Ja by som napriklad taku cyklotrasu z Rajeckych Teplic uvital, pretoze nemam chut sa trepat cez Turie a Kunerad ked sa potrebujem relativne rychlo a bezpecne dostat do ZA. Po hlavnej ceste to byva o hubu.
11.03.2014 - 07:57:52
00
Existujúcu cestu v niektorých miestach uz nie je velmi kam rozsirovat. V Bytcici a Porubke by museli zatrubnit priekopy alebo zburat domy. Navyse uz zacala vystavba D1 po LL, na ktoru bude nadvazovat privadzac zo Ziliny az za Porúbku. Nepredpokladam, ze nebudu potom I/64 rozsirovat, skor ju zmenia na cestu II. tr. Intenzity by sa tam ale mali aj tak pohybovat okolo 3-6tis vozidiel v roznych usekoch, co je 1/3-1/2 sucasnych.
Lord predpokladam, ze pod cyklocestou si predstavujes nieco ako v Bystrickej doline. Tam je to dopravnym znacenim oznacene ako spolocna cesticka pre pesich aj cyklistov. Sirka vsak nezodpoveda ani minimálnej sirke samostatnej cesticky pre cyklistov podla STN 73 6110. Smerove vedenie je tiez v niektorych miestach otazne.
Pri cesticke v Rajeckej doline bude treba dodrziavat uz nielen STN ale aj TP, ktore budu platne od tohto roku. Sirka cesticky pre cyklistov bude min. 2,5m ak sa tam budu motat aj chodci tak 4m. Lepsie budu osetrene aj polomery smerovych oblukov. Zeleznica aj Rajcianka maju podla mna aj priaznivejsie smerove a vyskove vedenie ako existujuca cesta I/64. Aj tak sa to ale da naprojektovat zle, tak bude treba pripomienkovat vsetko co splodia.

Prílohy:

privadzac.jpg
privadzac.jpg 197 KiB thumb_up0thumb_down

11.03.2014 - 09:46:27
00
Ozaj Žigo...pripojenie diaľnice v Strážove ostane tak idiotsky, alebo sa zruší a diaľnica bude plynule pokračovať smerom na Kysuce? Narážam na to, že je to prvá križovatka (ktorú som spoznal), kde tí pomalší musia prechádzať do "rýchleho" pruhu, aby nešli ďalej na diaľnicu, ale ostali na "starej" ceste 1. tiedy. V opačnom smere je to podobne. Traktor s hnojom, babeťák či cyklista sa zrazu ocitne v treťom pruhu a musí sa pokúsiť plynule zaradiť do pravého pruhu. Respektíve iba do stredného, lebo do pravého zaradiť sa mu zakazuje plná čiara. Ten pravý je skôr len pripájací, ale je v dĺžke okolo 300 metrov. Dosť dlhý úsek pre cyklistu, aby rešpektoval plnú čiaru a išiel v strednom pruhu namiesto v pravom pri kraji vozovky. Tu samozrejme v rámci vlastnej bezpečnosti plnú čiaru ignorujem aj pred policajtami, ktorí tam často merajú rýchlosť. (vtedy je veľký rozdiel ako zrazu všetci jazdia s autami opatrne)
11.03.2014 - 11:37:10
00
Co budu robit na terene veru neviem. D3 po Brodno by malo byt hotové do 2017 vratane tunela Povazsky Chlmec, ale v krizovatke v Strazove sa asi iba dorobí pokracovanie mosta cez priehradu. Na zjazdoch by sa podla mna mal znizovat pocet jazdnych pruhov na jeden, ale konkretny vykres so zmenou dopravneho znacenia som nevidel. V Brodne to bude riesene tak, ze na I/11 pojdes v oboch smeroch v pravom pruhu. Inak Strazovu sa radsej vyhybam cez Ovciarsko alebo Chlmec, ked ma okolo tych zarubnych murov a protihlukovych stien v Strazove obiehaju kamiony mam pocit, ze ma nasaju alebo oplieskaju o zvodidla.
11.03.2014 - 12:21:31
00
http://zilina.dnes24.sk/zilinski-cyklisti-sa-maju-na-co-tesit-novej-cyklomagistrale-svita-na-lepsie-casy-171953
13.03.2014 - 09:15:04
01
O Rajeckej cyklomagistrale sa naozaj hovori uz roky. Durnek zo ZSK o nej hovoril este pred dvoma alebo troma rokmi, ze ma najvyssiu prioritu po Vazskej, akurat uz na ZSK nerobi. Je fajn ze sa do toho teraz zapojil aj zupan a poslanci. Co sa tyka trasy, tak som naozaj zvedavy co vymyslia. Ja som pred dvoma rokmi uvazoval o tomto https://plus.google.com/u/0/photos/100083896128463037342/albums/5789390107401077505 (gpx nemam) ale zavadzia tam par domov. ZSK ma v GISoch toto http://gis.zask.sk/FrontController?project=budovanie_cyklotras&extentMinX=-495391.38754971&extentMinY=-1256992.05100903&extentMaxX=-326560.42488778&extentMaxY=-1102361.82352427
13.03.2014 - 11:01:31
00
Malu cyklojazdu v marci sa mi zorganizovat nepodarilo, tak vas teda pozývam na prvú jarnú - klasicky 22.4.2014, 17:00, Hlinkovo. Za pekneho pocasia nas dufam konecne bude cez 300.
Co sa tyka krizovatky pri VUC tak sa s mestom furt natahujeme na povoleni stopciar ale mame aspon scitanie. Spolu preslo v krizovatke 12. marca cca 443 cyklistov za den vo vsetkych smeroch, z toho ale cca 74% po chodníku + priechode.
Pracuje sa aj na generele cyklistickej dopravy v meste ale som troska sklamany z pristupu mesta k nemu. Ked budem mat prvy navrh zverejnim.

Prílohy:

IMG_20140416_172302.jpg
IMG_20140416_172302.jpg 1.41 MiB thumb_up0thumb_down

17.04.2014 - 10:29:55
00
Cyklojazda za nami, dakujem zucastnenym aj tym co dosli aspon na film porosypat pukance de sa dalo.
Ak by mal niekto 6.5. volno, tak mame zaverecnu konferenciu z projektu Central MeetBike v Polome http://www.cyklodoprava.sk/pozvanka-na-zaverecnu-konferenciu-centralmeetbike/ Budu tam cyklokoordinatori z CR, Nemecka ktosi z Polska a od nás. Je to trocha casovo narocnejsie, ale bude jedlo, pitie (chlast asi skor nie) a bajky na pozicanie. Platia to eurofondy, takze vstup volny.
24.04.2014 - 13:02:17
00
Toto uz je pomaly na vtipkara http://zilina.sme.sk/c/7273079/primator-choma-postavil-opatovnu-kandidaturu-na-patbodovom-programe.html?utm_source=link&utm_medium=rss&utm_campaign=rss
"Ideme dať tomu filozofiu požičovne bicyklov, ale sofistikovaných, ako ich vidíte v Belgicku alebo Holandsku. Financovať to chceme z prostriedkov Európskej únie a máme dokonca preštudovaný spôsob financovania v prípade, že by na projekt Cyklomesto nevyšli eurofondy"
Chysta sa ale aspon projekt prepojenia centra mesta s vodnym dielom (z penazi kie samozreme), situacie pridam neskor, pripadne aj generel cyklistickej dopravy ak by niekto chcel vidiet.
08.07.2014 - 22:21:08
00
tak MHD zdarma je zaujímavejšie :D to mu poradili z vedenia strany asi :D
09.07.2014 - 09:01:47
00
nejak to tu upadlo ...
Žigo - nic nove ?
05.02.2015 - 15:48:37
00
No noveho toho je pomerne dost tak skusim v skratke:
- ODI schvalilo projekt zobojsmernenia Stefanikovej pre cyklistov: https://drive.google.com/open?id=0B8ZKlfljStQhTXBITDFWNG9TYmc&authuser=0 akurat pani z odboru dopravy na okresnom urade chce aby na vsetky rozsirenia vozovky bolo vydane stvebne povolenie tak sa to este bude tahat
- cesticka pre cyklistov a chodcov pri TnV uz je viacmenej hotova okrem useku medzi zeleznicou a vodnym dielom, vodorovne DZ (suvisla ciara) ale nie je pre dany typ komunikacie vhodne a zodpovedny pan z ODI (mimochodom cca od decembra sa s nim komunikuje vcelku dobre) ho vraj pred 6 rokmi ked ho povoloval neschvalil
- most pre cyklistov a chodcov pri TnV cez cestu II/583 by mal byt dostavany v maji
- mesto pripravuje DSP pre cyklotrasu z Bulvara na Solinky a z Vlcincov na Vodne dielo, k obom cyklotrasam mam vyhrady, projektant sa vyjadril ze budu riesene vynimkami z STN a TP, mesto s nami ohladne tychto tras zatial viacmenej nekomunikovalo
- DZ v krizovatke Komenskeho, Fandlyho, Suvorovova nebolo dokoncene udajne kvoli nedostatku financii
- v krizovatkach na Predmestskej a Kosickej sme umiestnili drziaky pre cyklistov tak aby pri cakani na zelenu nemuseli zosadat ale monteri (netusim kto to robil) ich iba prisrobovali a nezaistili kovovymi paskami takze vydrzali len nozne opierky, kedze su zabetonovane
- na ulici Rudnaya sme umiestnili scitac cyklistov priamo do vozovky, na Hlbokej sa scitac opravil, tak aby netrcal zo zeme a teda ho nebolo az tak lahke poskodit, ale uz nescitava chodcov, ZSK by malo montovat scitac pri moste cez biokoridor
- clen Mulice Majo Gogola sa stal aj clenom dopravnej komisie na meste ale zatial ja osobne nemam predstavu co tym dosiahneme, zaroven ho p. Celko- spracovatel generelu dopravy ZA prizval k rieseniu generalneho planu za oblast cyklodopravy
- MHD zdarma vraj bude :party:
Ak by mal niekto zaujem sa zucastnit na stretnuti Mulice/stat sa clenom napiste mi a dam info o termine najblizsieho stretka ked bude znamy.

Prílohy:

IMG_20141113_154427.jpg
IMG_20141113_154427.jpg 316.68 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20141225_145118.jpg
IMG_20141225_145118.jpg 273.73 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20150121_160217.jpg
IMG_20150121_160217.jpg 308.06 KiB thumb_up0thumb_down

05.02.2015 - 19:57:03
00
MHD zdarma, ktoré zaplatíme vo zvýšenej dani alebo inak. Tak isto ako železniciam cestovné. Zmení sa len spôsob platby. Určite to nebude platiť niekto cudzí z vlastného vrecka. ;-)
05.02.2015 - 23:49:47
00
Tak zas ja si myslim, ze dovtedy sa este vynori nejaky stary Janov dlh a bude vyhovorka preco sa to nebude dat. Omrvinky plebsu su ale celostatnou kampanou smeru, skor treba na mesto tlacit aby realizovalo aj nieco trvale dovtedy. Z mojho pohladu by to mala byt ucelena siet cyklotras (nielen cesticiek) ale berem ze mamicky alebo dochodcovia mozu mat ine priority, treba diskutovat, planovat a konecne uz aj nieco realizovat. Z akej diskusie vyplynulo to MHD si neviem predstavit, z akej diskusie vyplynulo cyklomesto si uz trocha predstavit viem, len rovno pisem, ze Mulica za tym nestoji aj ked spolupracovat asi budeme musiet.
06.02.2015 - 14:44:44
00
V meste nieje miesto na účelné cyklocesty, iba ak by sa zásadne rozšíril zákaz pre motorové vozidlá, čo je bežnou teóriou dopravy v mestách (teda mňa to tak ešte učili) = zákaz vjazdu osobným motorovým vozidlám a vjazd povolený len MHD, zásobovaniu za dohodnutých podmienok a cyklisti a chodci. (ideálne metro, trolejbusy a podobne) Vyrieši sa tak kvalita ovzdušia parkovanie atď. Taktiež obchodné centrá sa stavajú na krajoch mesta a nie nezmyselne v centre. Ja viem, na Slovensku je všetko presne naopak. Tisíc ľudí si povie, že ide do centra na nákupy alebo do divadla a podobne. A sú náramne prekvapení, že prečo je dopravná zápcha a prečo nemajú kde zaparkovať. No prečo asi? Lebo mestá už pri zakladaní pred X storočiami rátali s tým, že všetci budú jazdiť s autom a pchať sa tam, kde nieje miesto. :lol:

Žiaľ je mnoho nezmyslov ako napríklad: zbytočné cyklocestičky na Bulvári - chodci sa tam motajú bez pozerania, cyklocestička ide cez kanály - radšej jazdím po ceste vedľa. Alebo na Hlbokej ceste, chodci sa tam motajú rovnako ako aj predtým. Stráca sa zmysel tých "zelených čiar" :-) Myšlienka super, ale ak nieje miesto, tak to stráca zmysel. Tam by som dal iba značku, že tam smú aj cyklisti. Lebo tie "čiary" chodci ignorujú a ten kúsoček medzi basou a Kotvou je úplný blud. Z mesta prejsť autu do protismeru a na križovatke z ľavej strany cesty prejsť na pravú a pokračovať smerom na Vlčince. Za toto by som dopravného inžiniera nedostal, keby som to mal ako diplomovku. Rovno by som dostal titul profesor. :D

Ako dopravák a cyklista hovorím, kým sa doprava nerieši komplexne, tak sú jednotlivé cyklocestičky v drvivej väčšine (z tých, ktoré poznám) kontraproduktívne. Sú tom len krásne články v novinách a vyhodené peniaze.

Neber to v zlom, ale za rozdelenie kompetencií nemôžeš. Systém riadenia je všeobecne postavený na hlavu a len sa potom bezúčelne míňajú peniaze. Nejaké "dopravné oddelenie" by malo riešiť vždy dopravu ako celok. A nie jedno diaľnicu, druhé chodníky, tretie cyklocesty.... a nikto potom nevie čo, kto a kde chce robiť a zmysel a dobré myšlienky sa stratia vo víre slovenskej idiokracie. ;-)
06.02.2015 - 20:23:44
02
keyboard_arrow_up