Horal MTB maratón

10.08.2013
8. kolo - XCM Tour
MTB maratón
Svit (Slovensko)

Propozície, Súťaž, Reportáže, Výsledky
iceman naprostý súhlas s poslednými dvoma vetami. Bohužiaľ mne pripadá, že poniektorí usporiadatelia ani nemajú veľký záujem na väčšej účasti hobíkov na dlhých tratiach (napríklad, čo na napadá po skúsenostiach z tohto roku Vlkanová, Orava ...)
28.12.2012 - 12:38:00
00
Milan, tak sa teda uvidíme na štarte Krejzi? :-)
28.12.2012 - 12:43:44
00
:D :D :D
28.12.2012 - 12:54:21
00
Vývoj je vývoj. Prvá atapa Vysoké Tatry super počin. Mi jen nesedí to XCO na neděli k tak náročné sobotní trase. A navíc pro účastníky varianty Horal Tour Lejzi vypadne Kráĺova Hoĺa , což je škoda. Ta etapa z Pustého pole byla dostačující, klidně si ji dovedu představit jako finále v neděli. Zázemí tam je nádherné a po závodě se frčí domů. Svit je zase fajn pro Tour, dají se udělat ty V.T. a je tady i dobré zázemí ( bazén, stanování, campery, priváty i hotely,... )U nás na Beskidy MTB trophy když se parametry přiblíží 80 km tak Grzegorz ( hlavní pořadatel) začne intervenovat na zkrácení trasy. Trojciferné parametry kilometráže v etapáku jsou tabu. To je reálné jedině italským způsobem startem systémem Rallye ( Ironbike, Rally di Sardegna,... doporučuji pořadatelům i dalším zůčastnit se a inspirovat jiným pojetím MTB závodů) kde tratě jsou tvořenou přejezdy a rychlostními zkouškami, kde se dá v klidu na bufetu doplnit energie i opravit materiál. Systémem start - cíl je to dosti problematické na organizaci a bezpečnost závodníků, pokud nemá pořadatel neomezené množství dobrovolníků na zajištění tak dlouhé trasy.
28.12.2012 - 13:24:55
00
odporučam poštudovať:
http://www.bike-transalp.de/en/route/route-total.html

a trošku potrénovať ...
a JE TO ... :-)
28.12.2012 - 13:36:09
00
Přečti si v klidu o čem píšu. Němci mají lidí na zajištění delších etap dostatek, Mají i jinou techniku v terénu. Taky ty jejich tratě jsou technicky mnohem méně náročné a jede to o řád více lidí. Ti si na trati spíž překáží, než že by se měli bát že je sežere medvěd. Tady je diskuse o bezpečnosti na trase etapy 130/4000 v podmínkách Slovenska, kde v druhé polovině etapy budou mít jezdci minutové, desetiminutové i hodinové rozestupy a když se jim něco stane není šance pomoci, protože se to nikdo nedoví. Proto italský způsob s RZ startuje tak, že jedou nejprve nejpomalejší a s časovými odstupy startují jednotlivci nebo malé skupinky podle průběžného pořadí a na konec vedoucí jezdec. Je tak zajištěna cca po celé délce trasy vzájemná kontrola mezi jezdci a zkracují se odstupy v cíli. Jinak řečeno hustota provozu je optimalizována.... Navíc na přejezdech se nejede na krev , ale jen v časovém limitu což je bezpečnější. Skutečně naostro se závodí v RZ, ty jsou zase pohlídány časomírou a zpravidla i více zabezpečeny pořadateli, značením i zdravotním zajištěním. Je více kontrolních pointů a přehled, kde se kdo pohybuje. Neštuduj a zajeď si etapák v zahraničí.
A jen tak na okraj etapy na našem Beskidy MTB Trophy jezdí elita +- za 4 hodiny, při startu v 9 hodin , ale dojíždí někteří potmě a etapy nemají více než těch 80 km. Jenže v horském technickém terénu.
28.12.2012 - 14:20:07
00
ja by som to az tak cierno nevidel, podla mapky sa ide znacna cast trate obojsmerne - pri nejakych problemoch je moznost stretnut protismer
28.12.2012 - 14:29:51
00
Němci mají lidí na zajištění delších etap dostatek, Mají i jinou techniku v terénu. Taky ty jejich tratě jsou technicky mnohem méně náročné a jede to o řád více lidí.
Je více kontrolních pointů a přehled, kde se kdo pohybuje. Neštuduj a zajeď si etapák v zahraničí.


no nerád by som tu rozpútaval nejakú nezmyselnú debatu o ničom !!!
ale s hore napísaným nemôžem skoro v ničom súhlasiť
- ludí maju viac, to je pravda ...ale na štarte a v cieli, v priebehu etapy okrem občerstvovačky až na malé výnimky nie je ani noha, zato je tam PERFEKTNÉ značenie
- ak myslíš inou technikou TO, že značia a odznačujú na motorke tak to je pravda, inak nemaju NIČ zvlaštne
- o menej naročných tratiach by som HLBOKO pochyboval (to že vyjazdy a dojazdy sú po asfalte je samozrejmosťou, jednak pri tom počte štartujúcich a hlavne pre to, že každy štart a dojazd je robený ako divadlo vo forme TOUR,na hlavnom námestí, nie niekde v poli za dedinou, je to "miestna UDALOSŤ"
- to že ide daleko viac ľudí je je zly argument, skôr naopak
- kontrolných bodov NIE je viac ako napr na "beskydoch" a prehľad je veľmi, veľmi diskutabilný
- jediný velký rozdiel a velke PLUS je v tom za sa v pelotone pohybuje "záchranná 7 členná lekárska skupina" na motorkách a tá vie čo má, kedy a hlavne kde robiť
všetky zranenie sa aj tak riešia privolaním sanitky, alebo vrtulníka podla povahy terénu a až do odvozu zraneného ma peloton za incidentom SMOLU, stojí a čaká
- nAštudoval som si a aj som si ZAJEL .... viem o čom hovorím

skúsme hladať + HORAL-u a nie výhovorky

kto CHCE ísť hľadá spôsob AKO, kto nechce ... hľadá ...


Naposledy upravil LL dňa 28.12.2012 - 20:31:43, celkovo upravené 1 krát.

28.12.2012 - 14:51:09
00
Vytrhnul jsi z mého textu dvě věci, které spolu nesouvisí.Pořádně si přečti mé předešlé příspěvky. Já doporučuji italský systém pro tak dlouhou etapu , kterou pojede velmi málo bikerů a ty popisuješ masovku dvojic, kde se pořadatel jistí samotnou podstatou závodu v dvojicích. To je zcela nesrovnatelné se závodem jednotlivců.
Co se týče obousměrnosti, loni to naštěstí dopadlo na Královce dobře....no s Ivanem jsme se o tom bavili, není to dle mne vůbec šťastné řešení, zejména na tom rozbitém asfaltě a vymleté šotolině.
Já Horal Tour hodnotím pozitivně, jen uvádím svůj názor na nevýváženost etap. Však Ivan Zima si to stejně udělá po svém....
Jen otázka, kolik učastníku si vychutná bufet u vysílače a pokochá se výhledem na V.T., když se jede systémem start - cíl ? Nic víc nic míň jen moje zkušenosti z Itálie. Však to dojde i na Slovensko, uvidíme kdo udělá první Enduro. V čechách to dělá Véna na Trilogy, Trunda v Mostě, Rychleby i Krušnohorci ilegal race a bude to i při KPŽ. A Enduro je itálie systémem RZ .
Tatrám zdar.
28.12.2012 - 17:27:20
00
ešte raz opakujem:
no nerád by som tu rozpútaval nejakú nezmyselnú debatu o ničom !!!
a za 2.
nič som nevytrhol z kontextu (a určite to neboli len 2 veci)
snažil som sa len vyvrátiť niektoré, podľa mňa nepravdivé až nezmyselné tvrdenia a dúfam, že sa mi to aj podarilo

a čo sa týka systému rallye, tak ja osobne som zásadne proti,
lebo podla mňa sa potom zvrhne HORAL na pretek pre 2 alebo 3 búchačov (nechcem napísať profíkov) a vyhrá TEN, ktorý bude mať "lepši pretekový servis" a zbytok poľa sa može ísť "pásť"
a stratí sa potom TO o čom pretek MTB je:
-taktika
-vytrvalosť
-rozloženie síl
-rozumné alebo primerané riskovanie, podľa toho kto na čo má ...
ATD ATD
a stane sa z TOHO len "obyčajná dlhšia časovka" spojená s presunom po krajine
a to by som bol velmi nerád, nepáči sa mi to a nezaujimalo by ma to
a viac sa na túto temu nemienim bavit ani nikoho presviedčať
to že niečo vymysleli v taliansku (možno kôli sponzorom, telke, prachom ...)
ešte neznamená že sa všetci musia HNEĎ opičiť


Naposledy upravil LL dňa 28.12.2012 - 21:13:08, celkovo upravené 1 krát.

28.12.2012 - 20:55:58
00
Tak, tak! Štart plánujeme o 08:00 a uvažujeme aj o predčasnom štarte pre totálnych pohodárov o 06:00! Pri priemerke 10km/h to stihnú akurát do limitu 19:00. Záleží na tom, či bude dostatočný záujem o takýto predčasný štart.

Pre mňa určite a aj viacerý by sa pridali :)
28.12.2012 - 21:07:46
00
ak bude aspon teoreticka sanca, ze by som to mohol zvladnut, tak sa rad zucastnim a preto by start o siestej velmi potesil.
28.12.2012 - 21:27:10
00
Tak doteraz som sice na HORALovi nebol, ale trat takych parametrov si len tak ujst nenecham. Tesim...
29.12.2012 - 00:17:52
00
podľa mňa je štart o 6-tej nezmysel, to už o koľkej by museli byť ľudia na križovatkách a v bufetoch...však v takom 2004-tom to malo tiež 125 kilákov a 3600 výškových a bolo to v pohode so štartom o 8-mej :) kompromisne môže byť štart o 7:30...stále sú to preteky a nie cykloturistický výlet...
29.12.2012 - 08:46:36
00
nezmysel je to pre tych, ktori na to maju. Pre niekoho uz moze byt aj ta dlzka bez casoveho obmedzenia limitna. A je to sice pretek, ale napr. mne tieto maratony pridu skor ako pretek/akcia pre sirsiu verejnost, pretoze ta z toho robi masovu akciu a nie prva 50tka v cieli. Kludne by mohli byt aj dva starty, aby borci nemuseli vstavat o dve hodiny skor kvoli flakacom. Samozrejme pisem podla seba a to, ze pojdem je tak na 50% kedze neviem ci na to budem v lete mat najazdene. A ano mohol by som ist kratsiu trat, ale tu som uz bol a jedine co ma laka je prave ta zaujimava varianta spojena s Kralovou holou. Samozrejme ak nebude start o siestej tak nebude, nezblaznim sa. Pisem lebo tu bol dotaz ohladne zaujmu od usporiadatela...
29.12.2012 - 10:57:29
00
keyboard_arrow_up