To je teoretický obvod = tacháč bude ukazovať viac, lebo nevie, že sa
koleso stláča v styku so zemou (hmotnosť cyklistu s bicyklom, rozmer pneu a tlak v nej obvod zmení o niekoľko cm). Na meranie potrebuješ nastaviť dynamický obvod. Ten sa síce mení, ale dá sa približne zmerať. Inak budeš mať najazdené viac a aj maximálnu rýchlosť. Načo sa pýtaš aký obvod máš nastaviť, keď ho jednoducho zmeriaš pomocou guľôčkového pera, meracieho pásma (dlžka 2,5 metra) a rovnej hladkej plochy na ktorú sa otlačí ryska načmáraná na plášť? Treba sa ale posadiť tak ako bežne jazdíš a pomôcť si opieraním o stenu lakťom (aby si nemenil ťažisko a jednu obrátku
kolesa išiel rovno). Odmeriaš a zadáš. Hotovo. Niekde na cestách býva tzv. kalibračný kilometer. Tam si to ľahko preveríš. Či tacháč ukazuje viac alebo menej. Napríklad pri dedinke Plevník - Drienové pri Považskej Bystrici.
Dodatok:
Keď pozerám odkaz na tabuľku, tak je dosť odveci. Napr. pre rozmer 23-622 udáva obvod kolesa 2133 mm, ale reálny mám 2080 - 2090 mm. Čo je dosť veľký rozdiel. Približne 2 - 2,5 %. To je pomerne veľká chyba len zlým zadaním obvodu.