sliwec a nerozmýšlal si nad http://www.bajkula.sk/e-shop?page=shop.product_details&flypage=flypage_bajkula.tpl&product_id=493&category_id=19 ? celkom slušná volba. a za 2600 je aj v karbóne. http://www.bajkula.sk/e-shop?page=shop.product_details&flypage=flypage_bajkula.tpl&product_id=491&category_id=19. sedlovky teleskopické sú, pruženie je tiež v pohode, a brzdy sú super.
24.03.2013 - 08:37:07
00
ROpa dikes za recenziu.
MirecS nad GT Force som nejak neuvazoval, podla ludi co ho jazdia-recenzii je to bike pre pokrocilych riderov, pre mna toto ma byt prvy full.

Snazim sa dopatrat aky je rozdiel vo vidle Radon SLIDE 150 model 8.0 vs 9.0 a teda
-Fox 32 Talas 26 CTD O/C 15 QR Taper (tuto vidlu vyrobca nema na stanke,nasiel som len http://www.ridefox.com/product.php?m=bike&t=forks&p=32206&ref=filter)
-Fox 32 Talas 26 CTD Adjust Fit 15QR Taper

Viete mi poradit? v respektive aky je vas nazor na ne?
24.03.2013 - 09:46:31
00
z toho čo som pochopil je O/C je na nižších verziách vidlíc http://www.ridefox.com/technology.php?m=bike&t=oc&ref=filter a FIT je technológia aby sa nemixovali olej a vzduch...vraj sa pri dlhodobom používaní FIT oplatí zvyšuje životnosť
24.03.2013 - 09:51:49
00
O/C vs FIT

O/C je momentálne otvorená patróna, kde je uzavreté tlmenie s voľne naliatym olejom vo vnútornej nohe. Je to obdobné riešenie ako používa RS/Manitou/Magura.. (kedysi boli Fox O/B patróny otvorené ale olej nasávali z vonkajších nôh = olej fungoval zároveň aj na mazanie).
FIT patróna je ako celko namotnovaná vo vidlici a keď ju vyskrutkuješ stále funguje aj v rukách. Olej je tu uzavretý bez vzduchu a nárast hladiny oleja rieši gumený vak ktorý sa naťahuje. Výhodou oproti O/C je oddelenosť oleja a vzduchu = menšia možnosť penenia, menší objem oleja = menšia hmotnosť, z toho vyplýva kvalitnejšia funkcia tlmenia ako takého.

Čo sa týka údržby, ak 30 hodín vidím ako podraz od Foxu a odporúčil by som tých cca 100h resp. 2-3000 km v závislosti od toho v akých podmienkach jazdíš a ako jazdíš. Niekomu by možno stačilo servisovať aj po 4000km a niekomu po 1000km. Takže zo skúsenosti odporúčam takýto interval, no netreba to brať ako pravidlo. Zdravý úsudok je vždy na mieste. ;)
Ak budeš niekedy potrebovať zoservisovať, môžeš sa ozvať.

Boostvalve je celkom šikovná vec, ktorá sa preniesla z DHX tlmičov na Floaty. Funguje však čiastočne odlišne, keďže toho priestoru vo Floate je málo, no podstata je rovnaká. Starší systém resp. systém bez BV používa na uzavretie prietoku rýchlej kompresie napružené planžetky, ktoré nemajú lineárny nábeh. To síce spôsobovalo účinnosť propedalu, avšak tlmič bol aj pri otvorenom režime pomerne výrazne pretlmený. BV používa už iný systém ktorý je citlivejší a zároveň tuhý pri zapnutom propedale. Jeho účinnosť je závislá už aj od tlaku v IFP komore.

Asi som to rozpísal moc podrobne? :)


Zvysok v tejto teme Fox 32 Float CTD O/C 100mm
24.03.2013 - 10:53:53
00
ja nerozumiem tomu co na GT Force moze byt pre pokrocilejsich riderov... a s tymi vidlicami je to tak ze napr. o 36 Talasoch je zname ze chodia hrozne, ale kamos teraz skusal minulorocneho 160mm Talasa s Kashimou a chodil perfektne. Takze akademicka debata ci O/C alebo FIT na 32kach nohach tiez nemusi viest k nicomu smerodajnemu...
24.03.2013 - 11:44:28
00
Cize OC system asi nebude ideal co sa tyka chodu-zivotnosti-AM pouzitia ozbzvlast na +90kg jazdca, celkovo cim viac o tom citam tym mam o Foxe viac zmiesane pocity :D
ROpa napr. http://www.pinkbike.com/news/GT-Force-LE-Tested-2013.html celkovo co som si precital o i-drive systeme a bavil sa s ludmi co GT Force jazdia, subjektivne mam pocit ze je to bike skor pre vyjazdeneho ridera, navyse loziska-pivoty sa zanasaju, ramov tiez prasklo cca obdobe ako na reignoch etc..skratka som o nom neuvazoval do uzsieho vyberu aj ked ten bike vobec nemusi byt zly.
24.03.2013 - 12:29:38
00
ROpa, GT Force ma stred o par cm (4-5?) vyssie ako ostatne biky, takze ak mas umerne k tomu vyssie sedlo, tak aj vyssie tazisko. Mozno preto.

Alebo kvoli ztazenej udrzbe "Independent Drivetrain" odpruzenia (obrazok: http://lp1.pinkbike.org/p4pb9241963/p4pb9241963.jpg).

Dalej hlavovy uhol 69 stupnov. 67 v prudkych klesaniach (nie stupaniach) je vraj o dost lepsie.

Ked som kupoval novy AM bike, tak pre toto som GT Force vyradil z vyberu. Nie som ale ziadny odbornik, mam len svoj prvy "full".


Naposledy upravil martinlm dňa 05.04.2013 - 12:12:16, celkovo upravené 1 krát.

24.03.2013 - 12:31:43
00
chceme pokračovanie seriálu :D
04.04.2013 - 12:15:27
00
som za.. tiez riesim dilemu.. :)
04.04.2013 - 12:58:21
00
bude, ale musi sa trocha oteplit, umyjem forca a odmeriem tu vysku stredu nad zemou :-)
04.04.2013 - 20:52:11
00
Dalej hlavovy uhol 69 stupnov. 67 v prudkych stupaniach je vraj o dost lepsie.

Ked som kupoval novy AM bike, tak pre toto som GT Force vyradil z vyberu. Nie som ale ziadny odbornik.


67 bude lepsi v prudkych klesaniach, nie stupaniach..
05.04.2013 - 00:51:09
00
69 stupnova hlava je zabijak. pokial si chcel uzit zjazdy a mat pocit istoty tak 67 je povinne maximum. vsetko nad je nie moc DH friendly...
05.04.2013 - 10:40:17
00
67 bude lepsi v prudkych klesaniach, nie stupaniach..
Hej hej, sekol som sa :)
05.04.2013 - 12:10:48
00
Rád by som sa spýtal, že ktoré pätky sú na radon slide 8.0 2013.
http://www.bike-discount.de/shop/k694/rahmen-zubehoer.html
05.04.2013 - 20:02:52
00
Ahojte, rovnako som sa zasekol kus, mam nejake vysetrenia kolena, tak kus cakam co povie doktor. Kazdopadne sa najviac priklanam k CANYON TORQUE GAPSTAR. Niekto ine navrhy pre AM-EN bike @2000€, okrem tych co tu uz odzneli?
05.04.2013 - 20:18:33
00
keyboard_arrow_up