, len u tohoto modelu je vynaložená námaha nepriamoúmerná výsledku. Nikdy to nebude behať ani ako nevyladený zatracovaný Epicon. :roll:
je možné sa pohrať s odpormi, ale nemáš miesto na laborovanie s negatívnou pružinou. Je krátka a tvrdá, preto je taký vysoký odtrh a ten počiatočný zlom.
Obsah pozitívnej komory je naozaj malý. Vyber si patronu z lavej nohy a zistíš ze je úzka a nerozoberatelná. Aj to sa dá rozobrat a zložiť, ale výsledok naozaj nebude o moc lepší.
10.05.2007 - 08:20:11
00
Posledny mohykan jazdiaci na tej zastaralej marzke:) Ale sak bude nieco lepsie ne Slavo?


A na Feriho si zabudol? A Majo tiez jazdi prehistoricku macochu. A tak by som este mohol pokracovat. Takze zdaleka nie som posledny mohykan (to ma trochu utesuje) 8)

A ci bude daco lepsie to je vo hviezdach. Ja na svoju macochu vobec nenadavam, len by som uvital trochu komfortnejsi zaciatok zdvihu. Ale zily mi to dajak netrha. Dolezite je, ze ma podrzi ked to vpalim do rozbiteho kamenisteho useku (a ze takych prekernych situacii bolo...).
10.05.2007 - 16:29:01
00
všetko sa dá upraviť a vyladiť, len u tohoto modelu je vynaložená námaha nepriamoúmerná výsledku. Nikdy to nebude behať ani ako nevyladený zatracovaný Epicon. :roll:
je možné sa pohrať s odpormi, ale nemáš miesto na laborovanie s negatívnou pružinou. Je krátka a tvrdá, preto je taký vysoký odtrh a ten počiatočný zlom.
Obsah pozitívnej komory je naozaj malý. Vyber si patronu z lavej nohy a zistíš ze je úzka a nerozoberatelná. Aj to sa dá rozobrat a zložiť, ale výsledok naozaj nebude o moc lepší.


Ja som sice svoju vidlu este rozobratu nevidel, ale vo Vele pisali, citujem: "Negativni pruzinu predstavuje dlouha ocelova pruzina, olej otevrene lazne prepousteny pres ventily tlumi akci pri stlaceni i odskoku." Pozitivna komora je v pravej nohe a je robena tak, ze vzduch tlaci na olej volne naliaty v nohe. V lavej nohe je ETA ale netusim ako to tam vyzera. Tak ako je to potom s tou negativnou pruzinou? Je kratka alebo dlha?
10.05.2007 - 16:37:46
00
A ja by som sa este spytal, ako to vlastne s tym odtrhom je. Ved ked je nastaveny sag spravne (napr. 25mm), tak pracovny bod vidlice sa v grafe posunie do linearnej oblasti za bod odtrhu a pri stlacani vidlice sa odtrh viac neuplatnuje. Jedine v pripade uplneho odlahcenia kolesa, kedy by sa vidlica mohla celkom "vystriet". Vysvetli niekto?
10.05.2007 - 16:50:32
00
Podla mna tam ten odtrh stale je v pripade, ze je vo vidlici vacsie trenie klzakov o gufera (ako v mojom pripade). Bolo to dost citit, ked som meral tu charakteristiku, pretoze (pouzijem trochu silny vyraz) vidlica drhla.
Podla mna je vidlica nekomfortna vo vyssich hodnotach zdvihu preto, ze (v mojom pripade) je sila potrebna na stlacenie vidlice vacsia o 200 N (hodnota potrebna na uvedenie vidlice do zdvihu) oproti idealnej linearnej charakteristike (v podstate je kvoli tej pociatocnej hrane cely graf posunuty nahor).
10.05.2007 - 17:11:00
00
persing: ta negativka je kratka, pozri fotku... inak to s tym tlmenim je hlupost, ten ventil tlmi len jednym smerom. na fotke vidis aj tu eta patronu. k tomu odtrhu, co pisal peterg: samozrejme mas pravdu, odtrh je tam stale aj ked mas vidlu zanorenu do sagu. sposobuju to prave tie tesne stieraky. k tomu nekomfortu vo vyssich zdvihoch: ten je sposobeny progresivitou vzduchu a malou komorou. skratka pri takej malej komore pride ten zlom krivky skor ako pri vacsej. v tvojom pripade zhruba na tych 7 cm zdvihu, potom to stupa este strmsie...

Prílohy:

470.jpg
470.jpg 47.12 KiB thumb_up0thumb_down

11.05.2007 - 08:23:09
00
darebák predbehol ma :lol:

Prílohy:

MX Comp1 .JPG
MX Comp1 .JPG 123.97 KiB thumb_up0thumb_down

11.05.2007 - 08:28:42
00
Takze nastupila uvaha: Sila trenia je konstantna a zavisi len od koeficientu trenia prislusneho styku materialov (x sila pritlaku, t.j. pruznosti tesneni, ...). Povedzme, nech je 100N. Pre spravne nastavenie sagu napr. 25mm je potrebna sila stlacenia bez trenia napr. 200N, s trenim teda 300N, t.j. pomer trenia a sily stlacenia je 1:2. Pri dalsom stlacani vidlice sa dostavame napr. az na hodnoty 1000N, medzne az 2000N, t.j. pomer sa meni na 1:9 resp. 1:19, tzn. uplatnovanie trecej sily slabne s vyssim zdvihom. Z toho by vychadzalo (ako ukazuje aj prax), ze su ovplyvnene hlavne male zdvihy. Je to OK?
11.05.2007 - 09:36:22
00
keyboard_arrow_up