Jano, pamatam si na tvoje vyjadrenie o 29 pred rokmi. Vtedy to bola najvacsia sprostost,
03.09.2013 - 08:58:47
00
však ale povedal že keby jazdil, keďže sa len vozí tak je to sprostosť
03.09.2013 - 09:55:42
00
Lapaloma treba poriadne citat. Pisal som ze ak by som jazdil to - asfalt a priorita by bol uphill a rovina tak jazdim 29' Mam jednu k dispozicii na take vozenie sa po asfalte a polnackach. Na pretekanie mam stale 26 a pri tom zatial ostavam.. a Jozo, iba hlupaci nemenia nazor. Tiez som bol kedysi proti carbonu a teraz nan nedam dopustit. Clovek dospieva, meni sa..
03.09.2013 - 10:53:04
02
Suhlasim, na zaklade novych poznatkov nazory zmenit treba, len nie tak kategoricky v zrode niecoho noveho to odsudit bez hlbsieho poznania. Som rad, ze dospievas:)
03.09.2013 - 11:59:32
00
V tom case boli 29' v plienkach a boli ozaj tarbave a skarede. Dnes su menej tarbave a trosicku menej skarede. Vyvoj siel dopredu.. ale zatial si ju pod sebou na moje jazdenie predstavit neviem. Negativa pre mna stale prevysuju benefity.
03.09.2013 - 13:23:59
03
To vie predsa každé malé decko že čím vačšejšie kolesá tým vačšejší king - teda aspom v autotuningu to tak odveky vekov fungovalo, tak neviem prečo by to nefungovalo na bicigli. :P
04.09.2013 - 13:09:10
01
btw na autách je tiež pekne vidieť kedy sú lepšie väčšie a kedy menšie kolesá :) aj keď tam do toho občas kecá aj profil pneumatiky..
04.09.2013 - 13:22:46
00
.. ale zatial si ju pod sebou na moje jazdenie predstavit neviem. Negativa pre mna stale prevysuju benefity.

zaujimavé, že aj "eliminator" v JAR išli (skoro) všetci na 29 a ten sa mi teda nezdal MÁLO technický (teda enduro)
(ja viem, vieeem , už to počujem ... marketing..., sponzor..., jazdiš na tom za čo ťa platia ...., bla bla)
ale zasa, keby bolo jasne, že som na 26 (výrazne) lepší (rýchlejší) a môžem byť majster ... TAK neviem .. neviem
04.09.2013 - 13:29:52
01
Tak prispejem k téme aj v trochu serióznejšom tóne: som výškou postavy mierny nadpriemer a 29nu by som kľudne "utiahol". Na tému rozdielov 26 a 29 prípadne 27,5 vyšlo už toľko textov a je celkom reálne dostať sa k testovacím bicyklom, že každý sa môže v tých výhodách a nevýhodách zorientovať a vybrať si podľa svojich preferencií. Mne osobne vyhovuje práve tá hravosť "prerasteného BMXka" a preto zostanem pri 26kách. A nepochybujem, že je dosť ďalších bikerov, ktorí z podobných alebo iných dôvodov budú zástancami tohoto rozmeru, takže predpokladám, že hoci sa teraz úsilie výrobcov sústreďuje na väčšie rozmery, klasika nevymizne. Tipujem, že istý rozmer kolies bude prevládať v istom type jazdenia (napr. XC-29, AM/FR/DH-27,5/26), a je možné, že sa dožijeme toho, že niektorý model biku bude mať v závislosti na veľkosti rámu aj rôzne veľkosti kolies.
04.09.2013 - 14:01:34
05
priklanam sa k Djick-ovemu nazoru, tiez som kedysi karbon odsudzoval (tak pred 4 rokmi) ale technologie pokrocili a teraz aj ked jazdim hlinu na dobry karbon nedam dopustit. Podobne to vidim aj pri rozmeroch kolies, mam vysku rovne 2 metre, ale jazdim, a nejaky cas este budem 26" kvoli stylu jazdy. Myslim ze casom presedlam na 27,5 ale este si nejaky cas pockam kym to bude trosku viac dotiahnute k dokonalosti a hlavne vacsia dostupnost komponentov prie tieto nove rozmery.
04.09.2013 - 15:26:12
02
drobná otázočka:
ČO bude dotiahnuté viac k dokonalosti ???
(duše, gumy, ... ?????)
:lol:
04.09.2013 - 20:15:07
00
:D

Prílohy:

airless-bike-tire-nov20121.png
airless-bike-tire-nov20121.png 450.38 KiB thumb_up0thumb_down

04.09.2013 - 21:33:39
00
Ono problematika 26" vs 27.5" je trochu o niecom inom ako 26" vs. 29".

29" nikdy neboli tlacene ako nahrada za 26". Proste to bol tradeoff, kompromis, ktory sa v niektorych situaciach oplatil a v inych zase nie. Podla to ho kdo co a kde jazdi. A tu basnicku kedy su 29" kolesa lepsie, a kedy su lepsie mensie kolesa uz pozna asi kazdy.

Na druhej strane 27.5" je tlacena ako uplna nahrada za 26". Vyhody su minimalne az ziadne. Nevyhody su minimalne az ziadne. Mnohi rozdiel ani nespozoruju. A co sa tyka dostupnosti komponentov, podla toho co vyrobcovia predstavuju a ako to vyzeralo na eurobike by som sa vobec nebal. Nemat 27,5" v ponuke buduci rok bude marketingova samovrazda :lol:
04.09.2013 - 23:42:18
02
Treba uznať,že marketingová masírka je v prípade nového-najlepšieho rozmeru kolies silnejšia,ako keď pred pár rokmi objavili "nový" rozmer 29-er ...
Vôbec im nevadí,že číslo 27,5" je klamstvo,skutočný rozmer by mal byť 27" keďže priemer ráfiku je len o 25 mm viac ako v prípade "starého" rozmeru 26"
Ak sa na tieto nové akože 27,5" ráfiky nasadia plášte od rovnakého výrobcu v rovnakej šírke-napr:2,25 reálne zväčšenie priemeru kolesa bude práve len o tých 25 mm,čo je vlastne necelý palec.
Jazdiť sa na tom bude samozrejme dobre,keďže sa dobre jazdí aj na 26" kolesách ...
Trocha počtov-ráfik akože 27,5" má priemer 584 mm,ráfik 26" má 559 mm,t.j. 584-559=25 : 2,54 =0,984"
Samozrejme tento nový rozmer sa presadí,len poukazujem na to,aký mocná je sila marketingu,že im nevadí uvádzať skreslené fakty.
11.09.2013 - 12:39:31
05
veru tak, co budem ja neborak robit ked som si kupil 26´ a este aj HT :D
11.09.2013 - 12:53:33
03
keyboard_arrow_up