ktorý by ste brali ?
TREK superfly 7 29er 40% [ 12 ]
TREK superfly 8 29er 53% [ 16 ]
GIANT XTC 1 29er 7% [ 2 ]
Celkový počet hlasov : 30
pozeral som tu superfly 7 a hned vedla som narazil na Trek Stache 7:
http://www.trekbikesbb.sk/29-horske-hardtail/trek-295c-stache-7-2014-kolekcia-gary-fisher/
co je to zac? na pohlad sa velmi podoba na Superfly 7, ale je o stovku drahsi a zda sa ze vybavou horsi... alebo nieco prehliadam?
03.02.2014 - 23:17:09
00
Je to "drsnejšie" HT-čko. Za trochu odlišný rám a vidlicu s vyšším zdvihom si nechajú niečo priplatiť, lebo je jednoducho málo konkurenčných modelov.
03.02.2014 - 23:20:55
00
Ano, tiež mi ten Stache príde ako športovejší/hravejší HT ako Superfly. Myslel som, že Stache je len pre americký trh, aspoň minuloročný bol. Celkovo je veľmi dobre riešený. Aj v hodnotení na bikeradar.com o tom píšu: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/29er/product/review-trek-stache-7-13-47400/ (to je minuloročný Stache 7). Veľmi dobre spravili sedlovú trubku a tak sa zadné koleso môže viac posunúť pod sedadlo - zadná stavba rámu je kratšia a tým pádom tuhšia. Prešmyk tam dali s úchytom direct mount a nie na obímku, ktorá zaberá miesto za sedlovou trubkou čo je tiež veľmi dobre. Taktiež zmenili dizajn rámu Superfly po 3. rokoch (Paragon 2011, Superfly 2012 a 2013 sú iné). Pekne zatočili sedlovú trubku dole okolo zadného kolesa a tak jazdec má o niečo lepší uhol na ťahanie. Taktieť prešmyk tam dali na direct mount vďaka čomu taktiež koleso sa zmestí bližšie a zadná stavba rámu ( shorter chainstays ) je kratšia a tuhšia. Na mojom Trek Paragon 2011 ráme je sedlová trubka rovná a prešmyk je na obímke a tak trčí cca 1,5 cm za zadnú trubku. Približne o toľko je na Stache a Superfly 2014 rám kratší (teda aspoň myslím - dáva to zmysel) a tým pádom tuhší. Tiež nové na 2014 Superfly ráme je pevná oska na zadnom kolese čo predošlý nemal.
Aj ten Stache by bola tiež dobrá možnosť. Minuloročný Stache 7 a 8 mali vidlicu s 10cm zdvihom. Teraz dali 12cm čo je dobre pre jeho zameranie a viac sa odlíši od Superfly.
04.02.2014 - 10:04:18
00
Pre mňa ako dlhoročného Trekára je Superfly 2014 splnený sen, čo sa geometrie týka. Zadná stavba je 430mm, čo je iba o centimeter dlhšie ako boli 26"-ky z 2013
Sedlová trubka je pri 17,5" 41cm , takže rám je pekne nízky, hlavovka je tapered a má 10cm, takže pri použití rovných riadidiel budú v rovnakej výške ako na 26"tkách s 12 cm hlavovkou. Efektívna dĺžka rámu je pri 17,5" 602mm, čo je len o chlp menej ako mali 26"ky 8series (2010-2013). Čiže ti v pohode stačí o číslo menší rám ako je u treku zvykom.
K tomu pevné osy 15/12mm, G2 offset korunka na vidlici a vnútorné vedenie laniek. Za mňa je ten rám dosť nadčasový a hlavne rýchly a dobre ovládateľný a hlavne celkovo tuhý.
To či brať 7 alebo 8 už je na tebe a tvojich finančných možnostiach. Jazdil som rebu a teraz mám foxu. Chod foxy je pre mňa viac vyhovujúci aj keď reba sa dala lepšie nastaviť (dual air verzia) . Pri tejto solo air to už bude zajedno. Osobne sa mi viac páči modrá farba, ale FOXa, SLX kľuky a brzdy by ma asi presvedčili ísť do osmičky. ;)
04.02.2014 - 13:24:27
00
Takze superfly 7 pokladate za celkovo odladeny bajk? alebo by ste na nom nieco menili?
Mne napr. vadia predne prevody 36/22. Mam uz 10rokov cross s cca rovnakymi kolesami a prevodmi 48/38/28 a myslim ze 36/22 by bol pre mna docela sok :)
04.02.2014 - 14:56:29
00
hej aj ja by som asi vymenil kluky resp. prevodniky na iny rozsah lebo hentie tam su fakt maličččke :D
tak este mam na rozhodovaNIE 3 MESIACE TAK UVIDIM :P
04.02.2014 - 16:26:38
00
mam taku kacirsku otazku - bol by problem na superfly 7 vymenit 36/22 za 48/36/26? co na to predna prehadzovacka? a co na to retaz? trosku upresnim,
nechcem ani nebudem mat dva biky (cesta/teren) a musim to riesit jednym... do prace mam 40km po asfalte tam a 40 zase spet, okrem toho jazdim do okolia po kopcoch (kysuce)
04.02.2014 - 16:45:57
00
Mne napr. vadia predne prevody 36/22. Mam uz 10rokov cross s cca rovnakymi kolesami a prevodmi 48/38/28 a myslim ze 36/22 by bol pre mna docela sok :)

To máš na ňom aké plášte?
Do práce chodíš rýchlosťou 50km/h po tom asfalte?
04.02.2014 - 17:22:58
00
... to nie, viem ze je to mozno divne, ja som ale na tych prevodoch jazdil 10rokov a zvykol som si slapat viac silou, klasicky po rovine vyuzivam 48:15, ak potlaci vietor 48:13, dole z kopecka si hodim 48:11 - to to potom frci 50-60. plastem mam Maxxis Worm Drive Cross 700x42c
04.02.2014 - 17:38:26
00
Však ten plášť sa zmestí aj do 26" rámu/vidlice, nie? :)
29" kolesá + "normálne" objemnejšie plášte = veľký rozdiel v priemere kolesa, je nutné tomu prispôsobiť aj prevody. 44 zubový prevodník je podľa mňa také ešte prijateľné maximum, nebude to ani vyslovene blbo vyzerať a na asfalte môžeš jazdiť extra rýchlo.
04.02.2014 - 17:55:45
00
janooo to musíš byť iný dupač :D Neviem si predstaviť že by si využil na 29ine 48 z prevodník v kombinácii s najťažším pastorkom na kazete a keby aj hej, tak určite minimálne (možno pri rýchlosti 60+ km/h).Keď už by si chcel 3 prevodník, tak skôr 42/32/24 to podľa mňa musí stačiť na HT každému aj keď osobne by som určite uprednostnil 2 prevodník :)


Naposledy upravil imro1 dňa 04.02.2014 - 18:16:45, celkovo upravené 2 krát.

04.02.2014 - 17:58:06
00
38/11 na 29x2,2" bude pocitovo to isté ako 42/11 na 26"x2,2". Je blbosť dávať tam 48z pílu, ak na tom nebudeš mať slicky a nebudeš na tom dávať dlhé asfaltové zjazdy. Ja si v pohode prišlapávam do 50km/h na 40/11 na 27,5"x2,25" , ak chceš na tom jazdiť viac, tak potom nechápem na čo ti je XC 29 HT. Kúp si radšej cross a lacný cesťák na cestu do práce. No ak potrebuješ fakt veľký rozsah, tak tam daj maximálne 42/32/22 + 11-36
04.02.2014 - 18:01:59
00
tak za dupača sa nepokladam :) proste pisem co mam a na co som zvyknuty. 48/36/26, resp 48/38/28 ma myslim kazdy majitel cross bicykla - nemyslim ze kazdy majitel crossu = dupač ;).
tych 48:11 vyuzijem skutocne len dole kopcom a myslim ze ho mozem obetovat :)
04.02.2014 - 18:03:33
00
bimjeam: cross pre mna neni, jeden mam a viem to - okrem cesty do prace jazdim aj kysucke kopceky a na to treba odpruzenu vidlu :)
PS: mam 190cm/93kg, takze radsej XC 29 HT s poriadnou vidlou ako cross
PPS: chodim s kolegom - ma staru zavodnicku - favorit, posledne leto presekol obe gumy (32mm) na tych nasich kysuckych "asfaltkach" :)
04.02.2014 - 18:08:45
00
tak za dupača sa nepokladam :) proste pisem co mam a na co som zvyknuty. 48/36/26, resp 48/38/28 ma myslim kazdy majitel cross bicykla - nemyslim ze kazdy majitel crossu = dupač ;).
tych 48:11 vyuzijem skutocne len dole kopcom a myslim ze ho mozem obetovat :)

No myslel som tie prevody z pohľadu mtb, nie krosu ;) čo je dosť rozdiel
04.02.2014 - 18:15:25
00
keyboard_arrow_up