Nemalo by ho zas ohnúť ale tak skús to aj s vyskrutkovaným. Hlavne ak ho bez tlaku stlačíš, tak nerozťahuj nazad!
Tesnenie určite nebude prasknuté no a keď uvidíš aké tam je tak sú dve cesty. O krúžok ktorý sa bude dať zohnať alebo X krúžok ktorý budeš musieť dať zrejme vyrobiť. :)

Keby bolo prasknuté tesnenie tak by šlo vypustiť celý tlmič tak aby nestrelil, to tesnenie je len opotrebované a prepúšťa tlak do - komory ale nie naspäť. Aj preto ostal tlmič akoby zasunutý. Takže nečakaj, že budeš vidieť poškodenie na tesnení voľným okom. ;)
06.04.2013 - 23:14:43
00
ale ako potom zistim ze ktore tesnnenie je zleee alebo tam je len jedno ? a mozem to vysrobovat aj ked budu uplne vypustene obe komory?
06.04.2013 - 23:19:49
00
Zlé je určite to, ktoré ti ostane na tele tlmiča. To vyplýva z toho ako sa správa tlmič.
Len výnimočne vidieť poškodenie na tesnení. Zvyčajne sa dá pozorovať len prejav netesnosti. :)

No a áno môžeš aj keď budú obe komory vyfúknuté. ;)
06.04.2013 - 23:24:06
00
:D ale nechapem preco stuck down riesia tak ze nechaju tu jednu komoru napustenu
06.04.2013 - 23:25:21
00
Tá druhá komora nemá nič spoločné s pružením. Tá komora má vplyv na tlmenie. Ak ju vypustíš, tak prestane byť olej v tlmení pod tlakom. Tak hrozí, že môže vzniknúť podtlak v oleji a ten sa spení (kavitácia). Práve preto som ti aj ja odporúčal, že tam ten ventil máš nechať a všetko mať natlakované.

Ak ho vytiahneš, tak bude tlmenie bez tlaku a olej sa môže speniť. Na druhej strane však neviem v akom stave je olej v tlmení, možno by sa hodil aj komplet repas a keď tam necháš ventil aj tlak tak mu to vlastne nepomôže. To zisíš tak, že tlmič vydáva pri návrate aj stláčaní zvláštne zvuky.

Ale tlmenie a problémy okolo neho neboli predmetom problému, tak som sa k tomu nevyjadroval. Len neodporúčam púšťať sa aj do tlmenia. :)
06.04.2013 - 23:29:17
00
to urcite nemam v plane :D on pruzi velmi dobre problem je len s tym zdvihom hlavne teda tie tesnenia ako hovoris O kruzky sa daju zohnat ale X si budem musiet vyrobit - a to bude asi ten najvacsi problem :(
06.04.2013 - 23:34:42
00
Nájdi u vás nejaký obchod s tesneniami, možno tam budú vedieť vyrobiť. Zaručiť viem Bratislavský Afinis. Možno by sa s nimi dalo dohodnúť aj cez mail/poštu. Na výrobu X krúžku budú potrebovať ten pôvodný a podľa neho ho vyrobia. Cena cca 5-6 € za 1ks. Pri viacerých kusoch to je lacnejšie.

Možno tam však nakoniec bude O krúžok. :)
06.04.2013 - 23:38:47
00
Tak nebudem zakladat novu temu a dam to sem mám manitou radium rl nafukal som ho sadol som na bik a tlmič mi nedrží tlak zasa som ho prifukol ale nedrží vôbec tlak cez ventilok nefučí rad by som vedel kde sa straca ten tlak ? Dík za rady alebo niaky dobry servis apropo skušal som ho rozobrat podla manualu ale nemôžem ho povolit ani za pána :(
11.04.2013 - 21:06:47
00
Všade na nete som našiel diskusie a príspevky k tlmiču Manitou LRS SPV, ktorý má dve komory SPV komoru a vzduchovú komoru + modré koliesko na nastavenie odskoku. Ja mám však tlmič ktorý má na tele názov Manitou LRS lockout a má len ventil na vzduchovú komoru, nastavenie odskoku + lockout. Na mieste kde by mal byť ventil na SPV komoru je ako keby predpríprava na daný ventil pričom toto miesto je uzatvorené päťuholníkovým šróbom. Chcem sa preto opýtať či má tento môj tlmič teda len tú vzduchovú komoru a SAG a tlmenie sa nastavuje len na základe tlaku v nej? Ďakujem.

Prílohy:

20130417_184307.jpg
20130417_184307.jpg 1.12 MiB thumb_up0thumb_down

20130417_183637.jpg
20130417_183637.jpg 1.56 MiB thumb_up0thumb_down

17.04.2013 - 19:26:56
00
mas tlmic bez spv tusim sa volal radium. tlmenie nastavujes -odskok modrym kkolieckom dole, a ccervenym mas komrepsiu a lockout
17.04.2013 - 22:55:45
00
chcem sa spytat ci niekto neviem kolko oleja mam daj do tlmica manitou swinger spv lrs air viem ze tam ide 5wt ale neviem kolko
31.07.2013 - 15:37:20
00
Ahojte,
tiez mam Manitou Radium LRS, ale kvoli tejto http://prntscr.com/dh6l6t SPV (asi) zaslepke neviem zoservisovat tlmic, lebo to proste vycnieva nad celkovy priemer. Docital som sa ze to moze byt pod tlakom ak by som to chcel dat docasne dole ale nechapem jednu vec, je pod tym nejaky ventilok alebo ako je mozne natlakovat nejaky priestor a potom tam dat zaslepku.
Inak na ten tlmic neviem najst vobec ziadny servisny manual, ale tak nebude ta vzduchova komora nic nove pod slnkom, len tesnenia a stieracie gumky.
09.12.2016 - 07:17:46
00
hm ja uz som ten svoj spv nedal servisovat hadam 4roky.. uff . ak mas radium je bez spv a asi len pouzili rovnake telo ako na spv.. a ci je to pod tlakom neviem kedze ja tam mam kvoli spv ventil ktory tlakujem.. - to tu su dost nestastne tlmice ktore je mozno aj lepsie davat do servisu
09.12.2016 - 08:02:11
00
Je to dost pravdepodobne ze pouzili rovnake telo a len dali zaslepku, a na drahsi model dali ventilok je to celkom bezna prax, ten sa da aj prikupit co som cital na inych forach ale to ja nepotrebujem. Asi to vyskusam dnes odmontovat a uvidim, ked tam bude tlak a unikne to tak to dam do servisu :D , ale osobne si myslim ze v tomto prevedeni to je len diera kadial sa lial olej do tlmenia. Servisovat to musim tak ci tak, uz ma tlmic nejaky sekany tazkopadny chod a trocha sa aj zasekava v hodnej polohe(mysleno ze ked odomknem tak musim mierne poskocit alebo prejst vacsiu nerovnost aby sa prepruzil do SAG polohy, alebo to je tymi teplotami okolo nuli, neviem, tento bike som este v zime nejazdil)
09.12.2016 - 08:16:01
00
to co hovoris robi aj mne, ale to je kvoli spv :) lockout tam nemam, to spv uz asi mozem mat nejako poskodene,za tie roky. akorat som nasiel ze servis asi na sk robi Martin Maruška - servis +421 905 314 908 m.maruska@progresscycle.sk
09.12.2016 - 08:42:53
00
keyboard_arrow_up