tak s grafitom by som pri brzdach teda urcite velmi neexperimentoval. :)
04.01.2013 - 13:02:26
00
tak s grafitom by som pri brzdach teda urcite velmi neexperimentoval. :)

nie je to čistý grafit. Vyzerá to ako strieborny sprej resp. skôr ako kladivkova strieborna. A potom to máličko zaschne, ale neostane suché. V mechanikach je pohyblivych časti viac, tam sa to uplatní. Na hydrach je toho menej alebo skoro nič. Hlavne že sa nebude držať špina a humus na holý kov.


Naposledy upravil adop dňa 04.01.2013 - 14:26:04, celkovo upravené 1 krát.

04.01.2013 - 14:17:15
00
Ja som počul som, že na mechaniky na piestiky sa zvykne dávať medená pasta..
04.01.2013 - 14:25:55
00
Ja som počul som, že na mechaniky na piestiky sa zvykne dávať medená pasta..

no ja som to nepočul a neviem aké má vlastnosti. Možno je to lepšie. Spomínaná značka má aj taký sprej, tuším na elektro kontakty proti oxidacii a voči vysokým teplotám. Neviem presne.
04.01.2013 - 14:30:01
00
medena pasta sa dava proti pripeceniu platniciek, a ten grafitovy sprej je mozne aplikovat na piesty, no urcite nie na kotuc ani platnicky kedze grafit znizuje trenie. Vyhodu by som videl v nizkej lepivosti a vysokej tepelnej odolnosti. No pred kazdym takymto pripravkom by som mal pochybnosti, ci neposkodi tesnenia.
04.01.2013 - 15:13:10
00
Pokiaľ je to určené na strmene bŕzd, myslím že taký výrobca bral ohľad aj na záležitosť tesnení. Mýliť sa môžem. Napíšem niečo z návodu: (sprej na ochranu kotúč. bŕzd zabraňuje opotrebeniu a zadrhnutiu, stabilný vo vysokých teplotách, odolný voči chemikáliám, vplyvom počasia, voči vode, soli a slabým kyselinám a zásadám.)
04.01.2013 - 17:34:01
00
Medena pasta sa dáva priamo na kotúč a platničky, keď už je proti spáleniu platničiek? Myslíš tento spôsob použitia? Zlepšuje to brzdenie, alebo odstrani vrzganie bŕzd vo vlhku a mokru?
04.01.2013 - 19:17:13
00
:rofl: :rofl: :rofl:
04.01.2013 - 19:24:06
01
dava sa na piesty, aby sa o ne platnicky neprilepili, najcastejsie sa tento sposob pouziva pri autach, tam tie platnicky su ovela dlhsie a v horsich podmienkach.. logika... |(
04.01.2013 - 19:31:39
00
Ok. Ale už keď sme pri tom, podľa obrázka na spreji som mal naozaj chuť ho nastriekať na kotúče. Grafitova vazelina je riadne šmyklava a čierna, no na kotúčoch s niečím podobným by som asi skončil zle. :D :lol:
04.01.2013 - 21:11:42
00
ten motip vyzerá ako obyčajný čistič bŕzd - odmastnovač.. rychlo sa vyparí a nezanecháva po sebe žiadne stopy. na gumové časti by som ho nepoužíval..

olej znesie 150 pohode,brzdy maju priemerne 400st ale tak to je auto co ma 1,5tony...co bike nema atd...podla mna tam ta kvapka oleja na piestiku vobec nezaškodi,tak si tak sa to pri tej teplote po čase odpari,pochybejem že sa prilpi...moj nazor a do demencie si chod nadavat doma mame kamarat


toto je bike fórum. kde si čítal že sa teplota pri brzdení na kotúčovej brzde nemôže dostat nad 180°C? neni problém sa s hydrami dostať aj na 500°C - ocel (kotúč) ide do modra, je prepálený... hej, olej sa odparí, ale nie celý, takže sa platničky prilepia. najlepšie je tam nedávať nič, alebo ako tu bolo spomínané, medenú vazelínu. ps: naštuduj si niečo o olejoch, mazivách a hydraulických brzdách.. a niesom tvoj kamarát ;)
04.01.2013 - 22:24:23
00
s tou medenou pastou som to myslel tak, že hlavne na mechanické brzdy, lebo tam sa ten hlavný pristik otáča a pri zanedbanej údržbe sa môže stať, že brzda pri úplnom zatlačení až po grip sa zasekne a môže to skončiť celkom zle,


nemyslel som to tak, že platničky sa prilepia k piestiku.. zatial sa mi to nikedy nestalo..
04.01.2013 - 22:31:01
00
mato289: reagoval som na gulfast-a.. medená pasta sa môže použit, vydrží dost vysoké teploty, používa sa (niekedy, môže - nemusí) na dosadacie plochy na náboje v autách.. aby sa nepripieklo koleso k náboju :)
04.01.2013 - 22:34:55
00
Čistič bŕzd je iný sprej tejto značky. Toto je conditioner. Tu ostane povrch strieborny, ľahko to ide prstom zotrieť. Keď meníte platničky, videli ste už, čo je pod nimi. Len samotne platničky dodajú hrdzu z oceľoveho podkladu, na strmenoch je tiež špina. Jemný prach a oxid nie sú nič moc a každá drobnosť spôsobuje odpor, zvlášt keď je človek v domnienke, že brzdy sú bezudržbove alebo vydržia. No ako komu? Cyklo šport namáha súčiastky aj 5krát viac. Každého osobná vec, čo podstúpi. Len som podal nejakú motiváciu k lepšiemu zo svojich možností. Olej v spreji bude "asi" silikon. Viac k tomu neviem napísať. Výrobca hádam niečo garantuje.
05.01.2013 - 00:37:45
00
Ako automechanik len upresním, že medená pasta sa dáva maximálne na dosadacie plochy, kde by mohlo dôjsť k tzv. zapečeniu alebo zaoxidovaniu, poprípade zahrdzaveniu klzných plôch, závitov a podobne. Na válčeky, či je to už mechanický alebo hydraulický systém je špecialne mazivo na to určené. U Bikových brzd s hydraulickým olejom by som to ale neriešil, sú mazané zvnútra. Toť toľko.
05.01.2013 - 23:37:07
00
keyboard_arrow_up