Nazdar
1. Máte niekto z fóra skúsenosť s dorábaním rýchlej expanzie na odskokový piestik, ktorý má len pomalú expanziu?
na fotkách je vidno už ten dual flow piestik, ktorý má rýchlu expanziu, a podľa neho vytočená kópia :-) (zdroj mtbr.com user Warp)

2. Máte niekto skúsenosť s rozoberaním toho klasického piestika(foto 2 vlavo)?

Prosím, nepíšte sem, pokiaľ to nemá byť k téme. Tému som založil, pretože som riešenie na to nikde na cz/sk fórach nenašiel, jedine v cz je tuning test, ale ten to má ako biznis, takže mi svoje know how zrejme neprezradí :-) a kupovať ten dual flow piestik za 70€ mi príde zbytočné teda za predpokladu, že budem schopný HSE dorobiť svojpomocne :-)

teoreticky už to mám celé vymyslené, len neviem či zoženiem niekde viac druhov tých planžetiek aby som polaboroval čo je najvhodnejšie. A či vôbec rozoberiem ten rebound piestik (iba LSE) :-)

Prílohy:

dual flow rebound damper.jpg
dual flow rebound damper.jpg 137.75 KiB thumb_up0thumb_down

dual flow rebound damper1.jpg
dual flow rebound damper1.jpg 177.52 KiB thumb_up0thumb_down

dual flow rebound damper4.jpg
dual flow rebound damper4.jpg 156.21 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2013 - 09:11:11
00
No je otázne ako sa podarí vyrobiť piestik ale teoreticky to možné všetko je.

Rozobrať labyrint by nemal byť problém, čo bude problém je zohnať planžety a vyrobiť vhodný tvar piestika aby fungoval ako má. Zároveň budeš musieť aj upraviť uchytenie labyrintu skrutkou na pieste. Ak to vieš niekde bezproblémov vyrobiť, tak by som to skúsil. Prinajhoršom nahodíš nazad pôvodný labyrint. ;)

Takže ak sa do toho pustíš, bude to zrejme laborovanie. ;)
04.02.2013 - 18:27:48
00
no mám v pláne najprv vyrobiť ten nový labyrint s tým, že sa pokúsim zohnať viacero typov planžiet. A potom ísť pokus/omyl.
04.02.2013 - 18:51:41
00
Jedno je isté, ak budú planžety slabé, neutlmíš vidlicu, ak budú moc tuhé, bude to akoby tam ani HSE nebola.

Ideálne by bolo spraviť pokus typu prejazd cez prekážku natočený kvalitnou kamerou a posudzovať jednotlivé nastavenia (spomalené zábery). Otročina ale môže sa vyplatiť. :)
04.02.2013 - 18:57:34
00
no veď hej presne na to som myslel, že od čoho sa odpichnúť. Už som zistil hrúbku originálnej planžety je to 18mm x 0.15mm :-) Ale pokiaľ nebudem schopný získať všetky potrebné veci k realizácii tak sa na to vybodnem. Ale aj tak je fajn vedieť ako to celé pracuje.
04.02.2013 - 19:18:27
00
No a toto je základný kameň úrazu niektorých vysokozdvihových vidlíc. Donedávna mali aj drahé RS len jednu expanziu (rebound). Pri 120mm to až tak nevadí, ale pri 140/150mm + je už táto funkcia potrebná.
04.02.2013 - 19:21:22
00
ešte jedna vec ma zaujíma.
Akým spôsobom ovplyvňuje pomalá expanzia rýchlu? je to tak, že ak by som mal totálne mega moc pritiahnutú(korytnačka) LSE (iba teoreticky) tak sa HSE nemusí otvoriť? alebo je to práve naopak? bohužiaľ nemám praktickú skúsenosť tak musím tuna vypisovať :-)
04.02.2013 - 19:30:51
00
Je to presne naopak. Ak obmedzíš jednu cestu, zaťažíš viac druhú. No nie? :)
04.02.2013 - 19:37:29
00
no veru znie to logicky čo si napísal :-)
takže by som to mal vedieť doma laicky otestovať práve na tú korytnačku, nie?

Inak ďakujem Lapierre za trpezlivosť a prispievanie do tejto témy. Si sa ako jediný zatiaľ zapojil (na CZ fóre je to zatiaľ bez odpovede :-) asi nerozumejú slovenčine )
04.02.2013 - 20:26:19
00
Ono je to asi takto:
LSR otvorený prietok, ktorého prietokový prierez nastavuješ klasickým odskokom.
HSR uzavretý prietok, ktorého prietok záleží od tlaku oleja na planžetky a ich tuhosti.

1. prípad: vidlica sa po menšej nerovnosti vracia naspäť, množstvo oleja ktorý sa vracia je malý, tlak v oleji je malý na to aby otvoril HSR olej preteká len LSR.
2. prípad: vidlica sa po väčšej prekážke (napr. koreň) vracia naspäť pomerne rýchlo, tlak v oleji je veľký otvára sa aj HSR olej preteká LSR + HSR. Keď je vidlica v určitej fáze návratu a už je tlak menší HSR sa zatvára = návrat je utlmený (prietok len cez LSR) vidlica nekopne.

Ak má vidlica len jeden systém R (návratu) tak ju treba nastaviť tak akurát, vo všeobecnosti o niečo rýchlejšie, aby sa stihala vracať. Zatiaľ čo u vidlice s dvoma rýchlosťami prietoku môžeš zvoliť o niečo pomalšie nastavenie.
Ak by si veľmi pritiahol LSR bude ho čiastočne nahrádzať síce HSR ale ku koncu návratu bude vidlica zas pomalá.

Nie je veľmi čo k tomuto rozoberať, nie je to nejaká náročná operácia, len je dôležité zohnať a vyrobiť potrebný materiál a potom skúmať ideálne nastavenie. ;)
04.02.2013 - 20:45:45
00
no tak som to dnes rozobral a reboundový piestik je s najväčšou pravdepodobnosťou nerozoberateľný (teda bez poškodenia) :-( zrejme to vo výrobe najprv zložia a až potom to dajú nalisovať na tú dlhú piestnicu. Tak som si zapísal všetky potrebné rozmery a pokúsim sa to vyrobiť.
05.02.2013 - 13:21:51
00
keyboard_arrow_up