Hladal som, ale podobnu temu som nenasiel. Jazdite niekto 2 sady kolies? Na jednej sade mam staru kazetu (retaz bola menena vzdy v cas podla kalibru) a na druhej mam novu kazetu. Nemoze ta starsia kazeta skorej opotrebovat retaz a ta zase rychlejsie nicit novsiu kazetu? Ci si to cele sadne na daku ustalene ojazdenu hodnotu? Podobne kotucove brzdy, neprebrusuju sa platnicky na druhy kotuc a spat? Ake mate skusenosti?
14.11.2013 - 19:37:25
00
Mám 3 sady, jednu už ale nepoužívam. Je skôr ako záložná. S kazetami problém nie je, brzdy trvá pár zabrzdení kým si sadnú a brzdia na 100%.
14.11.2013 - 19:50:17
00
ak mas jednu kazetu novu a jednu jazdenu samozrejme že sa bude retaz prisposobovat. ak nieje stara nejak moc zjazdená, je to este ok...zaleži aj či jazdis silovo alebo frekvenčne... retaz je spotrebak do 1500km :)
14.11.2013 - 21:46:08
00
ak mas jednu kazetu novu a jednu jazdenu samozrejme že sa bude retaz prisposobovat. ak nieje stara nejak moc zjazdená, je to este ok...zaleži aj či jazdis silovo alebo frekvenčne... retaz je spotrebak do 1500km :)


o retaz mi nejde, skor o to ze sa nova kazeta "prisposobi"-ojazdi retazi...

este otazka k brzdam. na jednej sade mi sucha prasiatko. je vysunute asi 3mm. piestik sa da lahko zatlacit dnu, ale ked ho zatlacim dnu a potom ked stlacim brzdu (da sa pretlacit az na doraz), vzdy sa povysunie o 1mm. 3 stlacenia=3mm, potom zacne fungovat normalne, ale prasiatko ostane vysunute na 3mm pri kotuci. chapem to tak ze je to takto v poriadku, brzda sa sama nastavila na spravnu polohu, len to sucha. alebo to nema takto fungovat?

nechcem menit poziciu strmena kvoli druhej sade, ta je ok...nemoze sa to prasiatko vratit o kusok viac?
platnicky som vycistil.

brzdy su shimano BR-M585.
14.11.2013 - 22:17:44
00
Takze uspesne sa mi to podarilo. Podelim sa o moje skusenosti pre buduce generacie.
Nastavenie kotucoviek pre dve sady kolies je pokrocily psychiatricky test ktoreho cielom je preverit mentalnu odolnost jedinca a nastavit kolesa tak aby ani jedna sada nesuchala.
Uspesne zdolanie testu sa spozna podla toho ze ani jednu sadu nevyhodite z okna.
Akekolvek pokusy typu vyskusam nevyhnutne su uplne zbytocne. Najlepsie je zacat od podlahy a vyhodit platnicky von zo strmena. Vzhladom na to ze kazde koleso ma trochu ine umiestnenie kotuca v priestore, najlepsie je nastavit strmene tak ze striedavo skusame obe kolesa az dosiahneme dokonaleho vysledku bez dotyku pri kazdej sade. Potom nasadime platnicky a striedanie kolies opakujeme. Doladit umiestnenie nam pomoze mierne natacanie osky a kolesa v uchyte.
16.11.2013 - 20:16:49
00
nieco taketo som teda nikdy nerobil, piesty sa same prisposobia - na jednych kolesach ich mam nesymetricky vysunute, na druhych su vystredene
16.11.2013 - 20:23:49
00
Ked som jazdil 2pary Crossridov jeden na 6dier a druhy na CL z adapterom tak som pouzivat podlozky na vycentrovanie kotuca. Konkretne tieto od Syntace. Maju hrubku 0.2mm takze sa da kotuc jemne odstupnovat. Tak isto je este alternativa od Hope ale oni robia len dve hrubky 1mm a 2mm.

Tie syntace podlozky dokonca teraz pouzivam na prednom kolese lebo som mal prasa dost v krajnej pozicii a tazko sa uz centrovalo aby sa brzdy nesuchali.

Este som nasiel nemecky shop kde si mozes vybrat a nakombinovat rozne hrubky podloziek
http://shop.brake-stuff.de/en/disc-shims/88-disc-shims-for-disc-rotors-6-hole.html
17.11.2013 - 10:33:20
00
Je to individualne - minulu sezonu som pouzival 2 pary kolies: Mavic Crossmax SLR 29" a druhe kolesa s nabojmi Novatec D811SB-15/D712SB a nemusel som pri vymene nic riesit, stacilo len vymenit kolesa ;-)
17.11.2013 - 10:49:27
00
keyboard_arrow_up