ten bowden sa cisti tym ze sa don nastrieka tech. benzin ? ma to nejaky efekt, alebo radsej rovno vymenit za novy bowden aj lanko?
inak, ma vyznam ta kladka na zadnom prehadzovaci, co sa da kupit, rozmyslal som o tom. sram to ma standardne, shimano nie
Môžeš ho skúsiť vyčistiť, prípadne ak už má niečo pojazdené tak vymeniť. To si už musíš rozhodnúť sám.
Čo sa týka kladky, tak ju vozím k plnej spokojnosti. Kým som ju nemal tak som mal každú chvílu problém a nebavilo ma to riešiť. (reverzná LX)
Okrem toho som upravil
lanká tak aby boli uzavreté a zatial mám na tom najazdené cca 600km (vrátane Sv.Jura) umývania ..... bez údržby.
V podstate ide
lanko (jagwire), AL koncovka s prachovkou (gumičku treba zahodiť) Na sosáčiku je natiahnutá zmršťovacia bužirka. pokračovaním sosáčika je (neviem ako sa to volá, ale používa to nokon do svojich skladačiek len v lacnejšom prevedení) cca 20,-/m. Opačná strana je detto. Zmršťovacia bužirka slúži na utesnenie spoja.
Samostatná gumová prachovka má krátku životnosť, nakolko sa k do nej dostane prach, blato ... a to je zatláčané pri pohybe lanka do bowdenu až znemožní radenie.
To že je problém v chode bowdenu zistíš tak, že zatlačíš jemne na páčku a povolíš (prepruženie) to isté ti musí urobiť prehadzovačka. Ak sa volne nevráti, alebo pri jemnom pohybe sa ani nepohne, je problém ...