Na mtb je aj opotrebenie prevodov na počet najazdených km aj 3-4x rýchlejšie. (ťažšie prevody, znečistenie...).
corsair na meranie reťazí sa vyprdni. Píšem to v podobných témach už X-tý krát. Kúp nové prevodníky, novú kazetu, 3-4 nové reťaze a ku nim
rýchlospojky Sram (na 8kolo sú). Rýchlospojky preto, lebo keby si
reťaz stále nitoval, tak by nit nedržal a pri zábere by sa mohol jednoducho vyvliecť "roztrhnutie reťaze". Všetko vymeň naraz. Reťaze si skráť na potrebnú dĺžku a každú si daj do nejakého sáčku a označ 1,2,3,4. Každú reťaz po 500 km vymeň za reťaz, ktorá je ďalšia v poradí (alebo si zvoľ interval 1000 km ak jazdíš hlavne cesty).
A jazdi na tom, "donekonečna", teda kým sa neobjavia nejaké problémy. Spoľahlivo by ti to malo vydržať 12-16 tisíc km. A ak jazdíš iba asfalt, tak podstatne viac. Intervaly medzi výmenami reťazí voľ radšej menšie (500 - 700 km) = bude sa to všetko rovnomernejšie drať. Keby si dal interval veľký, tak by si mal opäť problém ako teraz.
S rýchlospojkou je výmena reťaze otázkou 5 minút. Samoizrejme jedna reťaz - jedna rýchlospojka. A do kapsičky si môžeš dať jednu ako rezervnú. Človek nikdy nevie...