Teoreticky je to takto:
Rovnaký rám, dlhšia zadná stavba = menšia tuhosť.
Rovnaká vidlica, dlhšie vonkajšie nohy = menšia tuhosť.
Rovnaké komponenty kolesa, väčší priemer
ráfiku a dlhšie
špice = menšia tuhosť.
Prakticky je to tak, že rámy rovnaké nebývajú a rozdiely medzi jednotlivými modelmi od rôznych výrobcov sú omnoho väčšie ako rozdiel 26" a 29" verzie nejakého rámu.
Vidlica môže byť v 29" prevedení tuhšia ako v 26", vďaka veciam ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné - napr. dlhšie vnútorné nohy. To nie je ale nejaký častý prípad pokiaľ viem.
Kolesá budú menej tuhé s rovnakými komponentami isto pri porovnaní rozdielnych priemerov, kto chce tuhé 29" kolesá, bude musieť zniesť vyššiu hmotnosť alebo kúpiť nejaké extra drahé kolesá.