ktorý by ste brali ?
TREK superfly 7 29er 40% [ 12 ]
TREK superfly 8 29er 53% [ 16 ]
GIANT XTC 1 29er 7% [ 2 ]
Celkový počet hlasov : 30
oki, skusim opet tu povodnu otazku - mozu vzniknut nejake problemy pri vymene kluk z povodnych (36/22) na 42/32/24 (44/32/22 prip. 48/36/26)?
predpokladam ze musim pozerat kompatibilnu s 10prevodovym shimanom a predpokladam ze bude treba dlhsia retaz... tiez bude asi treba upravit polohu presmykovaca, je to tak? alebo sa mylim? dik.
04.02.2014 - 19:25:56
00
Pri 48z by mohol byť problém s napnutím reťaze, že by ti to v teréne mohlo trieskať o stavbu, ale s XT shadow plus, to bude asi pohoda. Skôr ti bude asi 36z prevodník brúsiť zadné vzpery. A ešte to bude divno vyzerať ;)
04.02.2014 - 19:55:53
00
oki, dik za rady, vidlu mame poriesenu - verziu s 48/36/26 zamietam :).
co zbytok komponent? vymenili by ste este nieco ine?
05.02.2014 - 06:32:54
00
Zvyšné komponenty na 7ičke aj 8ičke sú v pohode. Nepredpokladám, že tie ich bontragerovské náboje budú mať alu orech, tak kazeta bude v pohode.
Ja osobne by som ti odporučil prerobenie na bezduše. Budú ti stačiť na to ventilky a tmel (no tubes), kamarát kupoval aj orginálny kit pásiek do ráfkov od bontrageru, ale mala by stačiť aj 21mm žltá páska (stan´s)
05.02.2014 - 09:07:21
00
no ved ak som dobre cital tak naa originalnych verziach tychto trekov su pouzite bezdusove systemy tak to je v poho de :P a jedine co asi vymenim budu prevodniky + nejaky blbosti a možno by som tam hodil aj ine sedelko ale neviem -ak budu keše :D
05.02.2014 - 15:38:36
00
!!!!!! MOŽTE PORADIT NEJAKE TO SEDLO !!!!! najlepsie od BONTRAGERu ,PROLOGO, FIZIK moze byt pripadne aj SELLE najviac do 100€ ;)
05.02.2014 - 15:55:05
00
Sedlo je dosť individuálna záležitosť. Ja osobne som jazdil Bontrager sport (bolo moc mäkké na dlhé výjazdy), Bontrager Race (v pohode, ale tiež jedno z tých mäkkších, dralo mi gate, lebo má prešívané kraje do hrany). Teraz jazdím Selle SLR Max Flow , lebo som potreboval niečo s riadnou dierou :P a síce som si naň nejaký čas zvykal, ale problém s tŕpnutím inštrumentu je preč, v teréne ani neviem, že nejaké sedlo mám, na monotónnych cestných výjazdoch po 50km začínam cítiť, že je tvrdé až moc. Ale už by to chcelo aj nové gate a mať viac najazdené :). Mal som kedysi aj selle C2 gel, ale to mi nesadlo vôbec šírkou. Osobne si ale myslím, že Bontrager evoke 2, čo dávajú na superfly-e je fajn sedlo, bratranec sa naň nesťažuje a to prešiel zo specialized phenom team carbon. Akurát je trochu kratšie, čo by nemuselo vyhovovať časovkárom do vrchu :)
06.02.2014 - 08:36:33
00
bimjeam, s tým Superfly 2014 rámom si to presne vystihol. Ja som tiež veľký fanušík TREKu - Gary Fisher G2 geometrie, Superfly 2014 je ideálny rám. Fakt nič mu nechýba. Teraz do 2014 verzie doplnili to, čo predošlím (Paragon 2011, Superfly AL 2012 a 2013) chýbalo - kratšia zadná stavba, direct mount, zahnutá sedlová trubka a pevná os na zadné koleso. Hneď by som ho bral. No ešte musím vydržať na mojom Paragone. Len ma napadlo, že TREK dáva doživotnú záruku na rámy. Ak sa niekomu zlomí rám aj po niekoľkých rokoch, dostane nový, ale aktuálny ročník. Možno sa mi niekedy náhodou zlomí :D
K tej druhej téme, Janoooo, ja som dávnejšie tiež mal crossový bike, potom som prešiel na MTB 29". Tiež mi najprv chýbala tá rýchlosť a tak som vyskúšal tú "haluz" a dal som si tam crossové kľuky 26-36-48. Ďalšia vec je, ja mám 2 sady kolies, 1. s riadními MTB plášťami 2.2in, 2. najužšie cross plášte 28mm. Mením ich hlavne cez letné mesiace keď viac chodím na hrádzu. Pri tých 2. kolesách tie kľuky boli vyhodné. Dobre sa dala nabrať rýchlosť a často som ťahal aj 48-11. Tiež chodievam na bajku do prace cca 15km. Ale keď som mal 1. kolesá, tak 48 prevodník fakt bol k ničomu. Ani náhodou som nenabral takú rýchlosť, aby som ťahal 48-11. V teréne, tie najťažšie stupaky, ktoré som predtým vyšiel na 24-36 som už na 26-36 nevytiahol a musel tlačiť. Potom som si všetko vratil jak bolo 42-32-24. Predsalen, kolesá sa vymenia ľahko, ale kľuku premontovávať na každú jazdu by bolo trochu moc. Zas 42 najvačší prevodník mi bolo málo. Po asfaltkách, hlavne cestou do roboty často som ťahal 42-11 a šlo by to aj viac (s kolesami 2.2 plašte) no nedalo sa. Neskôr ma napadlo prejisť zo Shimano na SRAM kľuky a tak mám X9 22-33-44. To mi úplne stačí a vyhovuje. Bike mám dosť univerzálny, rýchly na asfaltkách a dosť ľahké prevody do terénu.
Na tom Superfly 7 alebo 8 ak si chceš dať 3-prevodníkové kľuky tak samozrejme predný prehadzovač musíš vymeniť. Ten je 2x10. Taktiež aj k nemu príslušné ľavé radenie 3x tam musíš dať. Akurát daj pozor ako je ten predný prehadzovač uchytený na ráme na tom direct mount, samozrejme keď tam bude vačší prevodník tak prehadzovač musí ísť vyššie, neviem ako je to robené ten direct mount, ešte na mojom staršom ráme je predný prehadzovač na obímke, tak nebol problém ho posunúť vyššie, ale ten direct mount - aby sa to dalo spraviť.
06.02.2014 - 09:41:36
00
drifter_00: dik presne tuto odpoved som potreboval :)
06.02.2014 - 10:09:47
00
drifter_00 ešte k tej záruke: doživotná záruka ti platí len ak zaregistruješ číslo svojho rámu na medzinárodnej stránke treku do 365 dní od orazenia záručného listu, inak máš nárok len na klasickú zákonnú 2r záručnú dobu.
Na českom fóre sa riešila aj koľko trvá taká "doživotnosť rámu". Niekto sa tam vyjadril, že v praxi je to cca 5 rokov, že po piatich rokoch to väčšina výrobcov (vrátane treku) nevyreklamuje z dôvodu nadmernej opotrebovanosti.
06.02.2014 - 11:08:48
00
bimjeam,
Na tom Superfly 7 alebo 8 ak si chceš dať 3-prevodníkové kľuky tak samozrejme predný prehadzovač musíš vymeniť. Ten je 2x10. Taktiež aj k nemu príslušné ľavé radenie 3x tam musíš dať.

Prešmykač áno, je treba vymeniť no ľavé radenie nie. Nové 10 s Shimano ľavé radenie má prepínač na 2/3 prevodník, takže to meniť netreba ;)
06.02.2014 - 18:47:21
00
tak tak ;)
06.02.2014 - 21:27:48
00
Aha, to som nevedel s tou reklamáciou. Ten rám, ktorý mám, kúpil som ho v čechách na inzerát a tomu pôvodnému maiteľovi sa to stalo, že sa mu zlomil jeho rám Paragon 2009 v roku 2011 a tak dostal rám Paragon 2011. Dal mi to všetko s papiermi, že vyreklamujú ak sa aj tento zlomí. Samozrejme, že sa moc snažiť o to nebudem ;) Zaregistrovaný je. No neviem o nikom, komu by to po viac ako 5 rokoch zamietly. Môže byť. Píšem si aj na amerických forach na stranke mtbr.com tam jeden písal, že sa mu zlomil rám paragon 2007 v roku 2011. Dostal teda rám Paragon 2011. Musel potom riešiť aktuálne komponenty, kedže v 2007 ešte hollowtech nebolo moc bežné a pressfit už vôbec neexistoval. No a o rok sa mu aj ten zlomil a tak mu dali rám Superfly AL Elite 2012. Na záver podotkol: "as long as they keep sending them, I'll keep riding them".
07.02.2014 - 14:06:08
00
Drifter, inak v podmienkach treku je aj, že doživotná záruka platí len pre prvého majiteľa ;)
07.02.2014 - 16:29:09
00
Jasné, že na prvého majiteľa, ten chalan, ktorý mi ho predal, povedal, že ak sa to stane, nech ho kontaktujem. On pozná majitela obchodu, kde ho kupoval a vybavil by to. Ale tak keď za 2 roky nepraskol, tak snad už vydrží.
17.02.2014 - 09:08:57
00
keyboard_arrow_up